Bakkertje
Forumguru
Vraagje: wat vinden jullie van dit alternatief voor de Columbus wat ik bij de leasemij wil voorstellen i.p.v. de JVC KW-NX7000 :
- Bolero radio
- TomTom 940 live met active dock (geen zuignap en met weggewerktte kabels) en hoesje
Overwegingen
- Bolero minder diefstalgevoelig (hoop ik)
- Met de Bolero kan je grote SD-kaarten gebruiken. Tot 32 Gb iig lees ik, dus dan is het gemis van de HD van de Columbus geen probleem
- De Bolero past helemaal bij de auto en je bent geen functionaliteit kwijt bij het weergeven van PDC, CC, telefoon etc.
- Navigeren met de TomTom is ongetwijfeld beter dan met de Columbus.
- TomTom is makkelijker te customizen: kleurstelling, POI's
DVD kijken etc doe ik toch niet. Premium gevoel blijft toch deels behouden en met een frontje sjouwen moest ik bij de JVC dan toch al. Dan wordt het een TomTom, maar daar kan je tenminste een passend hoesje voor krijgen :grin:
Ook die tomtom zul je inderdaad mee moeten nemen om het dievengilde uit je auto te laten. Dan zou ik toch voor het afneembare frontje van de JVC gaan. Die heeft toch veel meer mogelijkheden dan een bolero / tomtom combi. Het enige dat je zult moeten missen is de maxidot integratie en het PDC sugnaal op het scherm (wat ik overigens met m'n columbus ook niet had).
Je krijgt er wel een USB aansluiting voor terug waar je een HDD of USB stick in kunt prikken. (dat is echt 1000x makkelijker dan de HDD in de columbus) Op een DVD kun je ook MP3's branden (dat zijn dan toch een 1000 MP3's op 1 schijf). Telefoon werkt ook gewoon prima hoor met een JVC unit (oke niet alle telefoons, maar daar hebben zo'n beetje alle carkits last van). Film kijken werkt ook gewoon als je rijdt, zonder moeilijke vrijschakel apparaten.
Oh ja en de JVC kun je van een mooie groene achtergrond voorzien waardoor ie perfect in het interieur past, ook niet geheel onbelangrijk..
Oh ja, het is mij gelukt om op kosten van de leasemij een alarm ter compensatie in te laten bouwen. Dus en een afneembaar front en een alarm. Ik moet zeggen dat ik nu wat rustiger slaap