DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

- Derde remlicht is vervangen (na het wassen van de auto vandaag idd geen vocht :thumbsup:)
- Parkeersensoren-module is vervangen. Hopelijk nu geen sporadische foutmeldingen meer.

Voor het knakkend/tikkend geluid rechtsvoor moet meer diagnose komen. Het is “iets” in de ophanging. Draagarmen moeten los en weet ik het om uit te vissen wat het is. Dat kost tijd, dus geld, dus moeten ze wachten op akkoord van Vallei. Idem voor het rubber in de achterklep (rechts waar de ruit van de achterklep in “haakt” (dus niet het waterdichte afdichtrubber rondom)) ; Vallei wilde dat dat vast gelijmd werd (ik niet eigenlijk) maar de dealer hier stelde zelf ook dit niet te doen; het zou niet houden (mee eens).

Bovenstaan dus op een ander moment op te lossen.

morgen de auto wegbrengen naar de velgenboer; komt de auto terug met zwarte wielen en eindelijk zullen dan de all-seasons eromheen zitten.. Tevens meteen de upgrade met zwart gelakte skoda wielnaafdoppen (via Kopacek).

IMG_0526.jpeg

Verkoper is Vallei Wageningen geweest (vestiging inmiddels gesloten, de werkplaats dan). Dus vallei wil de reparatie in eigen beheer dus moet ik idd naar hun toe.. andere dealer krijgt geen akkoord.. en ik kom uit Den Haag, heb geen zin om naar arnhem/nijmegen te gaan.. moet al dat hele end erheen van hun.. ze geve geen vervangend vervoer ook.. en ivm vakantie van mij, de collega die me dan oppikt en hun bomvolle garage is eind agustus pas de eerste optie..

Zal blij zijn als de garantie periode voorbij is: dan heb ik geen ene reet meer met ze te make..

Laatst bewerkt:
Ja ik geniet er wel van hoor.. afgezien dat constante tik-klak bij remmen of optrekken.. dat is wel irritant.. ik probeer er maar niet op te letten.. hopelijk gaat er nu niks meer stuk..

Een voordeel; gezien hij pas in augustus naar vallei gaat is wellicht software v 1941 uit voor de MIB.. hopelijk verhelpt dat het spontaan rebooten..

Verder;
Inmiddels mn 4 seizoenbanden er dus onder. Beetje slappe bandjes.. hij had ze opgepompt. Vroeg nog aan me hoe hard; 2,7 Bar. Gister wat rond gereden.. toch wel slappe hap zeg.. toch maar eens kijken.. ja….. 2.3, 2.5, 2.4 en 2.6 bar… sjonge jonge.. nu alle 4 op 2.7.. das meteen een heel stuk beter. Ze zijn minder stug dan mn Falken Eurowinters.. maar dat vind ik niet zo erg. Verder gaan we t mee maken… ze zijn iig stiller.

Verder 2;
Ter preparatie van de verkoop van de winterbanden een beetje schoongemaakt, alle steentjes eruit gevist.. hee.. wat zit daar nou..? Wel godverdetering…

Ja….. dus ben 20 euro armer.. moet toch gemaakt worde heh… “te koop; 4 banden waarvan 1 lek”

Zal geen hele volksstam voor warm lopen gok ik…

Bijlagen

• IMG_2262.jpeg
    IMG_2262.jpeg
    326,7 KB · Weergaven: 61
  • IMG_2263.jpeg
    IMG_2263.jpeg
    464,4 KB · Weergaven: 60

Tees

Donateur
Welke 4seizoenenbanden zijn t uiteindelijk geworden? Om de een of andere reden lukt t garages vaak niet om de banden op een fatsoenlijke spanning te zetten. Bij de F1 een keer gehad dat ze rondom op 3.0 bar stonden! Was een soort stuiterbal geworden...:banghead:

Wel balen van die oude banden, zit je niet op te wachten natuurlijk. Maar aan de andere kant wel fijn dat je er geen problemen mee had terwijl je ergens in Verweggistan stond.

Heb uiteindelijk gekozen voor Hankook Kinergy 4S2. Die kwamen zeer goed uit de test met 225 breed.
De CrossClimate 2 rijd ik mee op de Enyaq van het werk; die wilde ik niet. Daarbij heeft de Hankook meer profieldiepte.

Zie mijn bericht met review website met video hier.
En op basis daarvan dus gekozen.

Ja balen idd van de oude band. Geen idee hoe lang die spijker er al in zat.. Band is middels paraplu gerepareerd (in mijn optiek de beste manier) dus dan heeft de volgende eigenaar geen gezeik (en ik ook niet).

Fmoon

Forumguru
Oké, ik had eenzelfde geluid en dat was dat de remblokken speling hadden. Waardoor als je naar achter reed en remde het blok omhoog tikte en een geluid gaf en als je dan naar voren gingen en remde weer een klonk hoorde, dit geluid gaat/voel je door je hele ophanging.

Niet geprobeerd.. maar tijdens het rijden met uirollen/gaslos en dan t gas er weer op hoor je het ook.. en het moet ook met een klein beetje vaart.. als het heel langzaam gaat hoor je het niet..

gehaktbal

Forumguru
Hmm ik vermoedde ook de remblokken. Maar als bij uitrollen en gas geven ook gebeurt, is dat het zeker niet. Voor het remblokken-verhaal moet je daadwerkelijk de andere rijrichting op gaan.
Balen zeg.

Desalniettemin nog altijd een schitterende wagen!

Het zal vast (wel weer..) gemaakt worden..
Het is inderdaad wel mooie wagen.. ben erg blij hoe ie er nu bij staat met de zwarte wielen.. nu nog dan embleempje op de voorkant.. ben dr niet echt meer mee bezig geweest..

Ik had het eerder, bij het inlak gebeuren, afgeplakt met maskingtape, maar dat liet zich niet zo makkelijk in en om de hoekjes plooien.. laatst voor het spuiten met een dunne schilderstape afgeplakt.. maar die bleef niet zitten en liet tijdens het spuiten los.. kon ik alles weer opnieuw schoonmaken.. en heb t ff zo gelaten.. andere keer maar weer es mee verder..

Heb zojuist de Sonniboys erin geklikt..
De schermen zelf doen niet onder van de schermen die ik van ze had in de O3. De pasvorm is uitstekend.

Toch paar puntjes van kritiek; de houdertjes/klemmetjes zijn nu van plastic ipv staal. Tja. Staal lijkt mij degelijker. En het scherm op de achterruit, heeft ook wel een beetje te maken met de vorm van de klep en de ‘verzonken’ ruit hierin, maar; die gaat er moeilijk in zeg. Was ff pielen om hem goed te positioneren rondom de ruitenwisser.. op een gegeven moment zat hij klem achter het plastic/tussen de ruit in.. daar kwam ie niet zomaar tussen uit..

Maar het zit erin. En het zit goed zoals ik gewend ben. Heb gelukkig een camera achterop de klep. Dus bij achterruit rijden zal ik wat minder last hebben (in het donker) dan voorheen met de O3.

Bijlagen

• IMG_2285.jpeg
    IMG_2285.jpeg
    658,9 KB · Weergaven: 89
  • IMG_2284.jpeg
    IMG_2284.jpeg
    445,3 KB · Weergaven: 89
  • IMG_2286.jpeg
    IMG_2286.jpeg
    498,8 KB · Weergaven: 84
  • IMG_2287.jpeg
    IMG_2287.jpeg