Bartez
Lid
je bedoelt terug naar de dealer ivm het waggelen? Jep...afgelopen donderdag hebben ze mijn auto gisteren opieuw uitgelijnd. Gelukkig bevestigde de getallen mijn bevindingen. Het linker achterwiel stond er, even overdreven gezegd, scheef onder (een wielvlucht van -0,54 graden tov normaal -1,24 graden). Ook het rechterachterwiel stond niet goed (een wielvlucht van -1,18 graden tov normaal -1,24 graden).
Hiermee is het tot op heden grotendeels verholpen zo lijkt het na een dagje sturen. Als vervangende auto had ik gisteren een hagelnieuwe Octavia Station bij me en die was behoorlijk stug. Ik denk dat het comfort van de S2 tov de Octavia (en dat is echt een groot verschil!!!!) er mede voor zorgt dat hij iets meer danst dan de octavia....het is nu in ieder geval niet meer storend....ik heb van het uitlijnen een keurige uitdraai gekregen.
Helaas heeft het niet lang geduurt totdat ik hetzetlfde gevoel weer terug had. Ook de voorbanden begonnen nu de resoneren....ik had het gevoel dat het leek alsof er iets niet klopten aan de banden of de schikbrekers.
Nu is de auto vandaag weer terug geweest en heeft er een monteur samen met mij in gereden en die gad aan dat hoe groter de auto, des te minder hij mag waggelen. Hij vind eveneens dat de auto erg nerveus was en zeer oncomfortabel. Ze hebben da auto dus wederom onder handen genomen en de conclusie is dat er inderdaad iets helemaal verkeerd was met de banden sinds de winter. Toen ze er uiteindelijk 4 andere velgen incl. banden van een andere superb hadden ondergelegd was het probleem verdwenen, het moest dus in de band of de velg zitten.
Uiteindelijk hebben ze de Pirelli's eraf gehaald na slechts 40000km (het resoneren van de voorbanden kwam overigens door het cubben (hoe schrijf je dat?) van de banden). Nu liggen er 4 nieuwe Michelin Pilot Sport 3 sloffen onder en tot op heden heb ik totaal geen onbalans en nerveusiteit meer gevoeld.
Het lijkt nu dus eindelijk defintief opgelost...gelukkig. Eindelijk weer lekker en comfortabel zoooooeeeeeven met mijn S2