Dsg met 200k op de teller

JeSko

Forumguru
Aha excuseer ik had een prijs van 15k in men hoofd voor een Yeti, omdat die wel richting 15 k durven gaan hier in België voor een facelift versie, ik had geen idee dat je ze al rond 7 k vond tegenwoordig.

En ja Dacia moet je voor zijn, mijn moeder is er al 15 jaar tevreden van, maar snap wel dat de Yeti meer aanspreekt!
 

Jorus

Nieuw lid
Facelift is idd wat duurder. Er is heel veel keus, maar het is het eigenlijk allemaal net niet. Liefst zou ik een 1.2 TSI in mijn Partner leggen.. Maar ja..
 

JeSko

Forumguru
Voor 7 k moet je met wat outside the box denken wel wat kunnen vinden hoor! Als ik het dus goed begrijp zoek je een benzine auto die wat hoger zit en die de nodige (hoekige) ruimte bied? Zo'n partner heb ik in mijn Franse dagen wel eens mee gehad als vervangwagen, ongelofelijk hoe praktisch dat ding was! Dus begrijp wel waar je van komt.
 

JeSko

Forumguru
Enkele misschien minder voor de hand liggende opties.

Kia Soul 1.6 X-ecutive Hoge Instap Hele Mooie Auto
€ 6.999,00

Volkswagen Golf 1.4 TSI 122PK 5-Deurs YOUNGTIMER Cruise Cont
€ 6.999,00

Volkswagen Touran 1.4 TSI Cross, NAVI, CLIMA, CRUISE, NAP, N
€ 6.995,00

Manuele nette Yeti

Skoda Yeti 1.4 TSI Ambition CLIMA-AIRCO|TREKHAAK|STOELVERWAR
€ 6.950,00
 

Jorus

Nieuw lid
Ja klopt. Benzine auto met redelijk hoog koppel om fatsoenlijk een berg op te kunnen met een kleine caravan. En de kofferbak mag wat hoekig zijn. Ik heb laatst een tafel vervoerd van 126x80x90. Zou mooi zijn als dat weer past haha. En dan heb ik het nog niet eens over de 2 superhandige schuifdeurtjes achter. Gestroomlijnd hoeft wat mij betreft niet. Afijn ja je snapt me wel. Het zijn heerlijke auto's maar de motor is niet om over naar huis te schrijven qua vermogen. Tunen levert helaas ook niks op.
Ik snap ook niet waarom ze in de nieuwere partners/berlingos niet de 1.2 vti motors hebben gelegd die in de 2008 wel zit (110 pk / 205nm bij 1500tpm). Moet mezelf even corrigeren de nieuwere partner tepee's heeft wel degelijk deze motor.
Maar goed het is een skoda forum waar we zitten volgens mij dus genoeg hier over..

Touran is mooi maar te zwaar ivm wegenbelasting. Kia soul ook oke maar te laag koppel.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@hemi24

Deze ook niet? Dan zit ik fout, ik meende dat ze toen al betrouwbaar waren, maar dit zijn dus de olieslurpers met de schraapveren problematiek?
 

Jorus

Nieuw lid
Daar ga ik zeker even naar kijken. Zit ook nog een schuifdeur in dat leek maar zo, gewoon een deur met een rare handgreep.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
In een roomster RR stouw je meer in dan in de Yeti !
Wat ik in me RR meenam ging later niet passen in de Yeti , ondanks dat de Yeti groter lijkt.....
En ook in de RR kunnen de 3 stoelen achter er in geheel uit waardoor je mooie laadruimte hebt
En is ook verkrijgbaar in de 1,2TSI 4cil ....
 

pkrijgsman

Actief lid
Ik heb ff meegelezen... een maat van mij had/heeft een Dacia Lodgy 1.5DCI. Dieseltje met een vouwwagen er regelmatig achter. Bij hem was bij ong. 300.000km de versnellingsbak ermee gestopt. Maar heeft er wel mee gereden vanaf ongeveer 100.000 km. Kortom, ook een Dacia is best betrouwbaar, techniek van Renault. Was een handbak overigens. Moet wel eerlijk zeggen dat hij wat 'lomper' rijdt qua belasting van motor/versnellingsbak etc. De auto was bij hem een werkpaard.

Waarom dit vermelden? Simpel: alles valt of staat met én onderhoud én hoe ermee gereden is. Zelf kies ik liever voor een auto met handbak en zonder trekhaak, als jij de trekhaak eronder zet weet je dat de koppeling vanaf dat moment pas zwaarder belast wordt als je er een kar/caravan achter hangt. Natuurlijk, het oude vrouwtje kan ook met de voet op de koppeling 100.000 km gereden hebben, maar als je zo denkt, blijf je bezig.... ;)

En met een handbak bepaal je zelf wanneer je opschakelt enzo. Een DSG/automaat gaat misschien steeds te vroeg in een hoge versnelling. Of je moet dan handmatig gaan schakelen, maar ja, neem dan een handbak, zou ik zeggen....

Kijk ook eens naar max trekgewicht enzo. Ik weet niet hoeveel je gaat rijden met de caravan, maar als je veel gaat rijden en je caravan weegt -laten we zeggen incl belading- 1000kg, en je motor kan dat net aan trekken (max trekgewicht is bijvoorbeeld 1200kg), dan misschien toch een wat zwaardere motor overwegen?

Mooiste is als de verkoper je ook iets kan vertellen over de vorige eigenaar. Want als er een trekhaak aan zit, is die gebruikt voor een fietsendrager, of ieder weekend een dikke paardentrailer? Enfin, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Succes met de zoektocht!
 

Jorus

Nieuw lid
Ja de lodgy heb ik ook gezien.
Als je echt goed had meegelezen dan had je gezien dat mijn caravan max 900 kilo is . En dat Maximale trekgewicht heb ik niet zoveel mee. Ik mag nu max 1100 kilo trekken, maar ik zou niet weten hoe ik dan een viaduct omhoog moet komen met een acceptabele snelheid.
Afijn inderdaad zo blijf je bezig, ik ga rustig op zoektocht, heeft geen haast.
 

Arjan1985

Forumguru
Wat is acceptabel :giggle: tandje terug kan nooit kwaad. Zolang je redelijk mee kan komen met het vrachtverkeer is het ok. Maar tegenwoordig kun je soms ook niet op tegen de pk’s van die grote jongens.
Heb wel eens met een oude vw t4 bus 85 pk een zeilboot op een trailer naar Duitsland gebracht. Dat werd op den duur onacceptabel met 40 km/h omdat de vrachtauto’s je om de oren vlogen en ik hen hinderde voor m’n gevoel.
 
Bovenaan Onderaan