DSG7 Problemen?

Chiellinda

Actief lid
@Corné de Kluijver @andrehj @tha a Vandaag lekker ritje naar VAG techniek gedaan. De nieuwe citigo is afgelopen maadag opgehaald en dus met twee auto's naar Neunen gereden voor wat aanpassingen en voor het uitlezen van de koppeling slijtage. Ik heb een foto bijgevoegd van het uitlezen....valt het mee?

Het gaat om de waarde in blok 3 toch? Wat is de waarde in blok 4?

Volgende vraag blijft natuurlijk: wat is dan het probleem.....misschien toch de mechatronic. Gister reed mijn vrouw in de auto en ineens vlak voor een bocht begon de auto te schokken. Bij het gas geven in de bocht schoot het toerental ineens van 1000 naar 2000 toeren omhoog.
 

Bijlagen

  • DSG 7 koppeling uitlezen.jpg
    DSG 7 koppeling uitlezen.jpg
    828,1 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Ik heb onder andere de problemen die jij omschrijft @Chiellinda , maar dan met een Skoda Rapid van september 2015. Echter had ik ook nog wat andere klachten extra, onder andere dat hij bij vlagen traag schakelt. Mijn auto is terug gegaan naar PON voor onderzoek en daar is besloten een compleet nieuwe bak te plaatsen.

Ik weet dus niet wat de technische oorzaak is van de problemen die ik had, maar dit is dus de oplossing die mij geboden is. Ik heb mijn auto nog niet terug dus weet niet of de problemen straks weg zijn. Ik ga er wel stilletjes vanuit...
 

andrehj

Forumguru
@Chiellinda : Ondanks dat ik geen DSG-specialist ben (maar slechts techneut en ervaringsdeskundige), denk ik toch dat het euvel hier in de mechatronic zit. Koppelingswaarden zijn prima. Slijtage is nog niet zo hoog. En wat het vierde blok precies betekent weet ik ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Chiellinda, als VAG Techniek al een flinke rit voor je was, dan had je net zo goed 'even' naar DSG-dokter kunnen rijden, dan had je nu duidelijkheid én had je met die diagnose naar je dealer toe kunnen stappen. Het lijkt er op dat je bij VAG Techniek alleen maar hebt laten uitlezen en dat je niets wijzer geworden bent???
 

Chiellinda

Actief lid
@Corné de Kluijver dat was inderdaad ook een stukje rijden. Alleen was daar geen tijd voor. Als de motor warm is dan is het probleem eigenlijk niet te zien. Vandaar dat de auto volgende week meerdere dagen naar de dealer gaat. De dealer denkt aan de mechatronic of de koppeling.

Voor mij was het voor nu even belangrijk om te weten wat de status van de koppeling is. Zodat ze niet alleen de mechatronic vervangen en dat het probleem voor nu oplost en ik over 5000 km (en dan buiten de garantie) alsnog voor nieuwe platen terug kan.

Als ik het goed gelezen heb in andere topics is mijn koppeling niet ver versleten voor 35.000 km.

Ik heb tot nu toe nog steeds vertrouwen dat de dealer het kan oplossen. Voor een diagnose bij de dsg dokter moet ik ook weer betalen neem ik aan. Ze gaven daar ook aan de auto te brengen en bij hun te laten staan en middels een leenauto terug te gaan.

Als dit allemaal voorbij is dan gaat de auto wel voor een dsg en motor tuning.

@andrehj bedankt, zeker ook nu te zien is dat de koppeling niet versleten is en het in de 5e en 4e versnelling gebeurd zou dit inderdaad wel is het probleem kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Chiellinda

Actief lid
Inmiddels is de auto een week bij de dealer. De mechatronic zou vervangen worden. Ik heb netjes een leen citigo gekregen en de auto zou vermoedelijk afgelopen vrijdag klaar zijn. Helaas kregen ze het niet helemaal goed voor elkaar.

Werd netjes iedere dag op de hoogte gehouden iedere dag. Omdat ze het niet voor het weekend voor elkaar kregen kon ik de citigo om komen ruilen voor een gloednieuwe leen superb, want je koopt niet voor niets zon grote auto en met een citigo was het voor ons een beetje te krap. We mogen de leen superb gebruiken totdat onze weer klaar is.

Tot nu toe zijn wij erg tevreden over de geboden service en dat mag ook wel eens gezegd worden!
 

Chiellinda

Actief lid
Vandaag de auto weer terug gekregen...helaas zonder oplossing voor het probleem. De dealer heeft het probleem wel vastgesteld maar heeft geen oplossing ervoor.

Ook na overleg met pon en Tsjechië komen ze er niet uit. De auto moet nu naar PON toe en zal daar dan ongeveer 2 weken zijn en de dealer heeft er vertrouwen in dat ze het daar op gaan lossen
 
Ik hoop dat het voor @Chiellinda beter gaat dan mijn DSG problemen, welliswaar met de Skoda Rapid, maar gelijkwaardige klachten.

kleine update met de DSG problemen van mijn Rapid:

auto is terug van 4 weken bij PON. Complete bak is vervangen, echter géén oplossing. Het vreemde (schokkerige) klim in toerental opbouw lijkt weg, maar het schokkerig (soms traag) doorschakelen, bonken in aandrijflijn en "doorslippen" van de koppeling is er nog steeds... Ze hebben het terug gekoppeld aan Skoda zelf en het is nu wachten op een (vermoedelijk softwarematige) oplossing. Kan een paar maanden duren, kan ook een jaar duren volgens de dealer. Zowel dealer als Pon hebben hun best gedaan, maar ik vind het daarmee niet acceptabel. Zeker omdat de auto van september 2015 is. Nu aan het beraden wat te doen...
 
Laatst bewerkt:

Chiellinda

Actief lid
Ja ik hoop inderdaad dat het bij mij iets anders is. Hier wordt je helemaal niet vrolijk van. Je zou bijna de koop ongedaan gaan maken.

Misschien toch maar is langs de dsg dokter voor een expertise daar?

Bij mij zei de dealer dat het ook in de motor zou kunnen zitten??? Geen idee hoe dat dan mijn symptomen kan verklaren.

Ik neem aan dat de versnellingsbakken van ons identiek zijn? Welk motorblok heb jij @EL Rapido
 
Het is in mijn geval een auto van de zaak, dus dat maakt het iets lastiger om naar de dsg dokter te gaan.

Ik heb een dsg7 (droge koppeling) met een 1.2 TSI / 90pk (de 2015/2016 variant)
 

Twincam_be

Senior Member
Het vreemde bij mij is dat ik in D en in S stand problemen heb en niet in manueel. In manueel pakt hij iedere keer zonder eerst in toeren te moeten gaan. Waarom wordt het vliegwiel ook meevervangen?
 

Twincam_be

Senior Member
heb hem terug van de garage en ze hebben de koppeling terug in "basisafstelling gezet met een adaptierit" . geen idee wat het betekend maar hij rijd beter. stijgende toeren zijn er nog maar veel minder lang dan anders.
 

ertromp

Forumguru
heb hem terug van de garage en ze hebben de koppeling terug in "basisafstelling gezet met een adaptierit" . geen idee wat het betekend maar hij rijd beter. stijgende toeren zijn er nog maar veel minder lang dan anders.
Dit is niets anders dan eigenlijk een reset op alle instellingen. Dat gaat eventuele koppelingsproblemen of mechatronic problemen niet verhelpen. Voor korte duur zal het er uitzien alsof e.e.a. verholpen is
 

Chiellinda

Actief lid
@Twincam_be zoals ertromp al zei gaat dit het niet oplossen. Hebben ze bij mij ook gedaan. Het lijkt eerst iets beter maar het gaat er echt niet mee weg.

Ik ben nu al weken verder en onze auto is nu bij PON voor de tweede week al. Nog geen bericht gehad wat ze gedaan hebben.
 

Chiellinda

Actief lid
@EL Rapido nee helaas niet. Auto is bij PON geweest en zonder enige oplossing terug gekomen.

Mijn eigen dealer heeft een probleem vastgesteld en kan dit niet oplossen en stuurt hem daarvoor naar de specialisten en die doen er niets mee.... Ben er moe van, daar koop je dan een auto voor van 40.000 euro.

Beraden wat we nu gaan doen.....
 
Bovenaan Onderaan