De nieuwe Passat

Bakkertje

Forumguru
Bijna vergeten de reet van de variant:
DB2014AU00796_large.jpg

Ook niet onaardig, maar ik denk dat ik de Sedan stiekem mooier vind.. :pieker:

michelover

Forumguru
De Passat ziet er weer goed uit, een Passat is een werkpaard en zo ziet ie er ook uit. Zet die sedan met dat digitale dashboard maar voor de deur, wel de 280pk versie uiteraard.

s-line

Forumguru
Lekkere kont hoor de variant! Toch veel dikker als de kont van een skoda, komt met name door de brede achterlichten vind ik.
Ben benieuwd naar de prijzen.:lezen::pieker:

Darkside

Forumguru
kwa design geen echte verassingen. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Gewoon een zeer net design die tijdloos is. Ja dat is saai. Maar sommige spannende ontwerpen ben je naar 3 jaar zat en dan zit je er mee.

Ook interieur is erg netjes. Vooral als je het TFT hebt.
Jammer dat de passat te duur voor mij is.

Darkside

Forumguru
Ik kan het wel waarderen qua stijl, jammer dat ze zo klein zijn van binnen..... ;)
Volgens mij valt het wel mee. is behoorlijk gegroeid. Volgens mij bijna 2 cm in de breedte op de achterbank.
En 3cm meer beenruimte.
Daarbij nog 650 liter bagageruimte. Ik vraag me af of je dan straks geen groot rijbewijs nodig hebt voor een superb.

ertromp

Forumguru
Lekkere kont hoor de variant! Toch veel dikker als de kont van een skoda, komt met name door de brede achterlichten vind ik.
Ben benieuwd naar de prijzen.:lezen::pieker:
@s-line +1 en hoe langer ik kijk naar die plaatjes hoe mooier ik hem vindt. Als daar een 14% bijtellingsversie van komt zie ik een stofwolk richting VW gaan

jalex_h

Forumguru
@s-line Als daar een 14% bijtellingsversie van komt zie ik een stofwolk richting VW gaan
Ben bang dat die er niet komt. Inmiddels staat'ie ook in NL al online (http://www.volkswagen.nl/modellen/nieuwe-passat) en er wordt alleen gerept over 20%-versies. Overigens is de Passat vanaf 10 juli bestelbaar, dus dan zullen de specs ook wel (grotendeels) bekend zijn.
Alleen moet je bij Pon dan altijd maar weer afwachten wat er uiteindelijk gelevrd gaat worden....

Ahaa, vanaf high-line standaard led verlichting <knip>
Sterker nog, het is al standaard vanaf de Comfortline

En ja, hij ziet eruit zoals een Volkswagen er altijd uit zag, ziet en zal zien.
Is dat saai? Misschien
Is dat erg? Nee, want hoef niet zo nodig een auto die er volgend jaar al weer een verouderd design heeft.
Daarbij slaagt VW er imho steeds weer in om haar auto's een zekere kwaliteit uit te laten stralen die mij wel aan staat.

Al met al staat'ie voorlopig met stip op nr 1 als opvolger voor m'n Superb.

Maar eens in het echt zien voor een definitief oordeel.
Sluit ik me helemaal bij aan:jaja:

Darkside

Forumguru
Er komt toch een 7% Plugin Hybrid. Dus nog beter dan 14%.
Echter zal er wel een prijskaartje aan hangen.

Bakkertje

Forumguru
De 240 pk twin turbo heeft een norm verbruik van 5.3l/100 km. Wie weet hebben ze de 1.6 in de buurt van de 85 weten te krijgen :-)
Ach over twee weken ga ik hem in het echt zien, ik ben zeer benieuwd. Vooral naar de prijzen.
@jalex_h waar heb je gelezen dat led vanaf comfortline standaard is? Wat ik had gepost over de high line kwam van pons persportaal..?

Connexie

Forumguru
Als VAG het modulair bouwen blijven doorvoeren, zou het volgende SuperB wel eens een vergelijkbaar dashboard kunnen krijgen. Lijkt me geen straf om daar tegenaan te moeten kijken. Qua overige looks weinig vernieuwend, maar ook niet echt lelijk. Was ook niet te verwachten, aangezien VW al jaren weinig frivool ontwerpt.
Uiteindelijk zal de prijs / bijtelling de doorslag geven, in ieder geval voor ondergetekende.

Bakkertje

Forumguru
@jalex_h Check, gevonden die info wijkt weer af van wat in het persbericht staat. En daar staat inderdaad ook bij dat ie vanaf 10 juli bestelbaar is.

sitechris

Donateur
Ik ga mijn mening wat bijstellen. Auto ziet er best aantrekkelijk uit als ik hem wat langer bekijk. Ben benieuwd hoe deze IRL eruit ziet.

Bovenaan Onderaan