Herman Janssens
Senior Member
Daar teken ik ook voor. Tips?Ik zit na 1400 km op 6,0/100....
Daar teken ik ook voor. Tips?Ik zit na 1400 km op 6,0/100....
Volgens mij heb je hier de oorzaak van het verbruik samengevat. Je hebt een bijzondere opvatting van het begrip 'rustig'. Kan al voorspellen dat je verbruik slechter gaat worden wanneer je 'normaal' gaat rijden.
Bizar hoog!
Als dit aanhoudt laat ik waarschijnlijk alles een keer doormeten.. niet dat het mij kan bekoren qua kosten (lease), maar iets gaat hier niet goed. 1:17 haal ik echt nooit. Zelfs niet met fluwelen voet, airco uit etc.
De turbo spoel ik niet zoveel ivm inrijden (nu 1200km), alhoewel volgens mij blaast de turbo toch altijd wel iets?
Inderdaad bizar tov het blok wat jij hebt! 1:16 is zoals ik het zou verwachten, zelfs 1:15 vind ik een acceptabele score.
Als dit aanhoudt laat ik waarschijnlijk alles een keer doormeten.. niet dat het mij kan bekoren qua kosten (lease), maar iets gaat hier niet goed. 1:17 haal ik echt nooit. Zelfs niet met fluwelen voet, airco uit etc.
De turbo spoel ik niet zoveel ivm inrijden (nu 1200km), alhoewel volgens mij blaast de turbo toch altijd wel iets?
Zou je denken?Je insinueert dat ik niet "normaal" rijd. Niet echt gegrond. En rustig 130-160 is geen bijzondere opvatting van "rustig". Tenzij je zelf vaak op de rechterbaan te vinden bent en hekelt aan de linkerbaan omdat je 130 veel te gevaarlijk vind.. dan kan ik wel wat bij denken, wellicht insinueer ik nu ook een beetje
Zou je denken?
Het verbruik van je O3 is inderdaad hoog maar algemeen bekend dat je verbruik flink toeneemt boven de 120/130. Rijd eens een tank met een andere rijstijl leeg. Vraagt wat discipline maar kan verbazingwekkend verschillen laten zien. Hoewel ik begrijp dat er geen financiële prikkel is om dat te doen.
Houd 'm zo lang mogelijk in de versnelling bij "uitrijden" voor verkeerslicht of rotonde, dan zul je het verbruik in de display op 0,0/100 zien springen...zelfs uitrijden voor het stoplicht (dan springt deze mooi op 0.8/100, stationair denk ik
Piekmomenten (positief of negatief) zijn op zichzelf niet erg maatgevend.met heel rustig optrekken het verbruik al gauw gaat naar 27/100, dat is 1 op 4