De eerste superb minpunten

rowen5642

Nieuw lid
Ik heb sinds een aantal weken last van een krakende achterwielophanging, zijn er meer mensen met dit probleem.

Ook vindt ik dat bij mijn auto de airco niet goed werkt, gisteren krijg ik bij een buitentemperatuur van 25 graden mijn auto niet koel. Ook niet op de laagste stand van de climatecontrol. Ik heb nog een keer de boekjes nagelezen, maar ik doe echt alles goed. Bij mijn vorige auto's zat ik in een diepvries op de laagste stand.

Ik rij trouwens in een S2 Greenline met 11.000 km op de teller...
 

WillemJan

Forumguru
(...)
Ook vindt ik dat bij mijn auto de airco niet goed werkt, gisteren krijg ik bij een buitentemperatuur van 25 graden mijn auto niet koel. Ook niet op de laagste stand van de climatecontrol. Ik heb nog een keer de boekjes nagelezen, maar ik doe echt alles goed. Bij mijn vorige auto's zat ik in een diepvries op de laagste stand.(...)
Hoi,

Over de airco: ik ken iemand die had hetzelfde probleem. Zat er een lekkage bij de airco.... Ik denk dat de dealer je er vanaf kan helpen.
Succes!

Groetjes... Willem-Jan
 
M

mfbhfb

Problemen

Ik ben inmiddels 25000 km met mijn S2 gereden en ik moet zeggen naar alle tevredenheid. Twee problemen gehad: Slang van turbo losgeraakt, is keurig door 24-uur service van skoda onderweg door de ANWB wegenwacht hersteld met een oridinaire slangenklem.:smirk:
Tweede probleem deed zich voor in de binnenlanden van frankrijk. Een waarschuwing dat ik maar eens een werkplaats moest opzoeken, in frankrijk? :mad:, gebeld via PON, keurig geholpen maar niet het gewenste resultaat. Met foutmelding en regelmatig pingen van het motor management system door gereden. Thuis naar Dealer, blijkt G235 sensor, deze zit in de turbo en meet iets van uitlaatgassen. Je kunt er "gewoon" mee doorrijden. Alleen vervelend die ping om de zoveel tijd. Schijnt vaker voor te komen en is dus een bekend probleem bij de dealer.
 

Gieliovd

Forumguru
De G235 sensor is de Exhaust Gas Temperature sensor.

Ik las wel zo snel wat meer problemen, maar voornamelijk met mensen die hun wagens zwaar aan het tunen en belasten zijn.

Lijkt me toch niet dat je daar "gewoon" mee gaat doorrijden.

Het lijkt zoals ik even snel las gevolgen te hebben voor de manier waarop de turbo werkt. Probleem = geen vermogen meer?
 
M

mfbhfb

Het blijkt dat de opnemer zelf defect is, dat heeft naar mijn mening geen gevolgen voor de werking van de motor op zich, het systeem geeft ook niet aan dat je meteen moet stoppen, alleen een waarschuwing dat je naar de garage moet. De monteur geeft heeft mij verteld dat ik er gewoon mee kan rijden, de sensor moet tenslotte ook nog worden besteld, deze ligt niet op voorraad. Het vermogen valt beslist niet weg, motor draait als een zonnetje. PS met een 1.9 diesel kun je niet naar hartlust scheuren en tunen mag niet van de baas.
 
Zo ik heb er 12000 km op zitten en heb de volgende puntjes (140pk tdi):
- een raar geluid alsof het een vliegtuig is dat opstijgt. voornamelijk bij een iets te lage toeren tal is het geluid erg aanwezig. Ik heb ook meerdere tdi's gehad, maar had van dit geluid nooit last. (105 pk audi en 170 pk seat). Op het forum kan ik niets hierover vinden, maar er hebben meerdere mensen met mijn auto gereden en het eerste wat ze zeggen is schitterende wagen, alleen een beetje raar geluid.
- achter portieren sluiten niet meer zo lekker, ze zullen wel iets zijn gaan hangen gezien de afmeting.

Voor de rest een geweldige auto!!!!!!
 
M

mfbhfb

Heb jij (Psioneer) ervaring met het tunen van een 1.9 TDI, zo ja bij welke leverancier?
 

Psioneer

Actief lid
Ja, dat heb ik (1.9TDI 115pk). Welke tuner het gedaan heeft weet ik niet. De dealer (BE) heeft een "huistuner". Ik heb de wagen 's ochtends gebracht en 's avonds gehaald en vanaf dat moment ging hij plotseling vooruit haha. Ben er in elk geval erg content mee.
 

Pendragon

Donateur
Ik heb Xenon lampen en dus sproeiers voor de koplampen. Nu valt me op dat op de motorkap (die natuurlijk behoorlijk warm is, vooral met het warme weer), vlekjes/druppels achterblijven van het sproeien die ik met het wassen van de auto gewoon niet meer goed eraf krijg. Heeft iemand ook deze ervaring en zo ja, misschien een oplossing? Ik was m'n auto elke week met de hand.
 

Wasmachineman

Forumguru
Wat ik doe is gewoon mijn verlichting uitzetten als je je voorruit wil schoonmaken.
Want dan komt er ook niets uit je koplampsproeiers.
En die maak ik gewoon schoon als ik ga tanken, ik tank 3 x per week dus dat zit wel goed met die koplampen.

Andere oplossing zou ik niet weten, wel jammer inderdaad. :crazy:
 

Pendragon

Donateur
Wat ik doe is gewoon mijn verlichting uitzetten als je je voorruit wil schoonmaken.
Want dan komt er ook niets uit je koplampsproeiers.
En die maak ik gewoon schoon als ik ga tanken, ik tank 3 x per week dus dat zit wel goed met die koplampen.

Andere oplossing zou ik niet weten, wel jammer inderdaad. :crazy:

Bedoel je hiermee te zeggen dat je dit doet omdat je zelf ook van die vlekke had/hebt of doe je dit uit voorzorg?
 

___JC___

Forumguru
Zo ik heb er 12000 km op zitten en heb de volgende puntjes (140pk tdi):
- een raar geluid alsof het een vliegtuig is dat opstijgt. voornamelijk bij een iets te lage toeren tal is het geluid erg aanwezig. Ik heb ook meerdere tdi's gehad, maar had van dit geluid nooit last. (105 pk audi en 170 pk seat). Op het forum kan ik niets hierover vinden, maar er hebben meerdere mensen met mijn auto gereden en het eerste wat ze zeggen is schitterende wagen, alleen een beetje raar geluid.
- achter portieren sluiten niet meer zo lekker, ze zullen wel iets zijn gaan hangen gezien de afmeting.

Voor de rest een geweldige auto!!!!!!

Dat geluid zat de turbo zijn? Is het een fluittoon?
 
Ja de fluit van de turbo herken je wel, alleen is het boven de 2000 toeren in zijn 5/6e versnelling een vervelend geluid. Het geluid blijft constant aanwezig.
 

___JC___

Forumguru
Ja de fluit van de turbo herken je wel, alleen is het boven de 2000 toeren in zijn 5/6e versnelling een vervelend geluid. Het geluid blijft constant aanwezig.

Zolang ie niet bij 1.500 toeren begint te fluiten dan gaat je turbo in ieder geval nog niet kapot. Ik zou zeggen rij even naar je dealer en laat een monteur meerijden. Die zou moeten kunnen zeggen of het normaal is en wat het is lijkt me.
 
Zo, gister ff bij de dealer geweest voor 30.000 km beurtje. Auto is flink onder handen genomen en volgens de dealer is het een probleem met de versnellingsbak. Gezien de auto dit al van het begin heeft is het een produktie fout. In Januari wordt het probleem verholpen.
 

michelover

Forumguru
Koplampsproeiers

Heb zelf de Superb 2 in het zwart en heb nooit last van vlekjes die niet weg te poetsen zijn. Gebruik de koplampsproeiers regelmatig en heb hier geen problemen mee. Komt misschien wel omdat ik mijn wagen in de wax-gaurd heb staan. Zorgt ervoor dat de lak beter beschermt wordt en je spoelt alle vuil er zo af.:xyxthumbs:
Wat betreft minpunten heb ik er nog geen gevonden. Geen rammeletjes of kraakjes. Zit nu weer in Oostenrijk en heb in 8 uur tijd heerlijk naar de wintersport gezoefd. Kan alleen maar zeggen top auto.
 
Bovenaan Onderaan