We zijn weer ff paar maanden verder in de tijd, zie hier boven nu mijn bericht van de "lekkage" tja.. die is er dus gewoon niet? Het zal wel op mijn eigen conto af te rekenen zijn geweest. Zonde van de 157 euro
Maar: binnenkort ga ik 100-130 euro besparen.
De auto moet begin december voor een reguliere onderhoudsbeurt en een (eerste) APK keuring.
Hiervoor ga ik gewoon naar de dealer. Heb met de O3 nou niet een al te beste ervaring met de hier bekende garage in Bergschenhoek. Dat is wel elders terug te lezen gok ik. En naar de andere bekende in Nuenen is me te ver rijden voor gewoon simpel onderhoud. Daarbij: gezien het gedoe van het verleden blijf ik gewoon bij de dealer om eventueel toekomstig gezeur te voorkomen. Nu weet ik wel dat je overal heen mag mits je het fabrieksvoorschrift volgt. Maar het is toch altijd gezeik. En dat laatste, dat heb ik genoeg gehad.
Dus voor nu:
Bij de dealer de afspraak gemaakt, die kwam met een totaalprijs aanzetten. Hier even de specificatie voor op gevraagd.
1 - Kleine onderhoudsservice: 260,45
2 - APK keuring i.c.m. onderhoud: 33,06
3 - Schuifdak waterafvoer controleren: 14,46
4 - Interieurfilter vervangen: 81,71
5 - Schuifdak schoonmaken: 28,91
6 - Petromark injector reiniger: 12,35
Totaal ex btw: 430,94. BTW: 90,50. Totaal incl. BTW: 521,44
In de O3 had ik een uitwasbaar interieur filter liggen van K&N. En bij inruilen heb ik die eruit getrokken. En die heb ik zojuist in de O4 gestoken daar het filter niet veranderd is. Dus dat is mooi. Het was even kijken in de service handleiding van hoe of wat. Het moet iets anders dan in vergelijking met de O3. Maar wat er niet in stond, of wat ik in ieder geval niet kon vinden, is hoe de demper-hendel aan de rechterkant van het dashboard kastje eraf moest. En dat
vond ik hier terug in een post van John-Octavia (die niet meer actief lijkt te zijn). Alles bij elkaar een kwartiertje ofzo bezig geweest. Dus de dealer mag punt 4 achterwege laten. Schandlig bedrag eigenlijk, voor hun nog geen 10 minuten werk en het filter kost nog geen 2 tientjes.
Punt 3 ga ik even informeren, ze hebben hem in augustus helemaal doorgespoeld. Dus dat lijkt me nu niet nodig. Ik verwacht dat er verder geen onderhoud is geweest aan het dak, staat iig niet op de nota, dus dan laat ik punt 5 wel gewoon doen. Punt 6, de injectoreiniger. Tja. beetje gemixt gevoel. Kan geen kwaad, duur is het niet. Als ik het zelf koop erlders dan zit het ook op ongeveer 10-13 euro. Maar ik tank altijd ethanol vrije 98. Dus zal even vragen in hoevere dat nou echt noodzakelijk is.
Als ik die 3 punten achterwege kan laten dan scheelt dat 131 euro.