Dsg met 200k op de teller

hemi24

Forumguru
Ongeacht handbak of automaat: bij 2 ton is een koppeling altijd een potentiële kostenpost.
Als je geluk hebt is deze recentelijk al een keer vervangen…
 

Jorus

Nieuw lid
@Maggy Haha ja dat advies kreeg ik ook al van iemand. En denk dat ik dat ook maar doe inderdaad.

Zal nog even navragen of die al eens vervangen is, maar denk het niet.
 

Tees

Donateur
Een ketting gaat in deze motoren ongeveer 125k km mee, dus deze kan nog even vooruit maar ook weer geen eeuwigheid. Olieschraapveren is bij de 1.2 TSI nauwelijks een probleem geweest, en sowieso niet bij de latere bouwjaren zoals deze.
 

Maggy

Forumguru
Een koppeling van een handbak gaat gewoon veel langer mee bij normaal gebruik, gewoon omdat het ding geen onderhoud nodig heeft. 3 ton is geen uitzondering. Bij een dsg, die echt niet slecht hoeven te zijn, kan gewoon meer stuk, ze moeten onderhoud, (dat vaak geskipt word-) en dan is er ook nog een mechatronic die kapot kan, en echt niet goedkoop is. (Bovenstaande is de reden dat mijn Karoq een handbak heeft, want er zijn er zat met dsg)
 

Jorus

Nieuw lid
Ben er uit, ik laat hem lopen. Misschien een automaat helemaal wel en misschien de yeti ook wel. Ik ga mij nog even oriënteren. Bedankt voor jullie tijd zover .
 

Arjan1985

Forumguru
@Maggy ik ben het met je eens. Echter toch af en toe je handmatige versnellingsbak olie wisselen kan geen kwaad. Uiteraard niet verplicht. Maar je merkt het verschil.
En tegenwoordig met hydraulische bediening van de koppeling vind ik de kosten ook vrij hoog als daar wat mis mee is.
Aangaande de handbak: Vaak zijn de platen nog gewoon goed alsook de drukgroep maar is er bijvoorbeeld wel een lek in de hydraulica waardoor je niet kunt koppelen. Drama uit ervaring. Doe mij dat schakel kabeltje maar.
Maar wellicht nog steeds goedkoper dan DSG mankementen.
@Jorus we zijn benieuwd wat het wordt! Blijf je op Skoda zoeken of iets geheel anders?
 

Jorus

Nieuw lid
Ik durf het niet te zeggen. Zo'n benzine auto met een turbo trekt me wel maar toch ben ik wat huiverig als ik sommige dingen lees. Ik zoek gewoon een niet te zware auto (ivm wegenbelasting) met wel redelijk wat ruimte (ik kom van een Peugeot partner af dus dan weet je het wel) en met genoeg power om met een kleine caravan fatsoenlijk een berg of heuvel op te komen zonder achteruit te rollen. Hoe moeilijk kan het zijn.
 

EdK

Forumguru
Tsja gewoon verder zoeken naar een Yeti met handbak in de uitvoering met de 1,2TSI of de 1,4TSI
Zelf de laatste 7 jaar gereden en naar volle tevredenheid en nooit problemen er mee gehad !

Op de nep Picasso na dan, die over 5 wagens hier in straat even een kras had getrokken....
Maar goed na 2 dagen van polijsten en in de wax zetten was dat ook verholpen...
En de 1,2 is toendertijd als caravan trekker uitgeroepen....


En de 1,8TSI zou ik niet voor kiezen daar de blokken bekend staan als olie slurpend ....
 

Jorus

Nieuw lid
Goed om te horen. Uit welk jaar kwam die? En heb/had je hem ook getuned? Hoe lossen jullie het trouwens op als er geen usb aansluiting in zit voor muziek?
 

EdK

Forumguru
46NXB6 was volgens mij kenteken ( kijk RDW voor gegevens)
En was een Ambition uitvoering met een Swing radio. ( ligt nog ergens stof te happen op zolder)
En heb daar vrij vlot een Zenec unit ingezet, zodat ik navigatie had etc
Deze bewust toen gekozen omdat deze echt plug and play waren/zijn en na aanmelden van de Navi kwamen de NAVI pijlen ook in display tussen de tellers.
Verder een fijne wagen met goede stuur eigenschappen, en niet getuned omdat de 1,4 kwa vermogen etc voldoende was voor mij.

En had hiermee ook meteen carkit
Als je verder info over deze Yeti wil hebben bezoek dan even Skodaforum.EU en dan zoeken naar Yeti gedeelte
Daar staat veel te lezen over mijn voormalige Yeti en ook over de Zenec unit die ik heb ingebouwd
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan