Kwam er achter dat ik blijkbaar een lekkage heb bij de afvoerslang van het panorama dak..
Had gister de auto gewassen en was vsndaag bezig met het interieur. En omdat t pokke heet is had ik het dak fijn open en bedacht ik ook ff die afvoergoot schoon te maken, ook al was die niet heel vies, en de afvoerleidingen ff met lauw water door te spoelen. Vanuit de O3 had ik al de ervaring dat die wel eens verstopt willen raken. Dus ik kieper een kan water geleidelijk leeg in de goot en zie ineens water op de passagiersmat komen. Heb toen de A-stijl losgehaald, passagiers handgreep eraf en de dakhemel wat open getrokken. vervolgens weer een beetje water gieten en werd de dakhemel nat in de omgeving van het afvoerpunt, dus ik vermoed waar de slang zit nat. Maar daar kun je slecht bij. Dan moet ook de zonneklep er af wil je de hemelbekleding ver genoeg open kunnen krijgen. Maar die kreeg ik niet zo snel los.
nu was het me niet eerder opgevallen dat er lekkage is. Zag ook geen sporen (geel) van oud water..
maar toch ff een vraag.
Ik heb dus water in de afvoergoot gezet. Maar dat was zodanige hoeveelheid dat buiten de goot liep. Alles verdween door het afvoergaatje. Maar als je daar dus water in zet om het door te spoelen, dan mag dat toch niet overlopen? Overigens kwam er wel ook flink water uit de wielkast, dus verstopt is het niet? Of loopt die aansluiting vaker over op het moment dat die goot vol water staat? Zou niet mogen mij. Kan me voorstellen dat als het verstopt zou zijn en het water helemaal niet weg kan dat het overloopt maar dat is niet het geval want het loopt wel door..