De eerste superb minpunten

LenK

Forumguru
-wanneer de achterklep omhoog gaat als sedan en het heeft geregend dan loopt er water de kofferbak in.
Bij een normale achterklep of kofferdeksel zit er een flinke opstaande rand onder die het water opvangt. In de Superb dubbele klep constructie is daar in het midden geen plaats voor.

Ik heb de bb storm en heb rsap ofzo erop moeten zetten. werkt nu perfect. Op het columbus forum staat dit beschreven.
Hey super-dd!! Ik heb me echt rot zitten zoeken, maar kan niet de gewenste info vinden. kan je misschien een link van een bericht sturen waarin dat staat beschreven?

renYek

Lid
Ik had de stoel op de achterste stand staan maar heb niks gemerkt moet ik zeggen. Misschien zijn je armen te kort?
:grin:

GO GO Gadget arms!!

mini_inspector_gadget_2.jpg

Pendragon

Donateur
Bij een normale achterklep of kofferdeksel zit er een flinke opstaande rand onder die het water opvangt. In de Superb dubbele klep constructie is daar in het midden geen plaats voor.

Conclusie: twindoor is leuk en in sommige gevallen ook heel functioneel, maar niet bij regen :)

MarcoO2

Forumguru
Ik heb een O2 HB, en ook daarbij loopt er een flinke plens water de kofferbak in als het regent. Is op zich dus geen specifiek twin-door-probleem, hoewel ik me wel kan voorstellen dat deze constructie het er niet beter op maakt.

Pendragon

Donateur
Ik heb een O2 HB, en ook daarbij loopt er een flinke plens water de kofferbak in als het regent. Is op zich dus geen specifiek twin-door-probleem, hoewel ik me wel kan voorstellen dat deze constructie het er niet beter op maakt.

Ik had hiervoor ook een O2 en had dat ook, maar dan kan de klep alleen maar als HB open, hier heb ik het juist veel meer als ik hem als Sedan open. Maar goed, is een detail :)

10.000 km erop zitten. Ik heb de afgelopen 6 weken om de 2 weken met een lege accu gestaan. Heel irritant. Uiteindelijk goed opgelost door de dealer. De harde schijf van de Columbus blijft draaien. Ik denk dat daardoor de accu leeg raakt, want het systeem blijft stroom trekken.. volgens mij....

Gieliovd

Forumguru
Uiteindelijk goed opgelost door de dealer. De harde schijf van de Columbus blijft draaien. Ik denk dat daardoor de accu leeg raakt, want het systeem blijft stroom trekken.. volgens mij....
Ik heb even rondgekeken en een harde schijf trekt zo'n beetje maximaal 5 Watt in read/write modus en als hij alleen maar ronddraait zo'n beetje 0,6 Watt. Dus, dat dat nu een lege accu zal veroorzaken. Dat kan nog wel eens een hééééle tijd duren.

Hoe is het dan opgelost?

Check even je "footwell light".

Het is een bekend probleem dat deze blijft branden als je de auto al hebt verlaten!
Dit is een software fout die inmiddels onderzocht wordt door PON.
Mijn dealer heeft dit "tijdelijk" opgelost door de stekkertjes van de lampjes los te koppelen.
(ik zal vandaag eens bellen of de oplossing al voorhande is)

O,ja en de HD van de Columbus blijft inderdaad draaien. Sterker nog hij staat in feite de eerste 40 min in een soort "standby". Dit is normaal zodat bij korte ritjes de Navi niet steeds opnieuw moet booten.

leander

Nieuw lid

Het is een bekend probleem dat deze blijft branden als je de auto al hebt verlaten!
Mijn dealer heeft dit "tijdelijk" opgelost door de stekkertjes van de lampjes los te koppelen.

Lekker dan, ik heb al 2 keer met ee lege accu gestaan. Hoop ellende zo 's-ochtends vroeg.
Ik ben langs de dealer geweest en die gaf aan dat de regelunit storingen vertoont en dat hierdoor idd de voetverlichting blijft branden.
Er wordt nu een nieuwe unit besteld en tot die tijd heb ik geen binnenverlichting.

Je zou toch zeggen dat dit wel een terugroepactie waard is als dit een bekend probleem is.

Ik heb nog even met mijn dealer gebeld!
Een nieuw regelunit is inderdaad de oplossing, ze hadden hem alleen nog niet voor mij besteld. De unit staat nu in backorder.
En dat terwijl ze de stekkertjes bij mij al bij aflevering hadden losgekoppeld.
Ik heb nu dus al zo'n 15.000km gereden zonder "footwell light".
Als je zelf niet overal achteraan gaat hoor je de dealer er niet meer over,...slechte zaak.

Heeft iemand nog een tip voor een goede dealer? (ik heb het een beetje gehad met de mijne)

O,ja en de HD van de Columbus blijft inderdaad draaien. Sterker nog hij staat in feite de eerste 40 min in een soort "standby". Dit is normaal zodat bij korte ritjes de Navi niet steeds opnieuw moet booten.
AHA!! Inderdaad! De regelunit is vervangen. Ik had een tijdje geleden ook m'n footwell light ingesteld en sindsdien om de 2 weken met een lege accu gestaan. Ik zag dat m'n footwell lampje onder de bestuurderstoel los hing. En als ik nu ook die functie wil inschakelen, dan doet ie 't niet. Geniaal! Ze hebben mij niet verteld dat de footwell-functie dit probleem veroorzaakt. maandag even bellen! Thanx!

Peterontheroad

Nieuw lid
Met een aantal van de genoemde minpunten ben ik het na 16.000km eens. Met name de instelling van de airco (per graad ipv 0,5 graad). Wat ik ook als hinderlijk ervaar, maar hier nog niet benoemd zie is het feit dat er geen ruitewisser op de achterruit zit.
Hiervoor heb ik een half jaar in een BMW 116 gereden waar wel zo'n wissertje op zat waardoor je altijd goed beeld had...dat mis ik nu een beetje.

JoKing

Lid
Met een aantal van de genoemde minpunten ben ik het na 16.000km eens. Met name de instelling van de airco (per graad ipv 0,5 graad). Wat ik ook als hinderlijk ervaar, maar hier nog niet benoemd zie is het feit dat er geen ruitewisser op de achterruit zit.
Hiervoor heb ik een half jaar in een BMW 116 gereden waar wel zo'n wissertje op zat waardoor je altijd goed beeld had...dat mis ik nu een beetje.

Mijn vorige auto's waren ook allemaal hatchbacks, dus met een ruitewisser achterop. Mis ik nu ook op de Superb, maar aan de andere kant zou het ook niet echt mooi staan op een sedan (ok, officieel is de Superb wel een hatcback).

Voor de rest ben ik ook redelijk tevreden over de Superb. Alleen heb ik wel eens dat de motor (140 pk TDI) schokt met lage toerentallen. Maar dat is een veel voorkomend problemen met dit type motor las ik op verschillende fora.

Hoe zit het met de achterklep bij collega Superb-rijders? Ik heb het gevoel dat de mijne niet helemaal recht sluit. De kier aan de ene kant is groter dan aan de andere kant.

Als laatste loop ik elke ochtend met spanning naar mijn auto om te kijken of de Columbus er nog in zit. Erg fijn apparaat, maar erg irritant dat ie 'los' in de auto zit.

Bovenaan Onderaan