ertromp
Forumguru
In de modellen die je aanhaalt kun je zoals ik aangeef ook een 122pk versie krijgen.In de golf, leon en octavia zit ook al een nieuwe motor met riem.
Dat is nog steeds de motor met ketting.
De 140 pk heeft de riem
In de modellen die je aanhaalt kun je zoals ik aangeef ook een 122pk versie krijgen.In de golf, leon en octavia zit ook al een nieuwe motor met riem.
Veel Oosterburen hebben de weegschaal uiteindelijk laten doorslaan naar de 1.4 TSI ten opzichte van de 1.8 TSI.
Lees Skodacommunity.de er maar op naar. Daar is echt veel te doen over die keuze 1.4 of 1.8
Dat vraag ik mij ook af, als het steeds om dezelfde 2 gaat slijten de cilinders onregelmatig. Volgens mij is dat niet wenselijk en verwacht ik dat de cilinders 2 per 2 afgewisseld worden.
Het verschil is groot idd, maar dat wordt het verbruik ook als je een beetje gaat door trappen met de 1.8. De stap van 1.2 naar 1.4 is maar klein tov de stap 1.4 naar 1.8 in dagelijkse praktijk.
Normaal halen wij gemakkelijk de fabrieksopgave (1:13,5/1:14 gemiddeld met veel snelweg gebruik). Ga je korte afstanden en stadsverkeer rijden en veelvuldiger stevig optrekken schiet je al snel naar 1:10/1:11 met de 1.8.
Geen idee of dit ook met de 1.4 ook is?