DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

@kwillems ik gebruik een Monello LDA1000.
@JeSko ziet er netjes uit wel.. ik ken hier in de buurt de coaters niet.. ik kwam altijd bij dezelfde.. maar eigenlijk wil ik daar niet meer heen.. arrogante kwal is die vent..

Heb wat klein spul en een valbeugel van de ADV laten coaten.. hier zie je beide.. je ziet.. dit is sinaasappelstructuur.. Het zal idd wat jij zegt te dik erop gezet. Maar zo wil ik mn velgen dus iig niet hebben..

Bijlagen

• IMG_2083.jpeg
    IMG_2083.jpeg
    336 KB · Weergaven: 69
  • IMG_2082.jpeg
    IMG_2082.jpeg
    367,4 KB · Weergaven: 68
Zojuist (ivm wachten op juiste temperatuur en de komende dagen droog) de bumperstrip erop geplakt van Kopacek.. moet zeggen; mn vorige strip van Zentimex op de O3 (niet leverbaar voor de O4) heeft een betere pasvorm dan deze..

De krul die over de bumper heen gaat heeft niet precies de juiste 90 graden hoek omlaag... hij past 98% zeg maar..
De fake uitlaattips moeten ook nog zwart worden..

IMG_2081.jpeg

IMG_2084.jpeg

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Oei oei ja dat is echt veel te veel te dik, dit krijg je zelfs pas als je er niet één keer maar vijf keer te vaak over passeert, dan mag je jezelf geen coater noemen, in mijn ogen weet je dan niet waarmee je bezig bent.

EdK

Forumguru
Onze elektrazuilen en kasten worden ook bijna allemaal gepoederd en ik heb nog geen enkele kast meegemaakt die een sinaasappel huidje heeft.
En die beugels die je hebt laten zien op foto, tsja das knoeierij !
Zo hebben wij nog nooit een kast binnen gekregen (gelukkig)
Firma waar wij dus zaken mee doen is https://www.gijsenpoedercoating.nl/
Maar mocht je in je eigen regio willen zoeken dan ff in google poederrcoating bedrijf neerzetten en dan in dat lijstje kijken welke bedrijven er in je regio zitten.
Enne bezoekje brengen en kijken naar de producten die zijn gedaan geeft je al heel gauw een idee van wat ze kunnen...

Hij zit erop.. ging echt easy-peasy..

Oude logo eraf “gesneden” met een vislijn. Vervolgens met een rubber wiel in de boortol de restanten plaktape weg “gegumd” ff restanten schoonmaken met beetje wasbenzine.. dit vervolgens ook weer schoongemaakt.. toen oppervlakte voorbehandeld met L151 cleaner/activator. Daarna stroken 3M 94 primer aangebracht.. 10 minuten wachten en voila;

IMG_2088.jpeg

Laatst bewerkt:
Nou.. wat zallik doen.. nr. 2 of nr 3..? nummer 3 is dan de lakkleur van de auto (heb ik hier staan in een potje..)

Bijlagen

• IMG_2101.jpeg
    IMG_2101.jpeg
    374,6 KB · Weergaven: 73
  • IMG_2100.jpeg
    IMG_2100.jpeg
    374,1 KB · Weergaven: 73
  • IMG_2099.jpeg
    IMG_2099.jpeg
    346,8 KB · Weergaven: 72
het ken maar duidelijk weze héh :love:

Edit; Work in progress;
IMG_2101.jpeg

Edit 2;
Aii.. valt tegen.. dikke lak.. wil niet vloeien.. maar bij t schoonmaken van de kwast wilde dat niet met water….. O..? Lak op terpetine basis..? Nouja.. morgen als het goed gehard is even opnieuw schuren, en dan maak ik wel een klein mini beetje lak aan in een bakje met een druppeltje terpentine erbij.. dan kan ik het iets verdunnen en dan wil het wellicht beter.. want nu is t geen porum haha!

IMG_2103.jpeg

Edit 3;
Ik ga het proberen mer verdunde lak. En dit keer de moeite genomen (zowat een uur mee bezig geweest!) om alles af te plakken…
IMG_2104.jpeg

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Overduidelijk nummer 3 ja. Of anders geen logo, maar mogelijk heb je dan een rare plek in je grill?

Ik zag deze Dezent velg ergens voorbij komen.. ziet er best betjes uit?
Ik had op mijn Toledo destijds Dezent velgen.. volgens mij is daar de kwaliteit best ok van..? Of zelfs goed..? Ben er niet zo in thuis in die merken..

De configurator laat ze alleen in t mat zien… :arghh:

Bijlagen

• 1684177394952.jpeg
    1684177394952.jpeg
    287 KB · Weergaven: 36
  • IMG_0496.jpeg
    IMG_0496.jpeg
    333,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Forumguru
De fabrikant van Dezent maakt ook AEZ en Dotz. Allemaal goede kwaliteit velgen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ja Alcar is de (Duitse) producent; maakt idd die 3 merken.. mja.. is nog t overwegen waard..
Was zaterdagmiddag even bij de wielenboer geweest.. sprak nu blijkbaar met “de baas”..

Eerder zou het spuiten 500-550 kosten. Nu was het ineens 400. “Ja ik ben de baas en maak de prijs, denk dat mijn medewerker mij niet teleur wilde stellen” zei ie met een glimlach.. dus tjaa.. voor 400 euro spuiten…? Ik vindt het nogal goedkoop.. te goedkoop zou ik bijna zeggen… banden eraf, opschuren (dus niet ontlakken wat eerst werd gezegd, was niet nodig, moet alleen bij verweerde wielen) en dan spuiten ze de binnen/buitenkant (maar alleen wat je kunt zien, dus binnenkant waar de band omheen zit niet), banden er weer omheen en balanceren terug op de auto.. en dan ook nog leenwielen mee..

Dezent velgen zijn volgens mij ook wel van redelijke kwaliteit. Enigste waar ik me altijd aan irriteer ( ook bij de Skoda velgen ) is dat deze links en rechts niet gelijk zijn, dat is voor de innerlijke rust van mij niet gunstig o_O. Heb dit ook bij mijn originele Skoda wielen, maar dat is toch echt iets wat bij de volgende niet weer gaat gebeuren.

Kwam deze wielen nog tegen op internet, maar snel gestopt met zoeken want de portemonnee begon alweer te klapperen...

Bijlagen

• Skoda velgen3.jpg
    Skoda velgen3.jpg
    349,5 KB · Weergaven: 54
Ja. Mijn vorige wielen van de O3 (Erebus) kwamen bij Ronal vandaan. Ik had vielen van een VW ID3 op het oog (Loen) en die komen weer bij Borbet vandaan. Dat staat dus in beide gevallen aan de binnenkant van het wiel. En volgens mij zijn het ook beide gegoten (cast) wielen en niet geperst/gesmeed (forged).

Alcar (Dezent) wielen zijn ook gegoten. En claimen een zeer goed 4-laags spuitwerk te gebruiken waarbij de eerste primerlaag een poedercoating is.

@OctaviaSportBusiness jij wil eigenlijk een linker set en een rechter set velgen ?

Bovenaan Onderaan