De nieuwe Passat

Darkside

Forumguru
Ja niets zo vervelend als je denkt had ik maar....
Dat is voor mij ook een van de redenen waarvoor ik een beetje huiverig ben voor de 308 bv.
Omdat de O3 mijn voorkeur heeft. Wil ik niet denken har ik maar......
Helaas mag ik mijn contract zoals ik de vorige x gedaan heb niet verlengen.
Het word dus of een mooi kerst cadeau of een nieuwjaars geschenk.
Omdat ik nog niet kan calculeren is het voorlopig alleen speculeren over de netto kosten.

Maar ik zou als ik jouw was dan idd kijken of je voor een S3 kan gaan....

jalex_h

Forumguru
Heb er net even snel eentje geconfigureerd. Iets meer dan 51 mille voor een Volkswagen. 10 jaar terug was je voor gek verklaard. Maar dan heb je wel een 2 liter diesel dsg variant highline met de halve optielijst aangekruist. En dan is dat eigenlijk best wel een hele nette prijs.

Het valt me overigens wel op dat het motoraanbod behoorlijk beperkt is. 1 benzinemotor (1.4) en 2 diesels van 2 liter. Zal ongetwijfeld de komende tijd nog uitgebreid worden.

Bakkertje

Forumguru
Er komen inderdaad nog meer motoren beschikbaar.
Ook de standaard uitrusting kun je nog nergens terug vinden (op de Duitse site wel overigens, maar ik weet niet of dit representatief is voor de NL modellen). Op zich als je een comfort line met business pakket en 1.6 rond de 36k kunt bestellen dan is dat eigenlijk best een nette prijs.

Noord26

Forumguru
Ja 120 pk betekent zelfde vermogen als Honda Civic diesel die toch aangeschreven staat als de beste 1.6 diesel van het moment. Prijzen ??? Zal wel een stukje meer zijn als een O3 maar in leasing zit dat nog anders hé.

Alleen lijkt die diesel van Honda wel van elastiek zo soepel in vergelijking met de VAG 1.6.. ;)

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Akkoord de rest van de Civic vind ik persoonlijk niet mooi maar heel knappe motoren, vroeger nog eens een VTEC gehad en amaai da was hete peper in de jaren '90.

Darkside

Forumguru
Denk dat de Honda motoren tot een van de beste behoren. Zeker de vtec s zijn heel fijn. Lekker hoog toerig. En volgens mij heel weinig klachten.

CDK

Forumguru
Ook de levensduur is zeer lang bij Honda, naast dat het fijne motoren zijn on mee te rijden is dat ook best belangrijk ;)

peterrapid

Forumguru
Dus waarom hebben we dan geen Honda ? Motor is top en levensduur is OK maar ze maken (enkele onbetaalbare uitzonderingen na vb NSX) wel een hoop lelijke wagens. Maar les gouts et les couleurs ne se disputent pas.

TL@

Forumguru
Ik vond die Honda's wel leuk (vooral de Accord dan) maar zijn naar het schijnt heel duur in de lease.

Daarbij staan ze bij ons niet op de lijst, geen auto's uit het Oosten behalve Toyota (klant van ons, daarom staat die er wel op) maar de Avensis is duurder dan een Passat (niemand heeft dus een Toyota :laugh:)

peterrapid

Forumguru
Mijn principe is Europees kopen (alhoewel al veel merken ook buiten Europa produceren) maar ok Accord valt nog mee. De civic zelfs in deze extreme vorm spreekt me niet echt aan.

Bakkertje

Forumguru
Nou gisterenavond was het dan zover, ik heb hem in het echt gezien bij Pon.
Wat ik persoonlijk erg mooi vind is de aanblik van voren, voor de rest is het wel erg veel het huidige model. Ik heb ook de volledige prijslijst meegekregen en de vanafprijzen voor de 1.6 comfortline zijn 34k voor de Sedan en 35 voor de station. Met de essentiele onderdelen (executive pakket, trekhaak en metallic lak) komt ie op 38 voor de sedan en 39 voor de station.
Als je dan nog Led koplampen wil mag je er nog 500 euro bijtellen, maar moet je volgens mij ook verplicht het executive plus pakket nemen. Het digitale dashboard kost je nog een keer 600 extra.

Vind je die dingen belangrijk dan ben je dus 40k verder voor een handgeschakelde 1.6 die op 16 inch wieltjes staat.

Verder zijn dingen als het stuur en de stoelen identiek aan die in de Golf, die staat voor 10k minder op je oprit. Het enige wat je dan mist is 2 cm beenruimte achterin (het nog altijd geen Superb) en niet te vergeten 6 lettertjes verschil. Ik zie de meerwaarde echt niet, tegelijkertijd ben ik wel heel benieuwd naar de nieuwe Superb.

Darkside

Forumguru
Denk dat de meerwaarde uit een betere afwerking komt.
En waarschijnlijk ook betere rijeigenschappen. Een D-klasser moet toch beter/comforabeler zijn dan een c-klasser.
Wel blijft het een bak met geld.

En volgens mij heeft de passat meer dan 2cm extra beenruimte op de achterbank. En vergeet ook niet de ruimere kofferruimte.

TL@

Forumguru
Ik zou alleen al voor dat digitale dashboard de Passat nemen :jaja:
Hopelijk krijgt Skoda dit ook binnen afzienbare tijd.

Darkside

Forumguru
Ja dat lijkt mij ook wel wat. Vind het mooi in de v40 en in de insignia.
Lijkt me veel potentie hebben.
Van mij mag Skoda het idd in gaan bouwen in de 03 vanaf productie week 30 :cool:

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Het is een mooie auto, maar lekker aangekleed moet je de knip flink open trekken :jaja:

Bovenaan Onderaan