De eerste superb minpunten

Vloermatten

Over de auto heb ik erg weinig op te merken, op de speakers na....
Vandaag even mijn auto een grote poetsbeurt gegeven en toen....haalde ik de automat even uit mijn auto om uit te kloppen.
Nou, daar mag PON toch echt wel een beter kwaliteitje mat voor regelen na 2700 kilometer.
De complete anti-sliplaag laat los op de plaats waar mijn hiel staat tijdens het autorijden. :crazy:. Niet echt een topmatje zal ik maar zeggen.
 

LenK

Forumguru
De matjes zijn dat geen accessoire? Bij de O2 destijds iig wel. Er waren dacht ik 3 soorten met uiteenlopende prijs. Als de dealer er de goedkoopste in gelegd heeft dat zijn inderdaad prutdingen, niet geschikt voor een auto die niet van een oud vrouwtje is :grin:
 

hemi24

Forumguru
@Superb-MH: kwaliteit van de matten in een Octavia is al net zo dramatisch! Mag de dealer binnenkort eens een mening over geven bij de eerst 30k servicebeurt...
 
Ik heb nergens last van in mijn superb-2.
Herken eigenlijk geen een klacht die zo links en rechts genoemd wordt.

Het soundsysteem (Bolero) is de beste die ik ooit gehad heb, en heb geen last van trillingen (behoudens die van spullen die ik zelf in de kastjes en portiervakken gelegd heb ;).
Uitslag heb ik niet, dus moet ongetwijfeld te maken hebben met zaken als zweethanden of iets dergelijks, maar dan zou je dat zelf moeten herkennen.

Ook ik rij met groot plezier mijn km's en ben zéér tevreden over mijn 8ste Skoda.

Superb-2


Ik heb nu +/- 12.000 km gereden met mijn superb tdi, de eerste kleine maar zeer irritante klacht heb ik inmiddels..

Mijn dashboard kastje trilt bij bepaalde snelheden en als ik deze dan opnieuw stevig dicht doe gaat het weer een tijdje goed, het trillen veroorzaakt een heel irritant bijgeluid tijdens het rijden.

Andere vreemde klacht die ik heb is dat veel dingen die ik aanraak in de auto wit uitslaan, zoals het dashboard en de handrem :ahum: ( oei ben al bang voor de reacties die ik hiermee uitlok :tongue: )

Ik ben benieuwd of andere Superb rijders mijn ervaring delen
 

Bartez

Lid
je bedoelt terug naar de dealer ivm het waggelen? Jep...afgelopen donderdag hebben ze mijn auto gisteren opieuw uitgelijnd. Gelukkig bevestigde de getallen mijn bevindingen. Het linker achterwiel stond er, even overdreven gezegd, scheef onder (een wielvlucht van -0,54 graden tov normaal -1,24 graden). Ook het rechterachterwiel stond niet goed (een wielvlucht van -1,18 graden tov normaal -1,24 graden).

Hiermee is het tot op heden grotendeels verholpen zo lijkt het na een dagje sturen. Als vervangende auto had ik gisteren een hagelnieuwe Octavia Station bij me en die was behoorlijk stug. Ik denk dat het comfort van de S2 tov de Octavia (en dat is echt een groot verschil!!!!) er mede voor zorgt dat hij iets meer danst dan de octavia....het is nu in ieder geval niet meer storend....ik heb van het uitlijnen een keurige uitdraai gekregen.
 

___JC___

Forumguru
Nog even over de kwaliteit van het sound system.

Zat nog ff te denken, maar is het geen optie om een audioupgrade te doen? Een bescheiden subwoofer met versterker achterin en de bas uit de overige speakers filteren? Ben je van de trillende deurpanelen af zou ik zeggen.

Zijn er al mensen met ervaringen met subwoofers in de SII?
 
Condens in de mistlampen/dagrijverlichting Superb II

Tijdje geleden stond ik in Heerlen naast een Skoda Superb II en het viel me op dat er in beide mistlamp units vocht aan de binnekant te bemerken was.
Ook ik heb even bij mijn Superb II een kritische blik geworpen op mijn onderbumper en : jawel, ook bij mij is er condensvorming in beide mistlampen.
Vanmiddag de Superb II Combi bekeken van Skody die slechts 2 uurtjes uit de showroom was en... jawel ook bij hem zit er vocht in zijn spliksplinternieuwe mistlampen.....
Nu is het vochtig weer, maar dit vind ik toch wel heel erg apart :crazy:
 

Duncan

Nieuw lid
Een bescheiden subwoofer met versterker achterin en de bas uit de overige speakers filteren?

Mocht je hier een howto voor gevonden hebben?! Ook mijn deuren trillen mee. Het komt volgens mij omdat de conussen tegen de deur aanslaan. Wanneer je de deur aan de binnenkant vasthoud (induwt of trekt), klinkt het gelijk een stuk beter.

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om met dempingsmatten een en ander goed vast te zetten en ruimte tussen speaker en deurpaneel te krijgen.
Ik heb alleen een lichte tegenzin om het deurpaneel los te gaan werken.

Jouw genoemde voorbeeld zou ook een optie zijn. Een kleine versterker onder de stoel of in de kofferruimte en dan aftakken bij de versterker onder de voorstoel. Filters in/naar de deuren.
 

Jazzy

Lid
Over de auto heb ik erg weinig op te merken, op de speakers na....
Vandaag even mijn auto een grote poetsbeurt gegeven en toen....haalde ik de automat even uit mijn auto om uit te kloppen.
Nou, daar mag PON toch echt wel een beter kwaliteitje mat voor regelen na 2700 kilometer.
De complete anti-sliplaag laat los op de plaats waar mijn hiel staat tijdens het autorijden. :crazy:. Niet echt een topmatje zal ik maar zeggen.
Dat had ik dus ook, met die mat. Bij mij stond er 13.000 km op de teller toen de mat op begon te krullen, bleek dat de hele onderlaag van de mat was verkruimeld op de plek waar je hakken rusten. Daardoor was hij slap geworden en bleef hij niet meer op zijn plek.

De dealer had er nog nooit van gehoord, maar gaf me een nieuwe, identieke, mattenset mee. Leuk om te horen dat ik in ieder geval niet de eerste ben.

/eerste post hier :)
 

cvegreen

Forumguru
On topic , dat is wel heel vroeg dat de originele matten set stuk gaat . Na 2700 km zouden ze nog als nieuw moeten uitzien , toch ? Ik zou er ook niet mee kunnen lachen in ieder geval.
Off topic,

Jazzy , welkom hier op het forum . We kunnen nu wel opmaken uit je post dat je S2 rijdt , maar kan je je ook eens gaan voorstellen in het meet & greet hoekje , nog zo leuk voor ons .
 

michelover

Forumguru
Hebben we het hier over de orginele matten met Superb erop of zijn dit matten van de dealer. Vraag dit omdat ik op dit moment matten met het logo van mijn dealer erin heb liggen en eigenlijk de matten met Superb erop wil. Moet wel zeggen dat de matten van de dealer nog steeds goed zijn na 10000km. Ondanks het feit dat ik er dagelijks met mijn legerkistjes op trap.
 

Jazzy

Lid
De originele matten van Skoda. Maar dat geldt ook voor de matten die ik ter vervanging kreeg, dus ik verwacht het probleem over 10k km nogmaals te hebben.
 

hemi24

Forumguru
Gister bij de dealer langs geweest voor een kleinigheid en daarbij direct even het mattenprobleem aangekaart:

Heb nu een setje van de dealer erin liggen, en begrijp nu ook waarom niet iedereen er last van heeft:
De dealer heeft matten met eigen logo, die ze elders betrekken. Deze zijn bijna identiek aan de af-fabriek matten, echter zit hier een fatsoenlijke rubberlaag aan de onderkant, die waarschijnlijk (hopelijk) na verloop van tijd niet afbrokkelt.

Als ze langer dan 30k volhouden, zijn ze al beter dan die fabriekstroep!
 
Vandaag bij mijn dealer geweest en heb een nieuwe mattenset gekregen die volgens zeggen ... beter moet zijn.
Ik ga het meemaken en hou jullie absoluut op de hoogte van mijn bevindingen.
 
Toch wel een groot minpunt is dat mijn versie er bijzonder fraai uitziet (Hatchback, Black Pearl Back, BusinessLine Elegance).

Dat vond het dievengilde afgelopen zaterdag ook. Geluk bij ongeluk dat het alarm deze keer afschrikwekkend was. Columbus zit er dus nog in. (voor effetjes)
 
Ik had wellicht toch ook alarm als optie moeten kiezen als ik zie hoe vaak de S2 wordt opengebroken. Wellicht dat het met het Amundsen systeem minder vaak voorkomt, hoewel...de kleur wordt ook Pearl Black....ook alle chroomlijsten alleen een goedkope Greenline Businessline. Hopenlijk blijven ze daar wel af.
 

Skody

Actief lid
Heb inmiddels de Superb Combi nu ongeveer 5000 km en heb zelf deze 'mindere puntjes':

Ik mis t.o.v de Octavia de houder / opening voor een grotere fles in de deuren. Was in de Octavia perfect als je wat langere ritten had zodat je daar simpel een fles kon neerzetten. Gemiste kans.

Vak voor de zonnebril is veel te klein (zeker met de huidige modellen). Volgens mij is 'ie bedoeld om je contactlenzen in op te bergen :-)

Achterklep raakt heeeel licht m'n bumper. Bij dealer geweest, kon m niet stellen. Moet volgende week langs de schadehersteller omdat íe iets (1,5 mm te laag hangt) en goed 'getrokken' moet worden. Kennelijk iets vanuit de produktie. Kan de dealer niet.

Ik vind de middenconsole net iets te veel drukken tegen het rechterbeen. Had iets slanker gekund.

Als ik in D5 of D6 (DSG) rij met circa 1300-1500 toeren hoor ik een licht geruis ergens voor me. Kan het niet echt plaatsen, maar op het Duitse forum wordt (bij dezelfde motor en DSG) gesproken dat dit een kwestie is van resonantie in /bij het luchtfilter achter het accuhuis. Zou eenvoudig opgelost kunnen worden en is een bekend probleem bij auto's van de VAG Groep. Iemand ook deze ervaring ??

Vloermatten achter liggen niet vast bevestigd terwijl hiervoor wel de openingen zitten. Typisch..

Geen nadeel maar zeker voor de huidige en toekomstige bezitters om op te letten: Achterklep gaat dusdanig ver open dat je een groot risico loopt bij lage parkeergarage's dat je bij het inladen de klep tegen het plafond / luchtleidingen aan het plafond komt. Tot nu toe er zelf nog niet mee in aanraking gekomen, maar een moment van niet opletten... OPPASSEN DUS !!!

Verder een super auto met een geweldig snelle motor en DSG en heerlijke luxe. Ben ook zeer tevreden over de Columbus, geen enkele klacht over vastlopers o.i.d.
 
Bovenaan Onderaan