DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

gehaktbal

Forumguru
Ik hoop het oprecht ook voor je van niet. Overigens is jouw auto een stuk jonger en heeft een stuk minder gelopen, dus dat is al enorm in het voordeel. Bij mij was de betreffende kit verpulverd/vergaan.
 
Ik ga het mee maken.. of niet.. hij staat inmiddels bij de garage. Morgen staat hij gepland. Diagnosekosten 157,45. En dan nog de reparatie. En ik hoop dan maar op iets simpels. Maar het zal wel weer niet.
 
Nou. Je gelooft t niet. Maar ze hebben niks kunnen constateren.

Hij heeft eerst 2 uur onder de auto douche gestaan. Geen lekkage waargenomen. Toen hebben ze de hemelbekleding etc los gehad, slangen bekeken, ook binnen geen lekkage waargenomen. Vervolgens water gegoten in de afvoeren. Liep allemaal door. Geen lekkage binnen. Ik snap er echt geen reet van. Hier voor de deur liep t meteen naar binnen.

Dus auto mee genomen, na uiteraard de diagnose kosten te hebben afgetikt. Moet wel eerlijk zeggen: hij heeft 1 uur arbeid gerekend terwijl het er 2 waren. Dus dat is toch wel coulant van de dealer. Eenmaal thuis. Hoe kan dat nou heh? Ik weer water erin gieten.. niks aan t handje.. dus tja.. ? 157 euro armer voor... ? niks ? Of ze hebben wel iets super simpels opgelost en melden dat niet. Maar.... waarom zouden ze het verzwijgen.. dus die gedachte laat ik maar varen..

Enige wat anders was wat ik wel merkte is dat toen ik eerder water erin goot er een hoop geluid klonk van lucht wat mee zoog.. of eruit kwam.. en dat was nu niet het geval bij thuiskomst. Maar verder zeggen ze alle 4 de slagen te hebben bekeken en de tuutjes aan de onderkant van de slangen in de wielkasten en alles was in orde.

Nouja.. dan laten we het er maar even bij.. kan er nu verder ook niets mee.. 1723044569680.png
 
We zijn weer ff paar maanden verder in de tijd, zie hier boven nu mijn bericht van de "lekkage" tja.. die is er dus gewoon niet? Het zal wel op mijn eigen conto af te rekenen zijn geweest. Zonde van de 157 euro :arghh:
Maar: binnenkort ga ik 100-130 euro besparen.

De auto moet begin december voor een reguliere onderhoudsbeurt en een (eerste) APK keuring.
Hiervoor ga ik gewoon naar de dealer. Heb met de O3 nou niet een al te beste ervaring met de hier bekende garage in Bergschenhoek. Dat is wel elders terug te lezen gok ik. En naar de andere bekende in Nuenen is me te ver rijden voor gewoon simpel onderhoud. Daarbij: gezien het gedoe van het verleden blijf ik gewoon bij de dealer om eventueel toekomstig gezeur te voorkomen. Nu weet ik wel dat je overal heen mag mits je het fabrieksvoorschrift volgt. Maar het is toch altijd gezeik. En dat laatste, dat heb ik genoeg gehad.

Dus voor nu:
Bij de dealer de afspraak gemaakt, die kwam met een totaalprijs aanzetten. Hier even de specificatie voor op gevraagd.
1 - Kleine onderhoudsservice: 260,45
2 - APK keuring i.c.m. onderhoud: 33,06
3 - Schuifdak waterafvoer controleren: 14,46
4 - Interieurfilter vervangen: 81,71
5 - Schuifdak schoonmaken: 28,91
6 - Petromark injector reiniger: 12,35

Totaal ex btw: 430,94. BTW: 90,50. Totaal incl. BTW: 521,44


In de O3 had ik een uitwasbaar interieur filter liggen van K&N. En bij inruilen heb ik die eruit getrokken. En die heb ik zojuist in de O4 gestoken daar het filter niet veranderd is. Dus dat is mooi. Het was even kijken in de service handleiding van hoe of wat. Het moet iets anders dan in vergelijking met de O3. Maar wat er niet in stond, of wat ik in ieder geval niet kon vinden, is hoe de demper-hendel aan de rechterkant van het dashboard kastje eraf moest. En dat vond ik hier terug in een post van John-Octavia (die niet meer actief lijkt te zijn). Alles bij elkaar een kwartiertje ofzo bezig geweest. Dus de dealer mag punt 4 achterwege laten. Schandlig bedrag eigenlijk, voor hun nog geen 10 minuten werk en het filter kost nog geen 2 tientjes.

Punt 3 ga ik even informeren, ze hebben hem in augustus helemaal doorgespoeld. Dus dat lijkt me nu niet nodig. Ik verwacht dat er verder geen onderhoud is geweest aan het dak, staat iig niet op de nota, dus dan laat ik punt 5 wel gewoon doen. Punt 6, de injectoreiniger. Tja. beetje gemixt gevoel. Kan geen kwaad, duur is het niet. Als ik het zelf koop erlders dan zit het ook op ongeveer 10-13 euro. Maar ik tank altijd ethanol vrije 98. Dus zal even vragen in hoevere dat nou echt noodzakelijk is.

Als ik die 3 punten achterwege kan laten dan scheelt dat 131 euro.
 
Laatst bewerkt:

Rhodez

Lid
Ik woon zelf in Pijnacker en was ook niet te tevreden over de garage in Bergschenhoek die je noemt. Mijn onderhoud die ik bij Maas in Gouda en ben erg tevreden! Is iets verder rijden, maar deze kan ik je wel aanbevelen.
 
Gister middag om half 2 was de auto klaar en heb hem opgehaald.
Kleine beurt, APK, schuifdak onderhoud en een injector cleaner. Die laatste hebben ze op mijn verzoek in de deur gezet. Die mik ik er dan wel in als er getankt moet worden. Interieurfilter dus achterwege gelaten en i.v.m. de zoektocht naar lekkage aan het dak (die er dus niet is) het doorspoelen van de kanalen achterwege gelaten; dat was in augustus al gedaan.

Geen bijzonderheden verder. Bij elkaar 405,07 euro (toch ruim ff 100 euro uitgespaard).
 
Bovenaan Onderaan