Ik ben ook geen fan van die ongespoten delen..
Dat is veelal ABS, en ookal is dat goed UV bestendig, na verloop van tijd wordt dat toch allemaal lichtgrijs omdat de weekmakers door UV verdwijnen..
Of komt het omdat bepaalde chemicaliën niet meer gebruikt mogen worden?Overigens staat bij mij in de buurt een ID.5 waar die delen ook al helemaal grijs zijn (met mooie boogjes erin ). Verbaasde me wel hoe snel dat gegaan is. Blijkbaar is de kwaliteit van dat spul ook minder dan vroeger.
De boogjes komen eigenlijk altijd door de krasstraat. Die ziet mijn auto niet. Ik behandel de zwarte delen normaal met een coating, dan blijft het langer mooi, maar na 6 jaar zie je het toch gaan verkleuren/verweren.Ik dacht dat die kunststof delen redelijk makkelijk weer zwart te krijgen waren door de boel even te verwarmen?
Overigens staat bij mij in de buurt een ID.5 waar die delen ook al helemaal grijs zijn (met mooie boogjes erin ). Verbaasde me wel hoe snel dat gegaan is. Blijkbaar is de kwaliteit van dat spul ook minder dan vroeger.
Ik gebruik altijd Gyeon Trim coating, maar toch na 6 jaar weer en wind (elke 2 jaar nieuwe coating erop) is het er niet mooier op geworden. Voor mij een eis om een auto te kopen waar dit zo weinig mogelijk op zit. Helaas valt de Elroq dan af. Ik vind het verder een mooie auto van binnen en buiten. Had alleen de moderne voorkant wat meer doorgetrokken naar de zij en achterkant.Je hebt ook mooie spullen om de plastic delen te beschermen zodat ze niet lelijk worden. Dan kan je voorkomen ipv genezen.