@Corné de Kluijver dat was inderdaad ook een stukje rijden. Alleen was daar geen tijd voor. Als de motor warm is dan is het probleem eigenlijk niet te zien. Vandaar dat de auto volgende week meerdere dagen naar de dealer gaat. De dealer denkt aan de mechatronic of de koppeling.
Voor mij was het voor nu even belangrijk om te weten wat de status van de koppeling is. Zodat ze niet alleen de mechatronic vervangen en dat het probleem voor nu oplost en ik over 5000 km (en dan buiten de garantie) alsnog voor nieuwe platen terug kan.
Als ik het goed gelezen heb in andere topics is mijn koppeling niet ver versleten voor 35.000 km.
Ik heb tot nu toe nog steeds vertrouwen dat de dealer het kan oplossen. Voor een diagnose bij de dsg dokter moet ik ook weer betalen neem ik aan. Ze gaven daar ook aan de auto te brengen en bij hun te laten staan en middels een leenauto terug te gaan.
Als dit allemaal voorbij is dan gaat de auto wel voor een dsg en motor tuning.
@andrehj bedankt, zeker ook nu te zien is dat de koppeling niet versleten is en het in de 5e en 4e versnelling gebeurd zou dit inderdaad wel is het probleem kunnen zijn.