de roomster

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: 307SWdriver</font><hr />

En de prijs - BIJ GELIJKE UITRUSTING -staat - in Belgie althans op hetzelfde niveau ....


[/ QUOTE ]

Volgens mij klopt dit toch niet helemaal hoor. Als ik nl de carconfigurators erbij neem dan komt een 307 SW Oxygo 1.6 HDi 110 pk FAP met als extra's PDC, metallic, opbergnet, electr. ramen, bandenspanningsysteem en cruise control. (zo'n beetje de Octi elegance uitrusting dus) op 25700,= en een precies gelijk uitgeruste Roomster 1.9 TDI Elegance (dus ook met een panoramadak!) op 21930,=

Da's toch een groot verschil in prijs lijkt mij! Dus wat dat betreft kan de Roomster best concureren met de 307SW's.
 
In NL weet ik niet in belgie neem ik de 'nettoprijzen'
vd 307Sw oxygo 1.6 HDI PACK en vd roomster 19 TDI elegance
+ de nodige opties om hem op dezelfde uitrusting te krijgen
als de 307 SW en dan heb ik een verschil van 500 euro (waarbij de SW nog steeds iets beter is uitgerust ; geen licht/regensensor op de roomster/ mogelijkheid 7 zetels in de SW 110PK tov 105 pk ).
 

Matra_Murena

Actief lid
De prijzen die ik melde zijn ook de Belgische prijzen. Ik mocht willen dat dit NL prijzen waren!

Maar als je de auto's gaat uitrusten loopt het verschil toch opeens hard op moet ik zeggen..

Cruisecontrol bij Skoda 150,= bij Peugeot 400,=
PDC bij Skoda 255,= bij Peugeot 300,=
Bandenspanningscontrole bij Skoda 50,= bij Peugeot 800,= (! hoop hier op een typfout bij de configurator!)
ESP bij Skoda 430,= bij Peugeot 600,=

Dus dan kan het verschil toch nog aardig oplopen.

Ik vind het wel jammer dat het bordeaux-leder interieur niet in een Octavia te krijgen is.... Mooi!!!....
 
Ik vergelijk een standaard 307 SW HDI 110 PK PACK met roetfilter in nettoprijs (is iets van een 20.400 EUR) zonder opties.
Bij de roomster elegance 1.9 TDI DFA (is dit ook een roetfilter???) moet je als opties bijnemen : dakrails ,
halogeen koplampen ,panorama dak , radio cd,opbergvakjes ... om ongeveer op het niveau vd peugeot uit te komen en kom ik op
21.300 EUR ongeveer ...????
Veel korting kun je hierop niet meer krijgen omdat het nog een nieuw model is ...
dan heb je nog geen regen - en lichtsensor , 16' lichtmetalen velgen, de mogelijkheid voor een derde zitrij
, een fiscaal gunstigere motor die vééél stiller is etc..
Het klopt wel dat sommige opties duurder zijn bij peugeot.
 

Boet

Actief lid
"halogeen koplampen"
307SWdriver, mag ik aannemen dat je daarmee de corner functie bedoelt? Bij mijn weten heeft het gehele Roomster-gamma halogeen lampen.

In Nederland heeft de Roomster géén roetfilter standaard.
 

EdK

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest om de aflever datum te bespreken en later in het gesprek weer eens gevraagd hoe de verkoop van de Roomster verliep.
Wel volgens de dealer loopt deze boven verwachting. De afgelopen maanden waaren het voornamelijk al skoda rijders die hun oude skoda inleverde voor een Roomster, maar nu blijken de overlopers te komen !! En bij navraag welke overlopers dat waren, werd als eerste de peugeot 307 rijder genoemd , daarna de mazda 3 rijders en dan een mengeling !!
De reden ?? de gunstige prijs / kwaliteit verhouding !
Nu maar hopen dat er van de nieuwe Skoda rijders hier ook weer wat mensen terecht gaan komen !!
 

LenK

Forumguru
Dat ding verkoopt echt niet zo best hoor:
In Januari zijn er slechts 184 verkocht.
Van de 7 jaar oude Fabia 512 stuks, 3x zoveel dus.

Maar misschien had de dealer er helemaal niks van verwacht...
 

peperskoda

Forumguru
Daar is een logische verklaring voor, de bouw en de levering van de Roomster draait nog niet op volle toeren. Omdat de oude Fabia nog veel produktieruimte wegslurpt. Als de produktie eenmaal goed opgang is en de uitlevering ook lekker gaat dan lopen de registraties als een speer op. Ik verwacht dat de Roomster uiteindelijk een positie bij de bovenste 30 op de verkoopranglijst gaat halen. En dat lijkt me voor een dergelijke auto niet slecht.
Overigens zijn de 184 auto's die jij aanhaalt LenK niet de hoeveelheid verkochte auto's in januari, maar de hoeveelheid geregistreerde(op naam gezette) auto's. De hoeveelheid orders weet alleen de importeur.
 

EdK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: peperskoda</font><hr />

Daar is een logische verklaring voor, de bouw en de levering van de Roomster draait nog niet op volle toeren. Omdat de oude Fabia nog veel produktieruimte wegslurpt. Als de produktie eenmaal goed opgang is en de uitlevering ook lekker gaat dan lopen de registraties als een speer op. Ik verwacht dat de Roomster uiteindelijk een positie bij de bovenste 30 op de verkoopranglijst gaat halen. En dat lijkt me voor een dergelijke auto niet slecht.
Overigens zijn de 184 auto's die jij aanhaalt LenK niet de hoeveelheid verkochte auto's in januari, maar de hoeveelheid geregistreerde(op naam gezette) auto's. De hoeveelheid orders weet alleen de importeur.

[/ QUOTE ]

Daar sluit ik me bij aan ! En de levertijd voor een Roomster op dit moment is rond de 2a3 maanden !! Maar begrijp de opmerking van L&amp;K wel , hij vind en blijft de Roomster lelijk vinden ( is zijn mening ( en gerespecteerd )) Maar de Fabia2 zal hij ook lelijk vinden vanwege het feit dat hij dezelfde koplampen en interieur als de R1 heeft !!
Maar mijn inziens zal de Roomster voor skoda net als alle andere modellen een voor Skoda goed lopend product gaan worden !! En dit zeg ik niet omdat ik er zelf binnenkort een rijd
 
Ik kan de mijne de 22ste ophalen
smile.gif
 

LenK

Forumguru
Ik vind de Roomster niet lelijk vanwege de voorkant of het interieur of vanwege de bruikbaarheid.

De voor- en achterkant horen helemaal niet bij elkaar.
In een Engelse recentie omschreven ze dat zo mooi: "Het lijkt wel of de voor- en achterkant door verschillende designers ontworpen is zonder dat ze dat van elkaar wisten".

Bovendien vind ik van die huifkarren niks. Geldt dus ook voor Kangoo, Berlingo, Doblo, Combo e.d.
Neem de kleur wit en je kunt zo de leesmap rondbrengen.

De Fabia2 vind ik niet lelijk. Enige opmerking die daarbij heb gemaakt is dat het iets te veel damesautootje is.
De F2 heeft in ieder geval wel zijn prijs mee.

De Roomster vind en blijf ik vinden een overpriced lelijk eendje. Daar ben ik niet de enige in en daarom zal de Roomster echt geen verkoopsucces worden.
 

Mark

Banned
Wat is dat toch met die prijs van de wagen
icon_smile_question.gif

Heb voor mijn Roomster een dikke 16000€ voor betaald, vind dit persoonlijk een goede prijs (zekere met tal van optie's die ik heb).
Had ik met de benzine moter blijven rijden en de uitvoering een trapje lager, had ik voor 13 à 14000 een Roomster gehad.
Nogmaals de tijden dat je een Skoda had voor een appel en en ei zijn voorbij, wil je goedkoop zitten zul je richting een Koreaans of Chinees moddel moeten gaan.
Wil er haast voor wedden dat de prijzen van een Skoda binnen een paar jaar gelijk staan met VW.
 

EdK

Forumguru
Ondanks dat er een redelijk verschil zit tussen de prijs in Belgie en Nederland wat komt door die illigale nederlandse BPM belasting vind ik de prijs ondanks alles in verhouding staan !! Ja inderdaad is de prijs omhoog gegaan maar ik rjij voor het bedrag nog steeds geen Opel of VW of bv de Note.
Het standaard pakket per model ligt nog steeds hoger dan menig ander vergelijkend model !! En ga nou niet weer die Berlingo Kangoo en dat soort karretjes erbij trekken want dat zijn bedrijfswagens die een privefunctie hebben gekregen door het grijs kenteken !! De Roomster ligt echt stukken hoger in afwerking etc !!!
En wil je nu nog goedkoop uitwezen vandaag de dag dan kom je inderdaad op de chinese auto met bergvakjes voor de nasi en babi !! ( handig )
Laten we nu eens de Roomster met zijn allen als skodarijders accepteren als een gedurfd model waar je wel of niet in durft te rijden maar wel een volwaardig eigen skodaproduct is.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Martijn85</font><hr />

Ik krijg nog 15000 terug voor mijn Fabia

[/ QUOTE ]
Die dealer wil dan wel heel graag een nieuwe auto verkopen. Deze inruilprijs ligt een paar duizend boven gemiddelde verkoopprijs op Autoscout.nl (Fabia 2004 1.4 met 40000km)
crazy.gif
.
Welke dealer is het, dan ga ik daar ook inruilen. Moet dan voor mijn auto toch wel € 25000 krijgen
cheer.gif

(als ie van te voren niet failliet is)
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdK</font><hr />

ik rjij voor het bedrag nog steeds geen Opel of VW of bv de Note.

[/ QUOTE ]
Hoe ver zit die kop in het zand?

Skoda Roomster 1.4 Style: € 19175
(prijsrange 16375-27125)
Opel Meriva 1.4 Temptation: € 18995
(prijsrange 17595-24680)
Nissan Note 1.4 Acenta: € 18545
(prijsrange 15995-25430)

En wacht maar eens tot je de Roomster een keer gaat inruilen. Alles wat je nu teveel hebt betaald heb je dan extra afgeschreven.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Martijn85</font><hr />

Ik krijg nog 15000 terug voor mijn Fabia

[/ QUOTE ]
Die dealer wil dan wel heel graag een nieuwe auto verkopen. Deze inruilprijs ligt een paar duizend boven gemiddelde verkoopprijs op Autoscout.nl (Fabia 2004 1.4 met 40000km)
crazy.gif
.
Welke dealer is het, dan ga ik daar ook inruilen. Moet dan voor mijn auto toch wel € 25000 krijgen
cheer.gif

(als ie van te voren niet failliet is)

[/ QUOTE ]

Dealer in Haarlem
wink.gif

Naja het is 14 nogwat wat ik terugkrijg
smile.gif

Fabia uit 2004 en er staat nu 34000 op de teller
smile.gif
 
dsc00477km7.jpg


Beetje &lt;censuur&gt;kwaliteit maar ik had een beetje haast
smile.gif

Dit is 'm dus bij de dealer en volgende week staat ie hier voor de deur
laugh.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
Hoelang blijven mensen de Roomster nog met de Meriva en Note vergelijken? Klopt voor geen meter, zet hem naast een Scenic en dan heb je een goede vergelijking. De Roomster is in zijn klasse wel degelijk een goede aanbieding, daar zijn ze ook bij Autoweek inmiddels wel achter gekomen.
 
Bovenaan Onderaan