de roomster

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Nou, je dient het plaatje normaal gesproken als BIJLAGE mee te nemen in je bericht. Het plaatje mag dan niet groter zijn dan 100Kb.

Jou plaatjes IN het bericht zijn denk ik groter.

Neemt weer veel plek in op de Server

[/ QUOTE ]
Martijn85 heeft een link naar plaatjes bij imageshack.us
Neemt dus op de server van Skodaforum 0.0 ruimte in.

Boet

Actief lid
Blijft een fraai kleurtje
xyxthumbs.gif

Okki

Donateur
Die van jou ook Boet, fototjes graag (groot of klein, op de server of niet, maakt mij niet uit!)

LenK

Forumguru
Zag vanmorgen een Roomster naast een Suzuki SX4 staan.
Vond de Suzuki er heel wat mooier uit zien.
Als hierboven de Roomster met een Scenic wordt vergeleken dan mag ik dat ook wel doen tussen deze twee, want ze waren in ieder geval ongeveer even groot.

Kijk ik op net Autoweek en dan schrik ik wederom van de prijs van de Roomster.
Goedkoopste Suzuki 1.6 - goedkoopste Roomster 1.6 -&gt; Roomster € 2000 duurder
Neem je de duurste Suzuki 1.6 en de duurste Roomster 1.6 dan is de Roomster maar liefst € 5000 duurder

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel een boel euro's. Maar zitten ze dan qua uitrusting op het zelfde niveau? Ben bang dat de prijsstelling helaas het negatieve invloed van VAG is.

LenK, jij houdt écht niet van 'n Roomster hé, dat is inmiddels wel duidelijk... nu, soit, ieder z'n meug, en als je de Roomster nu gaat vergelijken met een Sx4, ook nog ok (heb je de kofferbak van een sx4 al ns bekeken? daar krijg je zéker 1 handtas en 1 beautycase van je vrouw in, als die niet té groot zijn...), maar zeggen dat ie even groot lijkt als de Roomster, sorry, maar nu vermoed ik dat je ergens met een fout in je optiek zat...
en als het -weer eens- over de prijs van een Roomster gaat, wel, als je hem eens naast een vergelijkbaar uitgeruste Octavia zet (ook maar een opgeblazen Golf, wat niet negatief bedoeld is, want ik rij zélf al 9 jaar tevreden met Octavia, maar toch...), ziedaar, dan is hij plots goedkoper! Niet vergelijkbaar? eat this: Zijn kofferbak? nét iets kleiner (500/560L) maar toch voldoende groot (véél groter dan de concurrenten van een O2), Zijn wielbasis? een goei 5cm langer! zijn hoofdruimte/ knieruimte? etc etc... zo kan je maar doorgaan en doorgaan. Ik bedoel, als je een auto niet leuk vindt, heb je wel 100 redenen om hem af te breken. Als je diezelfde auto wél leuk vindt, zijn er wel 100 om hem op te hemelen. Over objectieve afwerkingskwaliteit valt echter niet te discuteren, en die heeft de auto die onderwerp van deze discussie is, zonder enige twijfel wél.

EdK

Forumguru
Reed vanmorgen in de file zoals bijna wel elke dag, en reed ik samen op met een O2 Elegance Combi Black Magic. Och tis een aardig bakkie maar tjonge jonge als ik dan even met nieuwe bril op ze vergeleek dan zijn we even lang maar ben ik een stuk goedkoper uit dan zo'n O tweetje !! Maar je kan wel zien dat zo'n O tweetje een opgepoetste O1 is en dat hij toe is aan een echte opknapbeurt !! Nee tis mijn bak echt niet !! Tis een echte eenheidsworst geworden !!
En mijn roomster is nog goedkoper dan die O2 en moderner en nog meer ruimte !! Echt zijn tijd voorruit !!

He skodaforumlezers een heel fijn zonnig weekend !!!

EdK

Forumguru
Valt t zo erg op ???
[piiieeep] !!!
Ehh die Roomster das geen wagen joh , das net een kruiwagen maar dan veredeld !!

grin.gif
grin.gif
grin.gif
923.gif

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Zag vanmorgen een Roomster naast een Suzuki SX4 staan.
Vond de Suzuki er heel wat mooier uit zien.
Als hierboven de Roomster met een Scenic wordt vergeleken dan mag ik dat ook wel doen tussen deze twee, want ze waren in ieder geval ongeveer even groot.

Kijk ik op net Autoweek en dan schrik ik wederom van de prijs van de Roomster.
Goedkoopste Suzuki 1.6 - goedkoopste Roomster 1.6 -&gt; Roomster € 2000 duurder
Neem je de duurste Suzuki 1.6 en de duurste Roomster 1.6 dan is de Roomster maar liefst € 5000 duurder

[/ QUOTE ]

Vind de Roomster toch beter afgewerkt dan een Suzuki.
Prijzen kun je eigenlijk niet op afgaan, die verschillen van land tot land.

Matra_Murena

Actief lid
Een Roomster is ruim 10 cm langer dan een SX4. En heeft 500 liter kofferruimte tegen 270 van de Suzuki. Dat is al een heel verschil

LenK

Forumguru
Het is vrij logisch dat iemand die net zijn Roomster heeft gekocht in alle toonaarden zijn aankoop zal verdedigen.
Verkoopcijfers liegen echter niet.
De Roomster verkoopt niet en dat zal ie ook nooit gaan doen.
En of dat is omdat ie te lelijk of te duur is of allebei?
Slechte verkoop heeft wel gevolgen voor de afschrijving en uiteindelijk koop je dus niet alleen te duur maar rij je ook nog te duur (en dat laatste behalve door de afschrijving ook door het brandstofverbruik want dat was ook al niet best).

En EdK: een Roomster met een Octavia vergelijken staat gelijk aan vloeken!
Ik zou zeggen kook maar lekker gaar in je sop. Kop in het zand, plank voor je kop.

Matra_Murena

Actief lid
De verkoopcijfers zijn denk ik nog niet echt representatief, doordat er al veel verkocht zijn maar nog niet op kenteken staan..

Echter: In 2007 staat de teller voor de Roomster "al" op 184. Dat terwijl er in geheel 2006 van de Superb slechts 197 zijn verkocht.

Ik denk nog steeds dat de Roomster aan het eind van dit jaar een mooi aandeel op de weg heeft weten te bereiken, maar de tijd zal het leren.

LenK

Forumguru
De Superb is een niche product.
Net als een grote Fiat, een grote Hyundai, een grote Kia.
Die auto's gaan vaak naar de lease en in dat grote auto segment geldt imago flink mee. Dan wordt het dus A4/A6, MB C, BMW, Passat e.d.
En verkocht en niet op kenteken, dat geldt ook voor andere auto's, niet alleen voor de Roomster.
Op Bovag.nl kun je al een paar dagen de februari cijfers vinden: Fabia 2007 totaal 805, Octavia 1259, Roomster 309

citaat:LenK
En EdK: een Roomster met een Octavia vergelijken staat gelijk aan vloeken!

[/ QUOTE ]

en wat kan of heeft een O2 dan allemaal zoveel meer dan een roomster?
crazy.gif

LenK

Forumguru
De Roomster met de Octavia vergelijken?
Dat is wat mij betreft:
up-women-00121.jpg

lelijk versus mooi
view06.jpg

Wie kies je?

Octaviarijder

Actief lid
Naarmate de Roomster meer bekendheid krijgt en je hem dus meer op de weg zult gaan zien, gaan de verkopen ook omhoog. Even de tijd gunnen en dan is ie niet meer uit de Skodashowroom weg te denken.

LenK

Forumguru
De Toyota Prius staat iets hoger op de verkoopranglijst.
Deze wordt al zo'n 3 jaar verkocht en je komt hem nog steeds nauwelijks tegen.

De Fiat Multipla, net als de Roomster een exoot. Verkocht in het eerste jaar het best, omdat de mensen die erop zaten te wachten hem kochten. Daarna ging het alleen maar achteruit.

Dus verwacht niet dat je de Roomster vaak gaat tegenkomen behalve bij de Skoda dealer.

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

De Roomster met de Octavia vergelijken?
Dat is wat mij betreft:
up-women-00121.jpg

lelijk versus mooi
view06.jpg

Wie kies je?

[/ QUOTE ]

Ergo: Een Octavia is een Ford S-max????

Bovenaan Onderaan