DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Geen hoogteslag.

En dat van die scheur; dat is jouw perceptie dat hij er al in zat.

Ze hebben de velgen in heijnoord eerst gecontroleerd (en dus niet goed gericht). Als die scheur erin had gezeten dan had ik dat gehoord. Dus ik ga mee in de beredenering van die andere velgenboer dat de scheur ontstaan is door het onvoldoende verwarmen bij het richten.
 
Die mensen daar hebbe hun werk niet goed gedaan.
Ik zit nu op ruim 1000 euro aan kosten.

Nou, t heeft wat voeten in de aarde gehad, vooral véél geduld.. maar: na 27 dagen mn geld (220 euro) terug gehad van t niet goed richten… pfff.. laatste keer dat ik bij deze toko geweest ben. Tot op heden us de auto probleemloos.. De trilling is iig wel weg. Recent lang stuk snelweg gereden.. ligt strak op de weg.. alleen de banden.. balen.. irritant dat gegons.. wellicht aankomende zomer dan toch maar de continentals bestellen (nieuw type is dan uit in mijn maat)… maar moet ik ff over nadenken… zijn toch weer extra kosten..
 
Vandaag maar eens een paar accessoires erop gezet die ik nog sinds begin dit jaar heb liggen..

Raar eigenlijk dat er geen vRS instaplijsten zijn voor de achterkant. En de sportline lijsten zijn alleen als een set te koop. Dus die heb ik dan maar gekocht, nu is het wel zo dat de vRS lijsten aan de voorkant beide zijn beschadigd.. maar om daar dan nog losse vRS lijsten voor te bestellen gaat me te ver. Geloof dat die iets van 100 euro zijn voor 2 lijsten. En dat terwijl de set van 4 die ik nu heb goedkoper was..

Anyway. Die zitten er nu op. Heb ook via een andere skoda onderdelen boer de templates om de te plakken positie te bepalen gekocht. Dat werkt opzich wel prettig.

En dan heb ik mn slotbouten nog geplaatst. Maar die wielbouten zaten toch een partij vast!! Moest bijna gaan staan op mn wielsleutel.. dat heeft die velgenboer gedaan.. fijn hoor.. zo zie je maar weer.. je kan t maar t beste zelf doen. Dus heb alle bouten los gehad en met 140nm (voorschrift) vast gezet. De bouten van het wiel rechts voor wat eraf is geweest voor t gedoe met dr aandrijf as zat wel normaal vast. Goedzo dealer.

IMG_3592.jpeg

IMG_3593.jpeg

IMG_3594.jpeg


Dus ik heb mijn slotbout dop opgeruimd met t moerkapje-aftrek-plastic-dinges..

Ik heb geen krikset (kan ook niet bij de PHEV) maar wat mis ik nog in dat vakje..?

IMG_3591.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Ja wielbouten aandraaien op NM lijkt wel een verloren kunst te zijn, ook al enkele malen gemerkt dat ze de bouten bij diverse garages/bandencentrales veel te vast zetten. Te lui om een momentsleutel erop te zetten en dus knallen ze ze maar vast met de "bolleneur", op het "gevoel" dat ze in al die jaren ervaring hebben opgedaan (n)
 

EdK

Forumguru
Tsja dat is misschien het fijne van een lokale bandenboer.
Ja lossen met luchttol en zetten vast met luchttol alleen die draait niet naar de 120Nm , maar eronder en dan pakken ze de momentsleutel.
En ja die zie je zeker een kwart tot halve slag maken voor hij klikt op zijn ingestelde 120Nm moment...
En als ik een prijsopgave doe dan heb ik een all in prijs van ze, en altijd goedkoper dan die kwikpit toko's....
 
Ja. Zo zou het mogen/moeten. Nu ben ik natuurlijk bij die velgenboer geweest om de wielen opnieuw te richten. En hij heeft ze (blijkt) zo vast gezet.. tja..
 
Vandeweek afspraak gemaakt bij de dealer voor onderhoud voor ergens begin december..
Dit keer voor de verandering eens geen manko of reparatie.

Maar wat een geld zeg.
- Grote beurt (gevraagd of dit nou regulier is of een longlife beurt.. en of longlife samen gaat met PHEV vanwege het andere motor gedrag)
- Rempeut (zal denk ik de eerste keer zijn, dus ook geen overbodige luxe)
- Airco service (zelf om gevraagd, advies is elke 3 jaar.. nu dus 3 jaar..)
- Schuifdak onderhoud (tja.. laten we die maar niet bezuinigen.. hoor mn O3 dak nog kraken en doen)
- injector cleaner toevoeging (waarom??, en voor welke prijs? zal me niks verbazen als ze 40 euro voor een flesje rekenen)
Heb gevraagd of dit toevallig de originele VW cleaner is.. waarvan ik weet dat ie ongeveer 25 euro kost. Is wel echt heel ander spul dan een wyns of iets wat vergelijkbaar is.. maar dat ga ik horen.. zie de noodzaak niet zo. volgens mij is het ook geen onderdeel van het onderhoudsvoorschrift. Daarbij: tank altijd ethanol vrije 98..

En dat alles voor in totaal voor 806 euro.
En dan kan ik uiteraard overal en nergens naar een niet-dealer.. tja.. gezien de historie.. laat ik dat maar niet doen.


Ik zag overigens dat bij de RDW (eindelijk) de vermelding van de (uitgevoerde) terugroepactie eraf is.. dat heb lang geduurd zeg.. denk wel 8 a 9 maanden..
 

JeSko

Forumguru
800 euro voor een normaal onderhoud... Moet niet zotter worden. Mijn collega betaalde nog minder bij de officiële Mercedes dealer.
 

Rallye

Forumguru
@Disaster-Master in een ander topic:

Ik zie trouwes op jouw plaatje dat jij stoelventilatie heb.
Ben benieuwd of dat op mijn O4 ook makkelijk (oem) is toetevoegen.. ik heb al die ergofit stoelen.. tenminste.. neem aan dat t ergofit is.. want elektrisch verstelbaar sport model stoel EN het leer is geperforeerd.. dus het zou moeten kunnen.. maar kon er nog niet veel over vinden om het achteraf te doen.. eens informeren bij de dealer.. met een beetje geluk is het een kwestie van 2 fans (of meer) toevoegen en in de software laten "aanzetten"

Geen idee eigenlijk. Ik vind het wel een fijne optie - één van die dingen die ik zelf nooit besteld zou hebben maar toch fijn is. Net als ACC en de elektrische achterklep op mijn vroegere RS.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is idd flink aan de prijs…
Volgens de website kost de aircoservice 189 euro.., dat kon ik zien bij het inplannen van de werkplaats afspraak.
Maar ik kan nergens een prijslijst vinden van 2023 met de onderhoudsprijzen.. wel een oude van 2020..

En daar kom ik op basis van een longlife beurt op 809 euro.. Lijkt dus niet veel duurder geworden in die paar jaar tijd..
Blijft evengoed een hoop geld voor een onderhoud beurt..
 
Laatst bewerkt:

Rhodez

Lid
Mooi auto @Disaster-Master! Ik heb gisteren met veel interesse dit verhaal gelezen. Wel echt enorm pech met de importauto. In het verhaal lees ik overigens dat je voor het herstel deels naar Wittebrug bent gegaan. Nu woon ik in ongeveer dezelfde regio als jij en nadat ik gisteren mijn Skoda Octavia Combi op hebt gehaald ben ik aan het rondkijken voor een eventuele garage. In hoeverre ben je tevreden met Wittebrug als ik vragen mag?
 
Ik ben wel tevreden over wittebrug. Ze hebben wel hun best gedaan om het e.a. af te stemmen met Vallei voor de afhandeling. En dat is voor hun ook gewoon gezeik omdat ze bij Vallei moeilijk doen. Elke euro die Vallei moet spenderen aan een derde partij is er voor hun 1 teveel denk ik. Maarja. Als ze het vervolgens dan zelf niet goed doen dan kost het meer voor ze héh. Wellicht leren ze daarvan.

Voor wat betreft wittebrug.
Werkplaatsmedewerkers die ik heb gesproken in de tijd dat ik er kom: prima. Denken mee. Horen ook mijn verhaal aan. Dus dat is fijn. Werkplaats chef bij de bali is ook correct. Beetje formeel iemand, maar regelt ook de zaakjes die je van hem vraagt. Duidelijk. Dan is er nog een ander die altijd bij de balie zit, baliemedewerker dus.. die. ehh.. tja... ja daar heb ik niet zo'n hoge dunk van. Beetje lastig uitleggen. Maar hij is altijd heeeeeel druk als je hem wat vraagt (waarmee denk ik dan. en daarbij: je zit bij de balie, dus neem je tijd gewoon om mensen te woord te staan) en verwijst snel door naar een ander.. jaa vraag het maar aan die en die.. die is er mee bezig.. ik weet er niks van.. maar hij weet nooit ergens wat van.. gewoon niets... beetje zo iemand.. en dan was er altijd nog een tweede baliemedewerker, maar die is vertrokken elders. Maar verder wel tevreden over hen.

Volgende maand gaat de wagen voor de verandering eens voor onderhoud ipv problematiek naar hen. Wel dan weer 800 euro armer (noumoe zeg hee potverdriedubbeltjes wat een geld....) en dan zien we wel weer verder.

Ergens volgende maand was ik van plan een "1 jaar vRS - waar staan we nu" opsomming te maken..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan