Zoals ik het van mijn bovag garage heb begrepen zit het als volgt in mekaar:
optie 1: achterste draagarm rubber er proberen uit te persen, men geeft aan dat hiervoor de complete ophanging eronderuit moet. Lukt het eruit persen niet (kans dat men de draagarm krom drukt/perst) dan moet alsnog de gehele draagarm worden vervangen. Kosten zitten met name in het demonteren en het daarna weer monteren van de wiel ophanging, kosten van de rubbers zijn max €50,- werkloon kosten ca. €250,- / €300,- met het risico dat alsnog voor €115,- een nieuwe draagarm moet worden geplaatst.
optie 2: nieuwe draagarmen plaatsen, kosten zitten hem met name in de draagarmen ca €250,- (voor 2 stuks) , volgens de garage is het voordeel hier dat alle rubbers nieuw zijn inclusief nieuwe fuse's.
Ik ben maar een goedbedoelde amateur met beperkte basis kennis, dus moet ik min of meer afgaan op de hopelijk betrouwbare info van de garage, dus eventuele alternatieven of sugesties zijn natuurlijk welkom.
Wat betreft het kraken, de garage heeft tijdens de inspectie op de brug, de rubbers met sileconen ingespoten en het kraken is vrijwel weg, maar ik gok het er niet op dat dit zo blijft.