Dieven beroven Golf en Passat van routeplanner

Rolle

Senior Member
Ik heb gewoon de streamradio met stuurbediening en een losse MIO Pda( kan ik nog een spelletje spelen als ik ergens moet wachten, of al een mailtje of brief voorbereiden, staat Microsoft-office op.
Vind de plaats waar deze Columbus, Bolero staat trouwens te laag om goed te kunnen gebruiken. Bij mij hangt de MIO zelfs links naast stuur boven ventilatierooster, goed in het zicht en toch niet storend voor zicht naar buiten. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.

ff :ot: maar hoe heb je de kabels naar de Mio geplaatst? Heb mezelf vorig weekend ff beziggehouden om mijn GPS links van het stuur te krijgen zonder last te hebben met kabels en ben dus wel benieuwd of er anderen voor dezelfde oplossing hebben gekozen.

LenK

Forumguru
Er staan op het forum ergens aanwijzingen/foto's om stroom af te tappen achter het luikje aan de linker zijkant van het dashboard. Even zoeken, weet niet meer waar je dat kunt vinden.

Rolle

Senior Member
Er staan op het forum ergens aanwijzingen/foto's om stroom af te tappen achter het luikje aan de linker zijkant van het dashboard. Even zoeken, weet niet meer waar je dat kunt vinden.

Zo heb ik het gedaan, was/ben benieuwd naar de manier waarop Skoda4x4 het gedaan heeft.

A.G

Nieuw lid
alarm systeem + etsen

Inmiddels in 13 maanden 3 Columbussen uit mijn Octavia gesloopt en denk er nu aan om een klasse 2 of 3 alarm systeem te laten installeren icm etsen van de nieuwe Columbus.

Iemand al ervaring met deze combinatie? De kans lijkt me groot dat als duidelijk kenbaar op de ruit een markering is aangebracht, dat beide opties aanwezig zijn ze me een keer met rust laten. Wat denken jullie?

floris

Lid
Inmiddels in 13 maanden 3 Columbussen uit mijn Octavia gesloopt en denk er nu aan om een klasse 2 of 3 alarm systeem te laten installeren icm etsen van de nieuwe Columbus.

Iemand al ervaring met deze combinatie? De kans lijkt me groot dat als duidelijk kenbaar op de ruit een markering is aangebracht, dat beide opties aanwezig zijn ze me een keer met rust laten. Wat denken jullie?

Alarm helpt zeker wel, maar niet altijd, want er zijn er ook bij waar de columbus gestolen is hoewel er wel een alarm aanwzig was en afging.

en dat etsen.....ik weet het niet. Ik zou niet met een columbus met het kenteken van een andere auto rond willen rijden (maar ik zou er ook niet eentje jatte), ik bedoel te zeggen dat als je een goedkope, lees gestolen, columbus instaleerd je het ook voor lief neemt dat er van die rare letters in het randje staan

Stylist

Senior Member
Ik laat mijn systeem iig etsen. En gelijk al ramen ook, zodat van buiten duidelijk is dat de stickers geen loze kreet zijn.

Daarnaast gelook ik ook niet zo in een standaard autoalarm. Dat schrikt ze niet meer af. Je moet er voor zorgen dat ze langer bezig tijd, dus tijd winnen.

Ik ga er even vanuit dat een dief wel even naar binnen gluurt en dan moet er duidelijk zijn dat er wat 'voorzieningen' getroffen zijn.

Ik zat al te denken om de Columbus vanaf de achterkant te voorzien van een staalkabel met aan het eind een staalplaatje dat bereikbaar /zichtbaar is van de bestuurderstoel. Daar wilde ik een gekleurde Kensington notebookkabel aan hangen die dan aan het stuur vast gemaakt wordt. Maar deze is beter: PA400U | Targus DEFCON® 1 Ultra Laptop Computer Security System

Heb je een kabel, een duidelijk LED-lampje ter indicatie en een hoop lawaai als ze het toch proberen bij elkaar in een betaalbare en kleine oplossing.

Ja, ik weet dat je die kabels zo doorknipt, maar dan moeten ze eerst thuis een tang gaan halen. Een junk loopt wel met een betonschaar rond...een Columbus dief eerder met een schroevendraaier.

Maar de aan de andere kant: hoe moeilijk moet het voor een fabrikant zijn om de code in je sleutel van je auto ook te gebruiken voor je navigatie ? En laat ze maar zorgen dat het alleen via een directe link met VAG aan te passen is via de dealer. Er zijn genoeg andere alternatieven voor mensen die minder wensen te betalen.... VW en AUDI rijders betalen trouwens standaard overal te veel voor ;)

MarcoO2

Forumguru
Ik was van de week bij de schadehersteller in Zoetermeer, daar stonden ook een paar VAG-producten waar de RNS510/ Columbus uit gesloopt was. Even naar gevraagd: gemiddeld 5 per week... er stond er ook eentje tussen waarbij de ruit eruit geslagen was en vervolgens, toen het alarm afging, alleen het scherm van de RNS 510 kapot geslagen was... stelletje honden!!!

Misschien is dit een oplossing....

viewtopic.php

Bron.., http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/viewtopic.php?t=13092

Constant

Erelid
Met zo'n tralie voor je scherm is het nut van inbouw ten opzicht van losse navigatiesystemen weg. Je wilt inbouw voor gebruiksgemak en netjes weggewerkt zijn in het interieur. Dan is een los navigatiesysteem een betere oplossing (wat ik ga doen als ik ooit word bestolen van mijn inbouw kenwood).

Bovenaan Onderaan