de roomster

LenK

Forumguru
Aan Skoda zelf zal het niet liggen die prijzen, productiekosten in Tsjechie liggen echt wel lager dan in Wolfsburg.
Maar Skoda wordt in NL geimporteerd door een werkmaatschappij van Pon. En Pon is al decennia gewend om VW en Audi overpriced in de markt te zetten.
Nu Skoda van zijn slechte Oostblok imago af is, gaan ze dat overpricing met Skoda ook doen.
Skoda is in zijn algemeenheid aardig duur aan het worden. Het zou me niet verbazen als de Skoda prijzen hoger gaan worden dan van vergelijkbare VW modellen.
Met een beetje Octavia zit je toch zo tussen de 25 en 30 mille?

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fabia_vincent</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

Ik denk dat je hem daar ook niet mee kan vergelijken, zeker als je de afwerking en uitrustingsniveau ziet... 't is naar mijn mening een buitenbeentje die vanalles combineert.

[/ QUOTE ]

De Berlingo's en gelijkwaardige auto's van tegenwoordig zijn ook van alle gemakken voorzien (airco, cruise control, mistlichten voor, etc.). Volgens mij kun je de Roomster dus zeker wel naast die auto's plaatsen. En dan komt het natuurlijk op de prijs aan. We blijven toch allemaal nederlanders! Ik heb het zelf nog niet vergeleken, maar ik begrijp uit bovenstaande posts dat de Roomster stukken duurder is dan vergelijkbare motor uitvoeringen van Berlingo, Kangoo of Partner.

Om jezelf dus van meet af aan uit de markt te prijzen lijkt me geen beste strategie. Maar de tijd zal het leren!

[/ QUOTE ]
Ik zou hem eerder vergelijken een Opel Meriva of een Renault Modus... dus een kleine mpv ipv een bestelbusje waar een personenauto van is gemaakt... maar ja, Pon is hier ook geen handige jongen in.
407.gif

is allemaal waar maar,de anderen zijn duidelijk vans die omgebouwd zijn naar een burger uitvoering.

dit zie je in de gekozen materialen en de afwerking vooral achterin.
bij de roomster zou je een variant kunnen maken voor de zakelijke kleintransport markt,maar dan heb je een luxe van.

ik denk dat de roomster wel met een touran opgrijs kenteken vergeleken kan worden ook ivm de onderstel karakterestiek.maar bv een touran op grijskenteken is alleen in silouet gelijk aan een caddy er zijn meer verschillen dan het uiterlijk van beide doet vermoeden de basis van de carrosserie is gelijk maar verder is er veel verschil.
daar komt bij de caddy en de touran zijn naast elkaar ontworpen,een berlingo is in eerste instantie als bestel gebouwd en daar zijn geel kenteken varianten uit ontstaan.
desondanks blijft de auto gelijk rijden en zijn de bv dashboards identiek.ook de stoelen zijn even waardeloos.

in een doorsnee bestel/van voor de familie kan ik niet fatsoenlijk rijden.

daar is bij de roomster geen spraken van.

hij is voorin bijna net zo ruim als mijn superb en dat verraste mij.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: superrrrrrb</font><hr />

is allemaal waar maar,de anderen zijn duidelijk vans die omgebouwd zijn naar een burger uitvoering.

[/ QUOTE ]

Zo zijn Berlingo en zo inderdaad wel begonnen. Ik denk dat we allemaal een beetje gelijk hebben. Plaats de Roomster dan maar tussen de Berlingo en co. (voor wat betreft ruimte en zo) en de Touran en co. (voor wat betreft luxe). Ik denk dat Modus en Meriva echt te klein zijn als vergelijk!

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Voor wie blijft ontkennen dat de Roomster op een bestelwagen lijkt:
Skoda.de noemt hem zelf Kompaktvan.

[/ QUOTE ]

ja alleen de definitie KompaktVan is in het Duits niet definitie BESTWAGEN ,maar MPV
crazy.gif

de term Combi word vaak ook in Nederland gebruikt voor bestelwagen, terwijl dat Duits voor ,stationwagen is.

zie hier nog zo'n KOMPAKTVAN de ford c-max
blush.gif
crazy.gif

http://de.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_C-MAX

gewoon zoals de Roomster en Altea und so weiter, geen bestelbus, maar een MPV
grin.gif

higgy

Forumguru
Klopt, volgens V-Car ook.
Roomster had zeer lovende recensie in de nieuwe Veronicagids van week 36.

snake

Nieuw lid
zijn die roomster niet een beetje duur.....
Roomster 1.2 47kW 12V € 16.240,-
1.4 63kW 16V € 17.375.-
1.6 77kW 16V € 18.475,-
1.4 TDI 51kW PD € 20.125,-
1.4 TDI 59kW PD € 21.125,-
1.9 TDI 77kW PD € 22.625,-

Style 1.2 47kW 12V € 18.175,-
1.4 63kW 16V € 19.175,-
1.6 77kW 16V € 20.275,-
1.4 TDI 51kW PD € 21.925,-
1.4 TDI 59kW PD € 22.925,-
1.9 TDI 77kW PD € 24.425,-

Sport 1.4 63kW 16V € 20.375,-
1.6 77kW 16V € 21.475,-
1.4 TDI 51kW PD € 23.125,-
1.4 TDI 59kW PD € 24.125,-
1.9 TDI 77kW PD € 25.625,-

Comfort 1.4 63kW 16V € 21.875,-
1.6 77kW 16V € 22.975,-
1.4 TDI 51kW PD € 24.625,-
1.4 TDI 59kW PD € 25.625,-
1.9 TDI 77kW PD € 27.125,-

LenK

Forumguru
Waarom weer dat lijstje?
En ja hij is duur, maar dat geldt langzamerhand voor alle Skoda's helaas.
Ze (en ik denk met name PON) gaan oogsten!

bestaan er dn nog rijk aan geklede goedkope auto's ????

bijna alle merken zijn eerst goedkoop en dan......

het is volgens mij eerder regel dan uitzondering in autoland.

eerst lekker maken en dan

koop er een als het een uitloop model is,ik bedoel een auto van voor een re styling is toch niet in eens lelijk van de ene op de andere dag vind ik tenminste.
tja ben het ook aan mijn stand verplicht.
ik rijd immers in een vw afdankertje met wat extra plaatwerk

grootste voordeel hiervan ..hij rijd en rijd en rijd en nu
55000 km en een jaar verder heb ik het eerste probleem de stuurbekrachtiging heft kuren.
maar zelfs buiten de garantie doet skoda niet moeilijk,ze vergoeden 70% !!!! van de kosten.
vind ik meer dan coulant toch

Jpoers

Lid
Jah Hijs Er Al

Eindelijk de langverwachte trapauto van de roomster.

Bijlagen

• 36075-roomster_bobby_560.jpg
    36075-roomster_bobby_560.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 25

Jpoers

Lid
Oké vandaag de autoreview September gekocht met een Vergelijkingstest tussen de roomster 1,9tdi, nissan note 1.5dci, renault modus 1.5dci
Niet geheel lovende woorden ik citeer uit de conclusie:

"De nagelnieuwe Skoda Roomster. maakt in zijn eerst test al gelijk duidelijk uit wel hout hij gesneden is. De compacte
Tsjech maakt korte metten met de Nissan Note en de Renault Modus, die elkaar een stuk dichter op de hielen zitten. Toch is het zoals in vrijwel elke test geen knock-out winnaar.
De Roomster laat aanzienlijk wat punten liggen door zijn gedateerde krachtbron. en voor een merk dat als kwalitatieve prijsvechter bekend wil staan is 1320 euro voor een airco wel erg duur.
We begonnen de test met de woorden 'trendy' en 'design'. Misschien zijn het die begrippen wel die de Skoda op de markt nog gaan tegenwerken. Wie dergelijke opvallende auto's maakt, loopt namelijk het risico dat hun auto niet mooi gevonden wordt. En wij vinden de Roomster nou niet bepaald de winnaar wat dat ene belangrijke woordje 'mooi' betreft."

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb vandaag de Roomster in het echt gezien en heb hem ook nog even nader bestudeerd. Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat Skoda een hele mooie en degelijke auto heeft neergezet die wat afmeting betreft eigenlijk niet veel concurenten heeft. De vele foefjes en enorme binnenruimte maken het een gezinsauto bij uitstek en de hoge zit zal ook zeker de ouderen naar een Roomster doen verlangen. Tot zover mijn verkooppraatje, het is gewoon een leuke goed uitziende auto waar ik best in gezien wil worden.

Jpoers

Lid
Jeps nu ik ook eindelijk in levende lijven de roomster gezien in de showroom bij mijn dealer in vlissingen. Stonden er 2, een blauwe en een zwarte. Vooral de zwarte kwam er dik over. Zaten ook best mooie velgen onder.

Ook vind ik het lijnenspel erg leuk uitgevoerd. Alleen de lammellen van de grill vond ik raar alsof daar nog chromenstrips op geplakt moesten worden. Zat ook erg prettig en wederom zeer netjes afgewerkt. Een dikke vette plus voor skoda met een geslaagd model!!

LenK

Forumguru
Gisteren bij de dealer de Roomster in het echt bekeken.

Ik moet bij mijn eerdere mening blijven dat ik het een lelijk eendje vind.
Ik hoop dat de verkoop slecht blijft want een lelijk model is niet goed voor het merk imago, dat met de O2 juist zoveel beter is geworden.

peperskoda

Forumguru
Wat de verkoopaantallen betreft denk ik dat ze er goed mee gaan scoren. Zoek maar eens een auto met dezelfde hoeveelheid binnenruimte in deze prijsklasse. Als je naar de buiten maten kijkt, kun je de Roomster ook naast de gevestigde orde in de compacte middenklasse(Golf, 307, Astra etc.) zetten en dan is de prijs ineens niet zo hoog meer, want waar koop je een auto met dezelfde standaarduitrusting bij deze afmetingen? Ook qua rijgedrag vind ik de Roomster vergelijkbaar met de compacte middenklasse.
Smaken verschillen wat het uiterlijk betreft, maar toen Ford 25 jaar geleden met de Sierra op de markt kwam riep ook iedereen dat ze er niet in gezien wilde worden, en wat heeft die auto een succes gehad later. Uiteindelijk zal de markt bepalen of de Roomster topt of flopt, persoonlijk denk ik dat het een toppertje wordt.

Bovenaan Onderaan