De nieuwe Passat

Darkside

Forumguru
Vind de variant echt heel strak.

Geen spannend ontwerp. Maar genoeg vernieuwend tov huidige model. En ik den dat hij IRL er echt super uit gaat zien. Misschien over 4 jaar een yongtimer leasen
 

peterrapid

Forumguru
Blijf erbij heel strak en typisch volkswagen maar toch vernieuwend, denk in lease dat dit een topper wordt, al iets bekend over motorenpallet of daar iets speciaals tussen zit ?
 

Noord26

Forumguru
Speciaal en VW? Hmm.. Wellicht als je speciaal genoeg een 1.4 met cilinderuitschakeling of 1.4 op aardgas voldoet aan je criteria?
 

peterrapid

Forumguru
Oooooh, vernieuwend alleszins, spannend ook en gaan als een gek. Maar denk dat mijn verzekeringsagent vooral heel blij zou zijn met zo een motor :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Ik vind een 1.6 TDI met 120 pk ook best vernieuwend. Bij VAG betekend dit in de praktijk meestal net ietsjes meer en samen met de gewichtreductie denk ik dat de Passat vlot te rijden gaat zijn.
Nu nog een trekgewicht van 1500 kg en een eigen gewicht van max 2000 kg en enigzins betaalbaar..

Vanaf 10 juli bestelbaar, ik hoop dat de prijzen dan ook op fleetwise.nl te vinden zijn dan krijgen we ook een antwoord op de wa kost da vraag ;)
 

peterrapid

Forumguru
Ja 120 pk betekent zelfde vermogen als Honda Civic diesel die toch aangeschreven staat als de beste 1.6 diesel van het moment. Prijzen ??? Zal wel een stukje meer zijn als een O3 maar in leasing zit dat nog anders hé.
 

Bakkertje

Forumguru
Op de duitse sites wordt gesproken van een vanaf prijs van 25.875. Dat is in Duitsland evenveel als het vorige model. Dus ik verwacht dat de prijzen vergelijkbaar zullen zijn met de huidige Passat.
 

peterrapid

Forumguru
Valt eigenlijk nog mee maar is niet voor mij heb keuze al gemaakt en ga dat er toch minimum 5 jaar met moeten doen.
 

Bakkertje

Forumguru
@jalex_h ik bedoel natuurlijk het rijklaar gewicht + laadvermogen < 2000 kg, dan mag ik zonder E achter B met onze caravan van max 1500 kg de weg op ;)
 

Bakkertje

Forumguru
De nieuwe Passat is te configureren op de Duitse VW site:
http://app.volkswagen.de/ihdcc/de/configurator.html#n

Het feest begint met een 2.0 TDI (die overigens 107 gr uitstoot en dus ook in de 20% zit). Ik heb even een sedan in elkaar geklikt en die komt met een beetje opties (business pakket) al op €35.730 in Duitsland. In NL is dat dan dankzij Den Haag zo'n 40k voor een comfortline Passat met wat opties.. :banghead:

Aanvulling: De Golf Variant is in Duitsland even duur als de Golf Variant in NL. Dus wie weet komt het toch nog goed..

Ik denk dat men het nog druk gaat krijgen bij Skoda met dergelijke prijzen..

Der mag bij de 2.0 TDI (150 pk) in ieder geval 2000 kg aan de haak in Duitsland :D
Ben benieuwd wanneer de 1.6 met 120 pk erbij komt, maar die zal in ieder geval best 1500 kg mogen doen gok ik zo.

Maximale gewicht van de 2.0TDI is 2070 kg, top 217 km/uur, 0-100 in 8.9 seconde..
 
Laatst bewerkt:

AGTon

Forumguru
De voorkant doet mij sterk denken aan een Cadillac Seville 2004 model.

Overigens wel grappig om te zien dat auto's van de VW groep nu veel "strakker" in de lijn zitten dan vroeger. En toen Cadillac met hun strakke lijnenspel aankwam zetten was het niks :)

De tijd zal er toen nog niet rijp voor zijn geweest denk ik

( Geen Cadillac fanboy btw )
 

peterrapid

Forumguru
@AGTon klopt, ieder merk vandaag probeert kost wat kost dezelfde neus te plakken op ieder model om hun "design-identiteit" te vrijwaren ook al lopen ze vast daardoor in hun algemeen ontwerp, maar erger nog er zijn nog weinig uit de band springende wagens van minder dan 30K is allemaal eenheidsworst. Stel je voor dat je een Audi A4 RS2 koopt van rond de 60K maar eigenlijk voor de leek al goed moet kijken om het verschil te zien tussen dat en een A3 S-line sedan van 30K ... Als je vroeger een Mercedes 190 2.3 16V kocht kon niemand die enorme spoiler en uitgebouwde wielkasten missen maar nu is zelfs een AMG op designvlak niks meer speciaal. Oproep aan alle fabrikanten doe eens gek maar hou het betaalbaar.
 

jalex_h

Forumguru
Het blijven toch rare grappenmakers daar bij Pon. Gisteren stond er nog op de site dat'ie vanaf 10 juli bestelbaar zou zijn. Dus ik net even kijken of er vandaag (10 juli) al meer details bekend zijn.
En wat staat er nu? Bestelbaar vanaf 11 juli.
 

Bakkertje

Forumguru
Zojuist gekeken en je kunt hem vanaf nu configureren op de Nederlandse site. Ook hier minimaal dieselen met de 2.0 TDI. Als je voor de sedan metallic lak kiest, een executive pakket en de trekhaak komt de totaalprijs op €40.635,- auw...

Zelf in elkaar klikken kan op: http://www.volkswagen.nl/configurator

Nu zit er voor de huidige Passat zo'n 4000 euro tussen de 1.6 en de 2.0 tdi, dat zou de Passat op zeg maar 37.000 euro brengen.

LED koplampen zijn in ieder geval niet standaard op de Comfortline, dat is onderdeel van het executive pakket.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
ja met een 2. TDI is ie erg duur. Sowieso veels te duur voor mij.
Zal dan een 1.6 TDI comforline moeten worden. Zonder opties e.d.

Maar als jij nu een mooie, luxe passat met toeters en bellen besteld.
Ga ik met mijn werkgever praten om hem over 4 jaar over te nemen in de lease :-)
 

Bakkertje

Forumguru
Nou ik ben eerlijk gezegd redelijk terug bij af. Een golf is interessant omdat je daar acc kunt krijgen op de 1.6 met DSG. Als je dan de overige opties aanvinkt om hem op het niveau van een O3 te krijgen dan wordt ie opeens heel duur in de lease (ik kan inmiddels calculeren) en blijft in feite de Octavia weer over.
De Passat, sja wie weet over 4 jaar, voor mij zit ie er waarschijnlijk ook niet in. In ieder geval zeker niet met 2.0 TDI. Wellicht met een 1.6 maar dan kun je volgens mij beter wachten op de nieuwe Superb. En ik denk dat dat het voor mij wordt. Hoe leuk het ook is om nu een nieuwe uit te zoeken, maar waarschijnlijk doe ik :fool: als er volgend jaar voor hetzelfde geld een Superb had kunnen staan. En dan is het tandjes bijten iedere keer als ik in m'n O3 op de snelweg een nieuwe Superb zie..

Overigens wat filmpjes gezien van een Golf met DSG en ACC, dat werkt wel echt heel mooi (ook in de mist).
 
Bovenaan Onderaan