De eerste superb minpunten

Bartez

Lid
Ik heb wel de eerste minpuntjes....ik heb het gevoel dat de auto steeds meer begint de deinen....waggelen etc. vooral aan de achterkant. Ze hebben bij de dealer bij de 30000km beurt al gekeken, maar niks gevonden....vaag dus.

Daarnaast is er een strip tpv de dakrailing losgelaten. Ik kon deze overigens wel gewoon weer terug stoppen....Verder werkt de airco maar matig....dan warm, dan koud....soms heel vervelend....ook daar hebben ze naar gekeken en niks gevonden...wel de boel gereset....

En dan natuurlijk de lak....maar goed, daar loopt al een ander draadje voor. De schade door de vogelpoep is inmiddels verholpen....maar op kosten van de leasemaatschappij en niet skoda...jammer.

Owja...door de vrieskou en sneeuw, piept en kraakt de dubbele achterklep als een gek en door het ontwerp ligt de hele achterbak vol sneeuw als je hem open doet.

Verder heerlijke auto hoor.... :)
 

LenK

Forumguru
dubbele achterklep als een gek en door het ontwerp ligt de hele achterbak vol sneeuw als je hem open doet.
Ik denk dat dat moeilijk anders te maken is. Daar zit bij gebruikelijke kofferdeksels of bij achterkleppen altijd een grote opstaande rand die het water naar de zijkant afvoert.
Zal bij deze constructie geen plaats voor zijn.
Dan heb je bij regen ws ook een probleem.
De hele klep openen in dat soort omstandigheden dan maar?
 

Bartez

Lid
Ik denk dat dat moeilijk anders te maken is. Daar zit bij gebruikelijke kofferdeksels of bij achterkleppen altijd een grote opstaande rand die het water naar de zijkant afvoert.
Zal bij deze constructie geen plaats voor zijn.
Dan heb je bij regen ws ook een probleem.
De hele klep openen in dat soort omstandigheden dan maar?

Op zich ook niet zo'n punt hoor, dat 'gewiebel' van de auto vind ik vele malen storender....niemand hier last van?
 

SuperM

Nieuw lid
Ik denk dat dat moeilijk anders te maken is. Daar zit bij gebruikelijke kofferdeksels of bij achterkleppen altijd een grote opstaande rand die het water naar de zijkant afvoert.
Zal bij deze constructie geen plaats voor zijn.
Dan heb je bij regen ws ook een probleem.
De hele klep openen in dat soort omstandigheden dan maar?
Weet er alles van want ook mijn ruiten krabber en borstel lagen in de achterbak. Nu niet meer, dus probleem opgelost.
 

SuperM

Nieuw lid
Banden

De eerste 30.000km beurt zit erop, dus olie verversen en ruitensproeier bijvullen. (dacht ik!) De voorbanden moesten vervangen worden en dat vond ik toch wel erg snel. Heb er nu voor 2 Continentals opzitten. Iemand goede / slechte ervaring met de standaard banden of de continentals?
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb wel de eerste minpuntjes....ik heb het gevoel dat de auto steeds meer begint de deinen....waggelen etc. vooral aan de achterkant. Ze hebben bij de dealer bij de 30000km beurt al gekeken, maar niks gevonden....vaag dus.

Daarnaast is er een strip tpv de dakrailing losgelaten. Ik kon deze overigens wel gewoon weer terug stoppen....Verder werkt de airco maar matig....dan warm, dan koud....soms heel vervelend....ook daar hebben ze naar gekeken en niks gevonden...wel de boel gereset....

En dan natuurlijk de lak....maar goed, daar loopt al een ander draadje voor. De schade door de vogelpoep is inmiddels verholpen....maar op kosten van de leasemaatschappij en niet skoda...jammer.

Owja...door de vrieskou en sneeuw, piept en kraakt de dubbele achterklep als een gek en door het ontwerp ligt de hele achterbak vol sneeuw als je hem open doet.

Verder heerlijke auto hoor.... :)

Dat waggelen lijkt mij ook vervelend.
Piept en kraakt hij tijdens het rijden ?
Na het reseten doet de airco het goed ?
Heb je met een andere S2 (van de dealer) gereden om te vergelijken ?
 

EdK

Forumguru
De eerste 30.000km beurt zit erop, dus olie verversen en ruitensproeier bijvullen. (dacht ik!) De voorbanden moesten vervangen worden en dat vond ik toch wel erg snel. Heb er nu voor 2 Continentals opzitten. Iemand goede / slechte ervaring met de standaard banden of de continentals?


30 K vind ik toch wel erg snel voor en paar banden !
Of trek je elke keer als een gek op met slippende banden? dan is het weer wel normaal.
 

Gieliovd

Forumguru
Tja, de 125 KW op de voorwielen van 2.0 TDI lusten natuurlijk wel een bandje zo nu en dan. Ligt denk ik voornamelijk aan je eigen rijstijl. Maar natuurlijk kan het ook aan de banden liggen.
 

Bartez

Lid
Dat waggelen lijkt mij ook vervelend.
Piept en kraakt hij tijdens het rijden ?
Na het reseten doet de airco het goed ?
Heb je met een andere S2 (van de dealer) gereden om te vergelijken ?

Piept en kraakt niet tijdens het rijden.

Na resetten doet airco het nog steeds niet goed...bij 19 graden is het bloedheet en soms ineens weer steenkoud....daar schijnen ze niks aan te kunnen doen...

Heb nog niet met anders S2 gereden...maar hou het deze week in de gaten en als het niet verandert, dan ga ik bellen en probeer ik een andere auto....ik kan me gewoon niet herinneren dat het eerder geweest is.

De auto beweegt met name zo: <- en -> ipv op en neer....vooral als je over oneffenheden zoals putdeksels etc. rijdt lijkt het net alsof je op eieren rijdt....dat mag naar mijn idee niet met zo'n luxe wagen.

Ik rij overigens met 17" trifid lichtmetaal, niet verlaagd en banden van het merk Pirelli P-Zero Rosso met afmetingen 225x44 R17

Zou het met het weer en de temparatuur te maken kunnen hebben?
 

___JC___

Forumguru
Klinkt misschien wat simpel, maar heb je je bandenspanning al gecontroleerd? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een auto die zijwaarts schommelt.
 

SuperM

Nieuw lid
Nee, vaak hard optrekken is er niet meer bij. Dan was het eenvoudig verklaarbaar. Overigens, standaard zitten er Pirelli banden onder en ik denk dat daar de oorzaak ligt.
 

michelover

Forumguru
De Conti's ziten bij mijn Superb als standaard band op de velg vanaf de dealer. Heb er tot nu toe geen slechte ervaringen mee. Meerdere auto's van de VAG groep gehad met Conti's en nooit problemen of snelle slijtage gehad met dit merk banden.
 

Bartez

Lid
De Conti's ziten bij mijn Superb als standaard band op de velg vanaf de dealer. Heb er tot nu toe geen slechte ervaringen mee. Meerdere auto's van de VAG groep gehad met Conti's en nooit problemen of snelle slijtage gehad met dit merk banden.

hoor vaak dat deze erg veel herrie maken tijdens het rijden omdat ze zo hard zijn...heb je hier ook last van?

Klinkt misschien wat simpel, maar heb je je bandenspanning al gecontroleerd? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een auto die zijwaarts schommelt.

De auto is net voor zijn 30000K beurt weg geweest en daar hebben ze alles weer op spanning gezet. Daar hebben ze toen niks kunnen vinden waar het aan zo kunnen liggen...vandaar dat ik me afvroeg wat de reden zou kunnen zijn icm de kou?
 

michelover

Forumguru
De herrie valt wel mee, probleem is meer dat de auto op zich heel stil is. Daardoor hoor je meer windgeruis en geluid van de banden. Hoor ze alleen als ik de radio uitzet, en die staat altijd op een rustig standje. Momenteel uiteraard mijn winterbanden eronder en die maken een stuk meer geluid. Zijn geen Conti's maar Vredesteins, werken wel perfect in de sneeuw. Dat wiebelen is mij nog niet opgevallen. Wel voelt de achterkant wat licht aan bij 200+.
 

SuperM

Nieuw lid
Heb de banden pas een week en het weer laat het nog niet toe om ze goed te testen. Tot nu toe valt het geluid van de banden wel mee.
 

breef

Lid
Ik heb wel de eerste minpuntjes....ik heb het gevoel dat de auto steeds meer begint de deinen....waggelen etc. vooral aan de achterkant. Ze hebben bij de dealer bij de 30000km beurt al gekeken, maar niks gevonden....vaag dus.

Daarnaast is er een strip tpv de dakrailing losgelaten. Ik kon deze overigens wel gewoon weer terug stoppen....Verder werkt de airco maar matig....dan warm, dan koud....soms heel vervelend....ook daar hebben ze naar gekeken en niks gevonden...wel de boel gereset....

En dan natuurlijk de lak....maar goed, daar loopt al een ander draadje voor. De schade door de vogelpoep is inmiddels verholpen....maar op kosten van de leasemaatschappij en niet skoda...jammer.

Owja...door de vrieskou en sneeuw, piept en kraakt de dubbele achterklep als een gek en door het ontwerp ligt de hele achterbak vol sneeuw als je hem open doet.

Verder heerlijke auto hoor.... :)

Heb heb ook inmiddels de eerste 30.000 beurt gehad, weinig problemen, alleen soms ook gekke dingen met de airco, ik heb vaak dat deze koude lucht uitstoot terwijl hij bv zoals nu toch echt op 22/23 staat... dan draai ik em even weer naar 18 en opnieuw omhoog naar 22 en dan is het probleem verholpen ( na 10 min +/- )

Verder heb ik nu met de bevroren sneeuw op een achterklep erg veel eng gekraak en gepiep bij het rijden... dat had mijn 2005 vectra sedan niet :grin:
 

Bartez

Lid
Ten aanzien van het wiebelen van de auto...wellicht kan ik het beter omschrijven als rijden op eieren. Het is zo dat de auto enorm gevoelig is bij bijvoorbeeld het wisselen van baanhelft over de witte strepen, dat trekt het stuur enorm en gaat de auto zijdelings tekeer...ik heb continu een soort van onderstuur gevoel wat het rijden alles behalve comfortabel maakt. Dat heb ik ook bij oneffenheden in de weg en ik word zelf zo ongeveer misselijk van het feit dat mij hoofd van links naar rechts rammelt bij deze oneffenheden....Nu realiseer ik me dat het koud is en de wegligging hierdoor niet optimaal is, maar ik het het idee dat de schokbrekers gewoon niet werken. De auto rijdt momenteel als een fiat panda en niet als een luxe wagen. Zeg maar 0,0 comfort.

Ik heb de auto niet verlaagd en rij op 17" trifids, bandentype etc staan hieronder....ik vraag me werkelijk af of ik nu de enige ben zie zo'n last heeft van die zijdelingse krachten bij oneffenheden. Ik kan me niet herinneren dat ik dit in het verleden heb gehad. Maandag heb ik een afspraak bij de dealer...dan gaat er een monteur mee om te kijken wat het zou kunnen zijn....
 

EdK

Forumguru
En toen waren ze de trnsportblokken tussen de schokdempers of waar ze zitten vergeten te verwijderen bij de aflevering !!??????
 

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk heeft het te maken met de lagere temperaturen, de (dunne) olie in de
schokdempers zal een beetje dikker zijn en dat resulteerd in een stuggere schokdemper.
Na een stuk rijden zal de olie iets opwarmen (door de wrijving) en dus weer dunner worden.
Ik had vroeger bij min 20 ooit eens een bevroren schokdemper.....
Ik merk het 's ochtends ook bij mijn Fabia, na een tijdje is het weer normaal.
 
Bovenaan Onderaan