Het moet niet gekker worden, al die nieuwlichterij... eerst downsizen, en dan nu ook nog meedraaiende cilinders...Overigens draaien de cilinders natuurlijk gewoon mee
Het moet niet gekker worden, al die nieuwlichterij... eerst downsizen, en dan nu ook nog meedraaiende cilinders...
Doe mij maar flink wat cc's, vaststaande cilinders en zoveel mogelijk bewegende zuigers
M.i. blijven de zuigers in de uitgeschakelde cilinders gewoon meedraaien, alleen zonder brandstof toevoer, dus zal het onregelmatig slijten uiteindelijk wel meevallen....
Zou bij mijn 4 cilinder graag hebben dat als ik gas geef er 2 cilinders bij ingeschakeld worden ...
Je kunt ook voor chip tuning gaan..
Zeg nu zelf.. wat een mooi blokje zeg
En voor de aandachtigen onder ons.. geen distributieketting meer
Verbruik tussen de twee ligt dicht bij elkaar. Bij een fluwelen voet is de 1.4 wel veel zuiniger. Waar de 1.4 echt kan uitblinken is 100-110kmph op de CC.. dan haal je 1 op 17. Dat lukt je niet met een 1.8.
maar nog maar van in de O3 voor alle duidelijkheid!Ik weet niet of het al genoemd is, maar... de 1.4TSI 140 (=170) in de Octavia III heeft geen ketting, maar een kevlar riem en dat is al 'eventjes'.