Detailen van je auto, kennis nodig?

Cordoba

Forumguru
Lijkt me een makkelijker (te bedienen) machine dan de V2 die ik heb. De V2 heeft ten opzichte van de V1 wel het voordeel dat het toerental geregeld wordt: zet je teveel druk, gaat automatisch het toerental terug om te voorkomen dat je de lak beschadigd, of je pad oververhit raakt.

Noord26

Forumguru
Ze werken tot laat vandaag bij carclean idd. Kreeg om 18 uur bevestiging van verzending van de foam en om 21:45 van de dap.

Frank

Forumguru
Hmm, ik ga al jaren gewoon naar de carwash (wel eentje met flappen, niet met borstels, en ik neem niet goedkoopste programma).

Ben ik nu zo uitzonderlijk en "mismeester" ik nu mijn auto's?

CDK

Forumguru
ik deed het ook altijd zoals jij @Frank maar het is inderdaad je auto mishandelen, wat een enorm verschil maakt het als je het handmatig doet én de juiste middelen gebruikt! :jaja:

Cordoba

Forumguru
Misschien zijn ze ook nog aan het detailen, of bestellingen doen. Zowel de eigenaren als personeel kun je op elke dag van de week, en ruim buiten kantooruren aan het werk zien. Niet dat ze 7 dagen per week en 20 uur per dag aan het werk zijn, maar als er reden voor is, zijn ze op minder gebruikelijke dagen en tijdstippen aan het werk.
Carclean, is niet alleen een webshop voor detailing, maar er is ook een fysieke winkel waar je langs kunt voor advies of spullen ophalen, of clinics volgen, maar er is ook 'Diventa Bella' waar auto's tot perfectie worden gedetailed. Een mooi voorbeeld: toen één van de eigenaren zijn R8 had ingeruild voor een nieuwe BMW, mocht de dealer de auto niet poetsen voor aflevering, maar werd dit door Carclean gedaan. Hierbij werd o.a. de sinaasappelhuid van de originele lak flink onder handen genomen, waardoor de auto veel meer glans vertoont, dan welke (normale) BMW ook. Het personeel van Carclean zijn dus niet alleen hobby-matig bezig met detailing, maar doen dus ook klussen voor anderen tegen (forse) betaling.

@Frank er is ook nog iets anders: de wasbox, waarbij je handmatig de auto wast. Als je dat goed wil doen, is het beste om dat op een rustig tijdstip te doen, zodat je er gewoon je tijd voor kan nemen, en anderen niet achter je staan te dringen, en ook de eigenaar van de wasboxen zich niet aan je ergert, omdat je 'm klanten kost.

Frank

Forumguru
En jij hebt daar tijd voor? Ik vind weinig bedrijven hier die dat doen, behalve de hele dure "show auto klaarmaak" dingen

CDK

Forumguru
ik ben beginneling @Frank ik doe m'n best om mijn auto het hardst te laten glimmen van de straat, dat lukt overigens aardig, of ik er de tijd voor heb? Nee..., maar ik maak er af en toe gewoon tijd voor ;)

Noord26

Forumguru
Een hobby mag tijd en geld kosten. De een kijkt het liefst 5 uur plus per week naar 22 man die tegen een stukje zwart-wit rubber aanschoppen. Een ander werkt 70 uur per week en weer iemand anders poets wat vaker zijn heilige koe.

Ieder zijn voorkeur toch?

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Met een paar dagen per jaar, kun je al een behoorlijk resultaat boeken, bovendien blijft een goed gedetailde auto ook langer schoon, en is ie bij een wasbeurt ook makkelijker/sneller schoon. Als je het uiteindelijk bij elkaar telt, hoeft het je niet of nauwelijks tijd te kosten. Een paar dagen per jaar de auto grondig onder handen nemen, en vervolgens het hele jaar door de auto minder vaak hoeven te wassen, en bij een wasbeurt sneller klaar, zal uiteindelijk dus weinig extra tijd kosten.

Er zijn trouwens ook behoorlijk wat mensen die het als therapie zien: met lekker weer lekker buiten bezig zijn, en op die manier je hoofd 'leeg' maken, hoor ik ook veel bij detailers.

Jee13

Forumguru
Ik had vandaag een A4 welke door een poetsbedrijf was gedaan

In 1 woord DRAMA
Hologrammen op de motorkap en vol met krassen

vandaag om 0900 begonnen en was om 2100 klaar

20140428_113022.jpg

20140428_114905.jpg

IMG-20140428-WA0002.jpg

20140428_134720.jpg

20140428_112534.jpg

20140428_134730.jpg