Dieven beroven Golf en Passat van routeplanner

pufpuf8

Nieuw lid
jep, randstad...... en mijn grootste angst is dat wanneer ik een nieuwe heb deze er weer net zo snel uit is..... mag het niet zeggen, maar ik zou graag een paar benen breken... ik ben boos:mad:

Komt me bekend voor!! Ik dacht eigenlijk dat ik me niet zo heel erg druk zou maken als ze mn Columbus zouden jatten maar toen het uiteindelijk gebeurde was ik toch wel bijzonderrrrr pissig! Ze moeten gewoon van je spullen afblijven.....

Anyway: er zit bij mij nu een Pioneer in. Best goed spul hoor, maar ik mis toch mn Columbusje. Grien grien!!!

Heb ook een leasebak (Arval). Maar mooi niet dat ik een Columbus terug mocht laten plaatsen....Doet leaseplan trouwens ook niet.

Bakkertje

Forumguru
De meeste leasemaatschappijen willen het liefst dat je een JVC laat plaatsen vanwege het afneembare front (of een zenec). Ik heb er uiteindelijk een JVC (met carkit en stuurwielbediening) en een alarm uit weten te slepen (het alarm als compensatie van het waardeverschil tussen een columbus en een JVC radio).
Eerlijk gezegd blijft de columbus een mooier (misschien ook wel beter) systeem dan de JVC, maar die JVC voldoet ook prima en ik hoef minder bang te zijn voor de leden van het dievengilde.

Ik mocht alleen een radio met afneembaar front uitzoeken. Dan is de keuze klein....Namelijk JVC of Pioneer. Allebei redelijke apparaten maar geen Columbus...:(

Tsja zo'n 3 weken geleden was ik ook aan de beurt. voor het eerst in mijn bestuurdersloopbaan een autoinbraak. Eveneens een leasebak. Van de leasemaatschappij mocht er weer een Columbus in, maar daar had ik geen zin in. Nu zit er een Bolero in en een aprate tomtom. Minder luxe en stijlvol, maar wel beter voor de nachtrust, en, ik gun die gasten niet nog een Columbus ......

Bakkertje

Forumguru
Die Bolero lijkt toch best veel op de Columbus? (optisch dan) Als dat inderdaad zo is, is het maar te hopen dat ie niet voor een columbus aangezien wordt en alsnog gestolen.

Michel

Forumguru
De Bolero lijkt inderdaad wel veel op de Columbus. Het voornaamste verschil: links en rechts heeft de Bolero ieder drie grote toetsen, de Columbus heeft er vier op die plaatsen. Qua lay-out lijken ze gewoon veel op elkaar. De Amundsen wijkt qua uiterlijk toch wel af van de Bolero en Columbus, al was het maar door het kleinere schermpje.

Bijlagen

• Amundsen.jpg
    Amundsen.jpg
    55 KB · Weergaven: 39
  • Bolero.jpg
    Bolero.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 33
  • Columbus.jpg
    Columbus.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 37

Stylist

Senior Member
Nog niemand die zijn Columbus heeft laten etsen ? Collega heeft een hagelnieuwe Passat met een RNS 510 en die sliep direct al niet lekker. Dus die laat hem etsen. kost € 7,50 !

Ik ga het iig wel doen als mijn Octavia wordt afgeleverd. En als dat niet helpt, dan een Bolero er in met een losse TomTom met active dock.

Aiii

Lid
Waarom niet gewoon een softwareupdate met pincode bij opstarten? Eerste keer door de gebruiker instellen, daarna pertinent onbruikbaar als drie keer op rij de foute pincode wordt ingetoetst. Software-update? Fabrieksinstellingen bijwerken? Alleen na intoetsen van deze pincode!

In het ergste geval moeten ze de firmware van het ding updaten of een chip vervangen op het moederbord van dat apparaat. Dat is wellicht teveel moeite voor oude Columbussen (Columbi?), maar op nieuwe kan het toch zeker wel gemaakt worden?

Onbegrijpelijk dat dat er niet is.

floris

Lid
Nog niemand die zijn Columbus heeft laten etsen ? Collega heeft een hagelnieuwe Passat met een RNS 510 en die sliep direct al niet lekker. Dus die laat hem etsen. kost € 7,50 !

Ik ga het iig wel doen als mijn Octavia wordt afgeleverd. En als dat niet helpt, dan een Bolero er in met een losse TomTom met active dock.

het zijn toch ook een stelletje v..... v..... g..... s.... uitknijpers.

ze instaleren een systeem wat met windkracht 2 je auto uitwaait en nu durven ze er nog geld voor te vragen als je hem wil laten merken!

:shocked: :shocked: :shocked:

Stylist

Senior Member
Ja, da's bij Volkswagen, daar kost alles meer dan bij Skoda voor hetzelfde :winkie:

Bij Skoda kost het vast maar 5 euro...

Vacaro

Senior Member
Ik heb gewoon de streamradio met stuurbediening en een losse MIO Pda( kan ik nog een spelletje spelen als ik ergens moet wachten, of al een mailtje of brief voorbereiden, staat Microsoft-office op.
Vind de plaats waar deze Columbus, Bolero staat trouwens te laag om goed te kunnen gebruiken. Bij mij hangt de MIO zelfs links naast stuur boven ventilatierooster, goed in het zicht en toch niet storend voor zicht naar buiten. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.

LenK

Forumguru
Bij mij hangt de MIO zelfs links naast stuur boven ventilatierooster, goed in het zicht en toch niet storend voor zicht naar buiten.
Dat is inderdaad een prima plek.
Alleen vinden de passagiers het wat minder want die kunnen niet op het scherm kijken.

Bovenaan Onderaan