de roomster

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Gisteren bij de dealer de Roomster in het echt bekeken.

Ik moet bij mijn eerdere mening blijven dat ik het een lelijk eendje vind.
Ik hoop dat de verkoop slecht blijft want een lelijk model is niet goed voor het merk imago, dat met de O2 juist zoveel beter is geworden.

[/ QUOTE ]


Tja dat is dus duidelijk jouw mening !! En die mag je opperen, maar gelukkig zijn er ook een boel mensen die hem niet voor het uiterlijk kopen maar voor de functienaliteit !! En tja daar ben ik er ook een van !!
En ben bang dat je niet gelijk krijgt dat hij het pakket uitgaat want er zijn en worden er toch genoeg van verkocht!!
Mijn dealer was in iedergeval blij dat de Roomster was uitgekomen want hij verkocht er genoeg vanaf dat hij was geintroduceerd !!

Maar das precies t zelfde als ik de O2 zie in het wit of rood, dan vind ik t een gore bak ( Mijn mening ) maar zie ik hem rijden in blauw metalic of zwart mica dan ziet de O2 er gelikt uit !!
Gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak anders hadden we nu nog allemaal in een T-Ford gereden in de kleur Zwart !!
 
Over het "mooi zijn" van een auto zullen de meningen altijd verdeeld blijven.

De Roomster vind ik persoonlijk niet een voorbeeld van een esthetisch geslaagd model dat over pakweg 20 jaar een klassieker kan worden. Wel is het een heel praktische auto.

Ik heb bij de keuze van (lease-)auto de volgende modellen met elkaar afgewogen:
- Nissan Note
- Skoda Roomster
- Skoda Octavia

Deze modellen zijn normaal gesproken niet met elkaar vergelijkbaar omdat het gewoon verschillende klasses zijn.

De Nissan Note is een hele leuke auto, maar mist een stukje uitrusting (o.a. geen cruise control....) en is qua kofferbak te klein (voor mij)
De Skoda Roomster is leuk, goede uitrusting, flexibel en ruim. Niets mis mee.
De Octavia is vooral mooi, erg ruim en ook goed uitgerust.

Het prijsverschil tussen de meest luxe benzine Roomster waar ik naar aan het kijken was en een Octavia Elegance was zo klein, dat ik toch gekozen heb voor de Octavia. Ik wilde een mooie, leuke en ruime auto voor niet teveel geld. Zowel in de eigen bijdrage als in de belastingbijtelling.
Het is dat mijn budget een Octavia toelaat, maar anders was het tussen de Nissan Note en de Skoda Roomster gegaan en dan is de Note de "mooiere" auto, maar zou ik denk ik toch een Roomster gekozen hebben vanwege de ruimte en uitrusting.

Er is dus zeker een markt voor de Roomster. Wellicht niet als zoete broodjes over de toonbank, maar hij verkoopt beter dan de Superb!
(en met de Superb is helemaal niets mis, alleen worden er in die prijsklasse gewoon minder auto's verkocht)
 

peperskoda

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />


Er is dus zeker een markt voor de Roomster. Wellicht niet als zoete broodjes over de toonbank, maar hij verkoopt beter dan de Superb!
(en met de Superb is helemaal niets mis, alleen worden er in die prijsklasse gewoon minder auto's verkocht)

[/ QUOTE ]

Ik weet de exacte aantalen niet maar ik weet dat de dealer hier er meer dan veertig moest afleveren in de eerste weken van januari. Dus lijkt het erop dat de Roomster ondanks zijn uiterlijk, of misschien wel dankzij z'n uiterlijk, heel goed verkocht wordt.
yeah.gif
 
Ik vind de Roomster te duur voor wat hij biedt.
Als je drie kinderen hebt zoals ik dan zit de middelste
passagier echt op de strafbank !
De basisprijs is aanlokkelijk maar dan heb je 0,0 uitrusting
De dieselmotor is een personenwagen onwaardig kwa geluisproductie.
Ik heb nu 8000 km gereden met m'n nieuwe 307 SW 16 HDI 110 PK en -zoals gezegd in rijimpressies- kostte deze auto niet meer dan een roomster bij gelijke ( lees de 307 heeft meer
uitrusting) uitrusting . fiscaal is een 1,6 motor in Belgie ook nog n's een stuk voordeliger.
Pas op ik vind de Roomster een leuke auto maar er mag gerust 1500 EUR van de prijs af ; het is toch nog steeds een skoda niet ?
Ik denk dat er met Skoda hetzelfde gaat gebeuren als met seat : langzaam de prijzen optrekken tot vw-niveau ...
waarom zou ik dan nog een skoda kiezen ??? Spijtige zaak.
 

LenK

Forumguru
Een Skoda mag best duurder zijn dan een Peugeot.

Peugeots zijn storingsgevoelige rammelbakken met in Nederland ook nog een twijfelachtig dealernetwerk. Met name Nefkens is een stelletje klantonvriendelijk tot en met.

Dat een Roomster te duur is geef ik je gelijk in.

Qua lelijkheid staat de Roomster wat mij betreft op gelijk niveau met Peugeot (die bek en die lampen, brrrrrr).
 

Mark

Banned
Met de Roomster is ook de kwaliteit van de wagen een stuk beter geworden, de kwaliteit en afwerking staan nu gelijk met Audi.
Het is dan ook normaal dat de prijzen stijgen.
Trouwens in Nederland liggen de prijzen voor een Skoda een pak hoger dan hier in België.
Over het uiterlijk zullen nog wel wat opmerkingen komen, Bij mij is het van spuuglelijk naar best geslaagd en gedurfd gegaan.
 

Sant

Lid
Wij overwegen om van de Scenic over te stappen naar de Roomster. Eene van de eerste dingen die opvielen is de keurige afwerking van de Roomster. Dat was bij de Scenic absoluut anders.
Naast de voordelen heb ik via een nieuwe rubriek m.n. de nadeeltjes eens opgesomd en vraag ik jullie reacties hierop. Daarna verwacht ik een difinitieve beslissing te kunnen nemen.
 

EdK

Forumguru
Roomster is te duur lees ik steeds !!!
Is dat dan wel zo ??
Als je de prijzen van de roomster in Belgie bekijkt dan liggen ze stukken lager, maar hoe komt dit ??
Als ik mijn factuur er bij pak van me bestelde en nog niet geleverde Roomster dan betaal ik alleen al aan die iligaal gevorderde BPM het luttelle bedrag van 4260 euries (bruto)
Dan betaal ik nog eens een ruime 3400 euries aan BTW a 19% en dat over een wagen van iets meer dan 20.000 euries
Dus uiteindelijk valt die roomsterprijs eigenlijk best wel mee maar is die regering met zijn belastingen de opdrijver van de prijzen !!

En om Sant even over de streep te trekken ! Een wagen kopen die met de franse slag is gemaakt of een wagen die op leest van duitse grundlichheid is gemaakt is toch geen moeilijke keuze lijkt me ??
En de nadeeltjes zoals jij ze noemt noem ik min of meer niet relevante punten. ( goed bedoeld )
Elke wagen heeft zijn voor en nadelen !! Begon zelf met auto rijden prive in een peugeot 206 en leek een lekker wagentje alleen met service beurten was het telkens weer een aanslag op mijn bankrekening !! En rij nu 2 jaar een Fabia Combi die me aan service beurten geen geplunderde rekening heeft bezorgt. En ik verwacht met de roomster ( pff die levering duurt wel lang ) eigenlijk de zelfde lage kosten te houden !!
 
Kijk ik heb een uitgebreide proefrit gedaan met de roomster
( ik vind het trouwens een mooi model) .De afwerking van
mijn 307 is minstens even goed dan een Roomster ( in de Roomster met 2500 km op de teller kraakte het dashboard trouwens al) . De zogenaamde degelijkheid van vw-produkten
wordt tegengesproken door diverse onderzoeken .
De 1,9 TDI-motor is een tractor onwaardig wat een kabaal !
Daar is de 1,6 HDI motor een naaimachientje tegen .
En de prijs - BIJ GELIJKE UITRUSTING -staat - in Belgie althans op hetzelfde niveau ....
Dus spijtig genoeg kan een roomster niet tippen aan een 307SW die betere stoelen heeft achterin .
Reakties als "peugeots zijn storingsgevoelige rammelbakken ..." ach ja dan nodig ik iedereen n's uit om mee te rijden in m'n 307 ... Eerlijk is eerlijk !
DUS ik blijf het een leuke wagen vinden maar te duur voor de ruimte die hij biedt er zijn evenwaardige alternatieven
voor een betere prijs ... en dat was nou toch de idee achter SKODA niet ???
 

LenK

Forumguru
Bij allerlei (duur)testen em onderzoeken eindigt Peugeot steevast in de onderste regionen.
Mijn schoonvader reed ook altijd Peugeot (oudere mensen zijn nu eenmaal wat honkvaster). Hoe vaak die niet tussen de beurten door naar de garage moest. En hoeveel geld dat niet gekost heeft. Bij inruil kreeg ie dan ook nogeens weinig terug.
En dan was die garage ook nog Nefkens, wat een ratten.
Garantie daar probeerden ze altijd maar weer onderuit te komen. Betalen moest de klant.

Volgens mij was schoonvader masochist.

En ja ook bij Peugeot kun je mazzel hebben, net als je bij degelijke merken pech kunt hebben.
 
Je moet wel weten dat ik voor deze 307 ook al 4,5 jaar
een 307 SW heb gehad ( een 90 PK HDI , 113.000 km gereden) die weliswaar niet geheel storingsvrij was maar waar ik al bij al toch tevreden over was ....
Maar daar gaat het hierboven trouwens niet over ; ik vergelijk enkel de 2 voertuigen en dan kom ik steeds op hetzelfde uit : te duur voor hetgeen hij biedt in vergelijking met de 307 SW.
Over de dienstverlening van peugeot in NL spreek ik me niet uit ; ik heb hier in Belgie ieder geval geen klagen...
dus ... en trouwens al n's op het vw-forum geweest ??
problemen alom ! ( en zo ken ik ook genoeg mensen in m'n omgeving)
 

Boet

Actief lid
Mijn broer heeft twee Peugeots 307 gehad. Een tweeliter waarvan binnen drie maanden de klepstoters vervangen dienden te worden, en daarna een 307CC, die gemiddeld eens per drie weken in de garage stond. Electromotoren van de raambediening: vier keer. Hendel stoelverstelling: brak vijf keer af, spiegels die dienst weigerden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De 1.6 HDi is niet een voorbeeld van betrouwbaarheid, wél qua loopcultuur. Eerlijk is eerlijk.

Persoonlijk heb ik liever een auto die herrie maakt maar blijft rijden dan eentje die heerlijk stil regelmatig bij de dealer staat.

Wederom een stukje eerlijkheid. Die 307's rijden absoluut retegoed.

Maar dat doet de Roomster ook.
laugh.gif
 
Sorry zoals gezegd gaat het hier niet over de al of niet
vermeeende (on)betrouwbaarheid van peugeot ( we zullen wel zien wat de toekomst brengt). Waarom lezen de mensen toch altijd
verkeerde dingen ?????
ot.gif
 

LenK

Forumguru
@307SWdriver
En waarom komen mensen op een Skoda forum vertellen dat ze geen Skoda kopen?
 

peperskoda

Forumguru
Da's makkelijk verwijzen naar een site. Geef je eigen mening eens over de Skoda Octavia, want daarmee heb je je Peugeot vergeleken of heb ik het nu mis? Als ik af was gegaan op wat anderen vonden van de auto's die ik ooit heb aangeschaft( de Octavia is nummer 58) waren er een hoop merken geweest die ik links had laten liggen. Ik heb 2x een 307 gekocht omdat ik het een prettig rijdende auto vond en ik heb er ook nooit problemen mee gehad, maar ik merk wel een duidelijk verschil in kwaliteit. M'n Peugeots wilden nog wel eens een rammeltje ten gehore brengen, iets wat ik in m'n Octavia niet ken. De Peugeots waren wat sportiever wat het rijgedrag betreft( meer gevoel in het stuur) en ik moest best even wennen aan de besturing van de Octavia, maar laatst mocht ik nog weer even 307 rijden en na pak weg 100km had ik toch wel heimwee naar m'n Octavia. Misschien niet zo sportief maar wat een rust in het stuur, daar kan ik uren mee rijden. Dit is mijn mening over wat ik voor verschil voel tussen de beide merken. Nu de jouwe......
crazy.gif
 
Wel de octavia vond en vind ik een knappe auto. Moest hij niet nog langer zijn dan m'n 307 had ik 'em gekocht omdat de prijs/uitrusting dik in orde was . Helaas heb ik teveel
parkeerproblemen in Brussel ( hoe langer de auto hoe moeilijker) en is hij ook te lang om in m'n garage te passen. ( da's bv ook de reden waarom ik geen 407 break
heb overwogen)

En daar schort nu net iets aan bij de roomster : de prijs/uitrusting verhouding klopt niet meer m.i....

over de kwaliteit spreek ik mij niet uit ( in het octavia-formum kom ik zowat dezelfde problemen tegen als op het 307
formum...kwestie van geluk hebben )...

Ik steek hier dus geen pleidooi af voor peugeot ; deze auto's zijn zeker niet perfekt maar er is ook niks verkeerd mee en ik vind het zeker geen rammelende rommelkar..je moet gewoon geluk hebben in die zaken .
 

Boet

Actief lid
" En daar schort nu net iets aan bij de roomster : de prijs/uitrusting verhouding klopt niet meer m.i...."

Maar hij past in de meeste parkeergaatjes
wink.gif
 
Bovenaan Onderaan