Met een aantal van de genoemde minpunten ben ik het na 16.000km eens. Met name de instelling van de airco (per graad ipv 0,5 graad). Wat ik ook als hinderlijk ervaar, maar hier nog niet benoemd zie is het feit dat er geen ruitewisser op de achterruit zit.
Hiervoor heb ik een half jaar in een BMW 116 gereden waar wel zo'n wissertje op zat waardoor je altijd goed beeld had...dat mis ik nu een beetje.
Mijn vorige auto's waren ook allemaal hatchbacks, dus met een ruitewisser achterop. Mis ik nu ook op de Superb, maar aan de andere kant zou het ook niet echt mooi staan op een sedan (ok, officieel is de Superb wel een hatcback).
Voor de rest ben ik ook redelijk tevreden over de Superb. Alleen heb ik wel eens dat de motor (140 pk TDI) schokt met lage toerentallen. Maar dat is een veel voorkomend problemen met dit type motor las ik op verschillende fora.
Hoe zit het met de achterklep bij collega Superb-rijders? Ik heb het gevoel dat de mijne niet helemaal recht sluit. De kier aan de ene kant is groter dan aan de andere kant.
Als laatste loop ik elke ochtend met spanning naar mijn auto om te kijken of de Columbus er nog in zit. Erg fijn apparaat, maar erg irritant dat ie 'los' in de auto zit.