De eerste superb minpunten

Captain Hook

Forumguru
En toen waren ze de trnsportblokken tussen de schokdempers of waar ze zitten vergeten te verwijderen bij de aflevering !!??????
Je lacht erom, maar dat heb ik ooit meegemaakt met een Golf III (destijds nieuw). Opgehaald bij de garage en maar stuiteren en wiebelen die auto. Moest ik zelf constateren dat de afstandsblokjes nog met ty-wraps in de achterste veerpoten zaten. :shocked:
"Oh sorry meneer, zijn we vergeten":blush:

Superb II Soundsystem boxen

Een dikke week onderweg met de Superb II 2.0 TDI Ambition Businessline en inderdaad moet ik melden :

De boxen van het Sound System met de Columbus zijn niet echt om naar huis te schrijven ...maar wel om naar Skoda te schrijven.
Het Sound System bevat 10 speakers, maar inderdaad moet ik constateren dat er wel regelmatig resonerende geluiden/trillingen in het portier zitten wanneer er een beetje BASS om de hoek komt kijken.

:722: Niet echt top speakers. :722:

Voor de rest moet ik echt meegeven na 6 jaar Volkswagen:
Wat een topauto deze Superb II en dan al die kijkende Audi rijders op de snelweg.

Skoda Superb II :uitlachen: Audi A6

LenK

Forumguru
De verkoop is anders vorig jaar al helemaal ingekakt. Combi zal de verkoop beslist verhogen maar het tij voor grotere auto's is echt gekeerd.

Wasmachineman

Forumguru
Dit wordt dan een weddenschap ?
3000 stuks voor de S2 ! Als dat niet gehaald wordt heb ik voor jou een hele mooie ongebruikte bierpul, overgehouden van de Oktoberfeste laatst.
1 Is er al gereserveerd (MarcoO2) en die andere mag jij hebben mits de S2 geen 3000 stuks haalt. Zelf wil ik er al 1 dus aan mij ligt het niet.

LenK

Forumguru
Die 3000 gaan echt niet lukken. De SII hatch zal verder wegzakken en de combi gaat het niet redden om het gat tot de 3000 vol te krijgen.
Weet niet wat de autoverkoop volgend jaar doet maar ter vergelijk: de O2 deed er 3367 in 2009.

Dan nog....

Verkoopcijfers wil niet aantonen dat de auto beter of luxer is.
Feit is gewoon dat de Audi A6 rijder nog steeds te veel betaald voor de luxe die de Superb II ook heeft.
Nu ben ik het er mee eens dat een A6 ook betaalbaar is.... kaal dan.
Die kaalheid kent de Skoda Superb II niet in dezelfde prijsklasse want voor een slordige 39000,= heb je een volledig aangeklede Superb II met alle luxe van dien. Daar kan een A6 niet aan tippen. Je betaald bij Audi tenslotte de 4 ringen op de voor- en achterkant van de auto. Dus ja...waar praten we over.
Ik trok zojuist even de motorklep open van mijn Superb II en ....
Overal Audi onderdelen. Mijn buurman zijn Audi A6 er even naast gezet en..... de buitenspiegels van de Superb II zijn van : Audi.
Niet omdat dit zo'n geweldige kwaliteit is, maar ik krijg hetzelfde voor een lagere prijs. En ja, bij de Belastingdienst telt maar 1 ding : de bijtelling.
En die bijtelling vind u terug in uw eigen netto loontje !
Nu moet ik zeggen : me'n buurman was aaaaaardig onder de indruk van mijn Superb II Ambition Businessline 2.0 TDI

Dus diep in het hartje wil een Audi rijder er natuurlijk niet aan toegeven maar het is en blijft een feit :

Skoda Superb II :uitlachen: Audi A6
( reken maar uit, als je een bewuste calculator hebt )

___JC___

Forumguru
Verkoopcijfers zeggen niet zo heel veel. Alfa heeft IN TOTAAL 1.630 auto's verkocht in 2009. :shocked: En die maken echt geen lelijke auto's (o.a. de 159 en Mito).

Had ik ook last van in de O2 als ik met korte mouwen achter het stuur zat en met de elleboog op de rand liet leunen. Met een doekje erover vegen en schoon.

Ho, ho...3000 stuks niet redden ??

Ze moeten bij Skoda de 3000 ook niet redden.....de Superb II moet natuurlijk wel een beetje exclusief blijven!
T'is natuurlijk niet de bedoeling dat alle Audi A6 rijders nu gaan overstappen.
Audi rijders moeten natuurlijk wel bij hun (on)geloof blijven.

Het is en blijft tenslotte een Skoda Forum met Skoda-gelovigen.....:worshippy:

LenK

Forumguru
Iemand die van zijn baas een A6 mag leasen zal echt niet gauw naar een Superb gaan.
Het zullen eerder mensen zijn die meer mogen na hun O2 oid.

Inderdaad als je een Audi A6 mag leasen, zullen sommige dat doen.
Toch kreeg ik van de dealer te horen dat er menig "oude lease" A6'jes worden ingerolen op een Superb II. Op dit forum zullen Audi rijders echt alle excuses aanwenden om het beter te doen lijken, echter is en blijft het feit dat je gewoonweg bij de Superb II meer waar voor je geld krijgt. Daar hoeven we onze crisis-calculator toch niet voor uit de bureaulade te halen toch?
Startprijs van de Audi A6 is tenslotte (kaal) toch € 42.370,= euro's
Startprijs van de Skoda Superb is tenslotte (kaal) toch € 26.850,= euro's

Mwahhh, waar praten we over.....over plus en minpunten gesproken :crazy:

picture.php

Bartez

Lid
Ten aanzien van het wiebelen van de auto...wellicht kan ik het beter omschrijven als rijden op eieren. Het is zo dat de auto enorm gevoelig is bij bijvoorbeeld het wisselen van baanhelft over de witte strepen, dat trekt het stuur enorm en gaat de auto zijdelings tekeer...ik heb continu een soort van onderstuur gevoel wat het rijden alles behalve comfortabel maakt. Dat heb ik ook bij oneffenheden in de weg en ik word zelf zo ongeveer misselijk van het feit dat mij hoofd van links naar rechts rammelt bij deze oneffenheden....Nu realiseer ik me dat het koud is en de wegligging hierdoor niet optimaal is, maar ik het het idee dat de schokbrekers gewoon niet werken. De auto rijdt momenteel als een fiat panda en niet als een luxe wagen. Zeg maar 0,0 comfort.

Ik heb de auto niet verlaagd en rij op 17" trifids, bandentype etc staan hieronder....ik vraag me werkelijk af of ik nu de enige ben zie zo'n last heeft van die zijdelingse krachten bij oneffenheden. Ik kan me niet herinneren dat ik dit in het verleden heb gehad. Maandag heb ik een afspraak bij de dealer...dan gaat er een monteur mee om te kijken wat het zou kunnen zijn....

Vandaag heeft er een monteur meegereden en die voelde het ook. Volgende week gaan ze de auto opnieuw uitlijnen en kijken of dat de reden zou kunnen zijn...we wachten af...

Bartez

Lid
Kijk dat heb ik dus ook he!

fijn om te horen dat ik niet de enige ben....maar ben je er al eens mee naar de dealer terug gegaan en zoja...hebben ze er al eens iets aan proberen te doen? Wat voor onderstel heb je? Gewoon standaard met de 17" trifids eronder etc.?

pelelaur

Nieuw lid
Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest. Ik heb de gewone originele 17 duims velgen en banden. Ik wacht nog even af tot het terug warmer wordt want ik vermoed dat de koude er toch iets mee te maken heeft.

fijn om te horen dat ik niet de enige ben....maar ben je er al eens mee naar de dealer terug gegaan en zoja...hebben ze er al eens iets aan proberen te doen? Wat voor onderstel heb je? Gewoon standaard met de 17" trifids eronder etc.?

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]@Pelelaur: zou je als je wilt reageren niet op de Quote knop willen drukken maar op de Q-reply-knop? Dank je.[/moderatorbreak]

Bovenaan Onderaan