DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

EdK

Forumguru
Je vloektekst niet gelezen maar vloeken schijnt tegen de formregels te zijn.
Dus kun je het beter zelf aanpassen dan dat de mod je gehele bericht heeft verwijderd......toch ?? :pieker:
 
Tja.. naar mijn idee was t niets bijzonders.. betrof slechts 2 woorden van de hele tekst waarvan ik de laatste zelf niet eens als vloeken zou aanzien..

Achja.. laat maar zitten verder..
 

michelangelo

Senior Member
Ben ook wel tevreden over Wittebrug, zeker in begin wat gedoe gehad met de auto, wat software problemen en een keer met geblokkeerde versnellingsbak goed door ze geholpen.

Ik zou alleen graag de auto in onderhoud willen hebben op Forepark. Telkens als ik afspraak moet maken is er alleen in Voorschoten plek op redelijke termijn. Wittebrug heeft vermoedelijk beetje last van personeelstekorten. En maar blijven uitbreiden..

Over onderhoudsprijzen ben ik niet tevreden. Dat kan wel meer op Skoda niveau zijn.
 

Rallye

Forumguru
Er zijn er meer Huiskes-Kokkeler moet mij nogsteeds bellen over een afspraak die (volgens een medewerker) al in hun systeem staat. Klantcontactcenter lag anderhalve week geleden 1600 telefoontjes achter.
 
@michelangelo ze hebben idd voor zover mij verteld was een heel boel vacatures open staan.. personeel loopt gewoon weg vanwege beter aanbod elders bijv..

Maar idd afspraak maken online is gewoon anderhalve maand vooruit plannen anders vol. Forepark kwam ik vroeger met werkautos van de vorige werkgever. VW Touran.. hoop DSG koppelingen en paar keer mechatronic laten vervangen.. allemaal lease.
Waren daar ook wel behulpzaam..
Prijzen idd debiel duur.. geen idee wat regulier uurloon tarief is.. zou zomaar richting de 100 euro gaan denk ik..
 

EdK

Forumguru
2 weken terug afspraak gemaakt voor APK en onderhoudsbeurt voor zakelijke Caddy
9 januari kan ik pas terecht !
En ja uurlonen, waren vroeger de smerige handen van het werk laagbetaald en de kantoorbanen stukken beter.
De rollen zijn aan het draaien, weinig goed technisch personeel dus de smerige handen jobs worden eindelijk naar waarde beloont ! :pieker:
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Mijn broer is nogal een handige, eigenlijk met alles, elektriciteit, hout, metaal, bouw.. kan zelfs met de vrachtwagen rijden, noem maar op en hij kan het. Hij werkt nu voor een Nederlands bedrijf, ze zijn hem letterlijk bij zijn ex werkgever komen halen om voor hen te werken, zijn loon dat hij had bij zijn Belgische werkgever werd bijna x1.5 gedaan, allerlei voordelen, camionette van het werk, mag zelf zijn uren indelen, word betaald vanaf het moment dat zijn camionette start tot ze weer stilstaat, ongelofelijk eigenlijk. Intussen belt zijn oude baas hem constant op om terug te komen en trekken ze langs alle kanten aan zijn mouw om toch maar weer van job te veranderen, technisch aangelegde mensen zijn begeerd goed op de arbeidsmarkt inderdaad.
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Is natuurijk ook de schuld van de importeurs/ fabrikant die alleen zaken doet met enorme dealerschappen. "Vroeger" kom je in Den haag uit meerdere skoda garages en service garages kiezen. Dat is allemaal naar wittebrug gegaan in dit geval. En die heeft inmiddels 80 a 90 procent van de automerken in gelijft.
 
Huidige opsomming 2023 - de balans van één jaar O4 vRS.
Problemen, defecten, storingen die er geweest zijn bij aflevering, sinds aanschaf, en wat er later ontstaan is afgelopen jaar.. even een lijstje..


1) Remschijven achter roesten op het loopvlak.
Zijn vervangen. Maar inmiddels komt dat langzaam terug. Eigenschap van PHEV (en ook EV). Zo nu en dan (stevig) remmen zonder recuperatie.

2) Trilling tijdens het rijden, stuur scheef.
Trilling zou van de banden komen. Was geen reden voor reclamatie. Stuur scheef is verholpen, men heeft de auto uitgelijnd. 2 keer. Omdat ze het de eerste keer niet goed gedaan hebben.

3) Skoda Connect was niet werkend te krijgen. Kon geen hoofdgebruiker worden.
Kregen ze softwarematig maar niet werkend. Uiteindelijk is de complete 5F unit vervangen en toen werkte het naar behoren. Inmiddels lijken de overige software problemen met 1941 zo goed als verdwenen.

4) Terugroepactie hoogvolt accu: isolatiemat plaatsen nabij de hoogvoltzekering.
Is niet echt een defect of probleem te noemen: was een veiligheidspunt vanuit de fabriek. Maar evengoed wel weer naar de garage voor "iets".

5) Schade kofferbakklep.
Men was op het briljante idee gekomen om de kentekenplaathouder vast te zetten met 2 parkers. Uiteindelijk na discussie heeft men de gaatjes dicht gelast, geplamuurd, en is het deel (niet de hele klep) van de achterklep opnieuw gespoten.

6) Rammel bij stationairloop.
Er zat er een hitteschild los bij de uitlaat. Ze hebben na discussie ook de waterpomp vervangen. Daar zou het afkomen. Maar na vervanging bleek dat niet het geval te zijn. Hoop hoofdpijn voor de facturatie. De verkoper wilde de lokale dealer niet betalen. Het gerammel zit er nog, vooral te horen bij koud weer. Achteraf bleek dat andere PHEV's uit de showroom (zowel bij verkoper als lokale dealer) het zelfde hebben. Beide garages hebben bij meerdere 1.4 PHEV's geluisterd en ze vertonen allemaal het zelfde geluid. Blijkbaar een producteigenschap. We gaan het zien of er in de toekomst nog wat stuk aan gaat.

7) Parkeersensoren module storing.
Het gedeelte wat het piepjes-geluid aanstuurde werkte niet. De module is vervangen. Evengoed heel af en toe alsnog storing op de parkeersensoren. Lijkt eerder iets softwarematigs dan een defect.

8) Dashboard melding "Langdurig draaiende motor noodzakelijk."
Met die melding kon je niet in EV modus rijden. En deze melding kwam en ging steeds. Met pingeltjes tot gevolg. Ook raar motor gedrag. Steeds heel kort aan en uit. Dan weer EV modus. Dan weer met motor aan. Geen pijl op te trekken. Maar na bijna 1 jaar zo nu en dan deze melding te hebben gehad hebben ze eindelijk de 12-volt loodaccu vervangen. Sindsdien de melding niet meer gezien.

9) Vocht in derde remlicht en vocht in linker achter lichten (het deel wat op de auto zit, niet in de klep).
Derde remlicht is vervangen onder garantie. Condensatie in led-units mag optreden. En zolang dit weg trekt (wat het doet) is dit iets wat zo mag blijven. Waarom het dan aan de rechterkant niet is wisten ze niet te vertellen natuurlijk.

10) Klik-klak geluid rechtsvoor.
Dit bleek speling te zijn op de aandrijfas. Na hoop gedoe en voor niets bij de dealer in Wageningen te zijn geweest (want probleem was voor slechts 100km afstand verholpen) is bij de lokale dealer hier de aandrijfas met homokineten vervangen. Geklak is tot op heden over.

11) Alle 4 de wielen bleken krom bij het poedercoaten.
Zie punt 2. Ja. Dus hier komt die trilling vandaan. Niet de banden. Wielen laten richten. Gezien ik niet kan aantonen dat altijd al zo is geweest, en ik de wielen al had laten ontlakken heb ik dit herstel zelf betaald. Overigens is het 2x hersteld. Want ook hier kon de velgenboer zijn eigen werk niet goed. Ze waren na het richten alsnog krom. Bleek er ook nog 1 gescheurd te zijn. Dit laten lassen. Wel na een hoop moeite, mijn geld van het eerste keer richten terug gehad.

12) Gons geluid bij 95-105km per uur.
Dat lijkt toch van de nieuwe all-seaons af te komen. Dat is jammer. Dan maar de radio wat meer (of harder) aan of toch aankomende zomer toch andere monteren.

13) Brandstofdop draait moeilijk.
Normaal klikt deze bij vast draaien, deed hij niet, en hij ging heel stroef en kraakte. Dop is vervangen.

14) Kofferbak rubber los.
Rubbertje in de kofferbak rechts achter, daar waar het randje van de ruit in viel, zit los. Wilde ze eerst vast zetten met lijm/kit. Uiteindelijk toch gewoon hele rubber vervangen.



Nou. Dat was het voor nu. Nummer 15 zou zich nog moeten aandienen in de toekomst.
Recent onderhoud laten doen. Grote beurt, airco service, schuifdak service, remvloeistof vervangen. Was al weer duur genoeg. Heb niets gehoord over dat er iets niet in orde zou zijn. Dus hopelijk blijft dat voor lang tijd zo.

1702498459958.gif
 

Rhodez

Lid
Poeh, wel een lijst zo inderdaad! Hoeveel km op de teller?

Die rammel hoorde ik laatst trouwens ook bij stationair draaien. Vandaag bij wintercheck naar laten kijken/luisteren, maar je raad het al: die kon niet worden gereproduceerd. Moet testen of het vooral is bij koude motor. Zo ja, dan een keer nacht daar zodat ze het ‘s ochtends kunnen testen. Twijfel nu of ik dat wel doe.

Heb jij trouwens niets gehad met te laag niveau koelvloeistof van de hogevoltaccu?
 
Iets boven de 76.000km. Ik heb van die rammel een geluidsfragment gemaakt. Zie post 171. Als het hetzelfde klinkt dan is dat het. Ik heb wel gezien dat het niveau van de koeling net iets boven minimum zat. Dit is bijgevuld. Maar als het echt lek zou zijn geweest dan had ik daar toch wel problemen mee gehad moeten hebben.
 

Rhodez

Lid
Ik vraag het van die koelvloeistof omdat vandaag bij mijn wintercheck bleek dat ie onder het minimum zat. Dit terwijl Pon ongeveer maand geleden bij aflevering grote beurt heeft gedaan. Volgens Maas in Gouda (waar ik wintercheck heb laten doen) is te laag niveau potentieel behoorlijk gevaarlijk, dus moest direct aangevuld worden. Je raadt het al: ook hier nu gedoe tussen beide dealers om dit via garantie vergoed te krijgen…

Kilometerstand hier is trouwens 34k, dus best vroeg. Maar Maas heeft vastgesteld dat ie niet lek was. Zou er als ik jou was met al die issues toch nog even goed naar laten kijken een volgende keer.
 
Laatst bewerkt:
Ja goeie tip. Het is ook iets waarvan ze écht niet willen dat je eraan zit gezien het knijplood wat aan de dop zit zodat je hem niet open kunt draaien. Ik zag het omdat ik even de ruitensproeier ging bijvullen. Toen keek ik naar de reguliere KVS, die stond op minimum. Maar dat is destijds los geweest voor die waterpomp. Dus daar moest wat bij. Zit nu overigens boven max zag ik.. (zucht….) en toen keek ik ook op het vatje van het hoogvolt systeem. Zal het niveau in de gaten houden.
 

michelangelo

Senior Member
Met de VI RS inmiddels 26000 km gereden, in bijna 2 jaar:

- Geblokkeerde versnellingsbak, auto startte of bewoog niet meer, auto opgehaald en in garage uit versnelling gehaald voor reset
- Skoda Connect geen hoofdgebruiker kunnen worden
- Regelmatig uitvallen audiosysteem
- Software inmiddels 5x grote update gehad
- Die roestende schijfremmen heb ik ook, even flink remmen lost idd op.
- Voorruit vervangen
- Lakschade achterdeur en zijpaneel gespoten
- Terugroepactie motorblok afdekking, inmiddels nieuwe gemonteerd

Nu is het eindelijk genieten met deze auto, alle problemen opgelost. Heel blij mee.
 
De auto heeft vast iets van telepathie ofzo.. hij zal wel gedacht hebben van ik zal je hebben met je nummer 15… er ging ineens een lampje branden.. blijkt een lambda te zijn.. sjonge zeg.. gelukkig nog nét binnen de garantie.
 

Bijlagen

  • IMG_0273.jpeg
    IMG_0273.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 58
  • IMG_0279.png
    IMG_0279.png
    216,6 KB · Weergaven: 57
  • IMG_0277.png
    IMG_0277.png
    200,3 KB · Weergaven: 50
Bovenaan Onderaan