DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

hemi24

Forumguru
@Disaster-Master : Een dergelijke scheur zou niet door het productieproces mogen glippen, maar ik vindt het toch wel verdacht veel op een gietfout/ krimpscheur lijken…

Heeft die velgenboer daar nog iets over gezegd?
 

Drukkert

Senior Member
Er zijn genoeg concept-brieven te vinden op internet waar je je punt mee kunt maken juridisch gezien. Ik geloof ook dat ongeveer elke gemeente een juridisch loket heeft?

In zo'n brief zou ik dan meteen flink van leer trekken en EISEN dat ze eea oplossen binnen een redelijke, vantevoren vastgestelde termijn en anders de auto terugnemen.

Ik denk dat je deze zaak sowieso gaat winnen, dus al zou je zelf een advocaat in de arm moeten nemen, uiteindelijk kost het je niets.
 
Zou kunnen. Maar ik heb helemaal geen behoefte om dat traject in te gaan. Daarbij, heb ook helemaal geen zin om de auto weg te doen.. alleen die kleine lullige kut dingetjes moeten gewoon fixed worden. En goed. Daar maakt de vallei groep een puinhoop van.
Ik zou gebeld worden vandaag voor 18.00 uur. Is niet gebeurd. Maar er stond een email.

Met afdeling techniek overlegd, niet echt een verklaring waarom dit geluid terug komt.

U heeft aangegeven liever niet weer naar de Veluwe te willen rijden.
Garantie afdeling geeft aan maakt maar afspraak met dealer bij u in de buurt, laten ze diagnose stellen(max 1 uur) indien meer diagnose tijd nodig dit ook aanvragen. Diagnose en reparatie voorstel mailen met kosten opgave reparatie, naar <<emailadres>>

Met vriendelijke groet, <<naam>>




sjonge jonge zeg.. “maakt maar afspraak met dealer in de buurt”
en dan te denke dat de auto verdomme bij de wittebrug stond en dat ze niet verder mochten vanwege geen akkoord voor de kosten vanuit die paupers..
 

Berghuis

Donateur
Het zit je ook niet echt mee zeg... hopelijk wordt alles nou eens een keer gefixt dat je echt kan gaan genieten van je RS!
 

EdK

Forumguru
en dat terwijl ze volgens de reviews goed aangeschreven staan.
Tsja misschien dan eens een slechte review met fotos er neer zetten, misschien dat ze dan wel wakker worden richting jou .....
En ja krijg idee dat jij nu wel je velgen vertrouwd, ikzelf zou toch serieus om me heen gaan kijken voor wat anders...
Dit soort velgen zou IKzelf niet lekker mee op weg gaan.....

En doe alle correspondentie met die garage op papier cq email.
Mondeling met die gasten gaat een ja/nee spelletje worden....
 
Tja.. … als je ff terug leest of t verhaal misschien wel weet dan weet je hoe t gegaan is richting t traject voor zwarte wielen… uiteindelijk besloten de huidige te laten coaten… toen kreeg ik te horen dat ze krom waren.. sja.. als je alles van te voren weet had ik wellicht anders gehandeld.. maarja.. recht laten maken, tenminste, dat had gemoeten, en laten coaten. Dat was 704 euro. Nu blijkt dus dat ze alsnog krom zijn. Dat is gewoon kut. Die mensen daar hebbe hun werk niet goed gedaan. Dit richten en lassen was 363 euro. Die scheur is hoogstwaarschijnlijk ontstaan door het niet voldoende verwarmen van het hele wiel. Dus ja. Ik zit nu op ruim 1000 euro aan kosten.

En dan kun je wel zegge van ik zou wat anders kopen… t geld groeit niet op mn rug kerel.
 

hemi24

Forumguru
Je kunt me veel vertellen, maar een dergelijke scheur komt echt niet van het richten; die heeft er al veel langer in gezeten.
Dit is echt wel een klap geweest die de berijder wel goed gemerkt heeft!
 

EdK

Forumguru
t geld groeit niet op mn rug kerel.
Dat begrijp ik ook, ik heb ook deverse boompjes maar in geen enkele groeien de briefjes van 50.
Maar ik sprak voor mezelf en ik zou me dus niet veilig voelen met zo'n gerepareerde velg.
Ondanks dat er een band omheen zit komen er toch heel wat krachten op.
En ja je hebt de pech dat je van de ene disaster in de andere disaster terecht komt.
Maar hou de veiligheid wel in de gaten .....
Hoop ook dat de disaster verhalen omslaan binnenkort in positivo verhalen
 

leon-cupra

Forumguru
Volg @EdK toch ook wel in zijn redenering. Velg/band is zo belangrijk aan een wagen. Je wilt niet plots een velg hebben die knapt terwijl je even aan het vlammen bent op de Duitse autostrade ( of nog maar in Nl aan 100, gevolgen zullen serieus zijn).

Moest het mijn wagen zijn had er al lang een te koop bord aan gehangen. Duidelijk een wagen met een verleden. Zou er geen vertrouwen meer in hebben.
 
Wittebrug gaat de rechter aandrijfas in zn geheel vervangen. Daarmee zal het geklik-klak wel weg zijn denk ik. Hopelijk ook het gegons. Mag toch echt duimen dat dat niet uit de banden komt.. Het eerste wat die velgenboer zij tijdens het rijden na het richten: ooh, maar dit komt niet uit de banden hoor.. dat is een aandrijf as die je hoort... zelf doettie overigens oldtimers restaureren (jaren 60-70 caddilac) als pro-hobby matig dus ik hoop dat hij het aan het juiste eind heeft..

As is besteld, moet uit Duitsland komen, vermoedelijk donderdag einde dag klaar.
 

eriktv

Forumguru
Kan best een verband tussen beide euvels zitten ja, banden kunnen ook gewisseld zijn tussen voor en achter
 

Fmoon

Forumguru
Ja daarom vroeg ik het me af, wellicht een keer een klapper gemaakt tegen een stoep ofzo.
 
Aandrijfas rechtsvoor is vervangen. Getik-tok-klak is weg. Hopelijk blijft dat nu ook zo. Hopelijk blijven problemen vanaf nu überhaupt gewoon weg. Het gegons komt van de banden. Dat is toch wel jammer… en om die nou te gaan vervangen.. moet ik even over nadenken.. irritant is t wel..
 

Captain Hook

Forumguru
Ik ben wel benieuwd @Disaster-Master ; was er ook nog (zichtbare) schade te zien aan de aandrijfas die nu vervangen is?

Wellicht heeft die klap, waardoor de scheur in de velg ontstaan is, ook bij de aandrijfas schade veroorzaakt? Verbogen? Knikje erin o.i.d?

In ieder geval; hopelijk nu geen malheur meer!
 
Heb ik wel gevraagd. Maar de schouders werden opgehaald. Er zat wel ergens een speling op hebben gezeten. De as is compleet met beide homokineten vervangen. De dealer hier wilde het gewoon wel in 1x goed oplossen en heeft het hele spul vervangen.

Zoals eerder gemeld; de velg met scheur zat rechtsachter. Niet rechts voor.
 

hemi24

Forumguru
Heb je niet gewoon wat hoogteslag in je banden?
Even laten controleren en desnoods slagje laten verdraaien t.o.v. de velg.

En waar die velg met scheur voorheen in Polen heeft gezeten, zal nooit te achterhalen zijn, denk ik..?
 
Bovenaan Onderaan