Dus toch een facelift!

cloink

Actief lid
De O2 krijgt voor modeljaar 2010 een facelift. Een O3 zal dat niet zijn, naar zich nu laat aanzien.

Ok, thanks. Dan moet ik niet oeverloos wachten op een echt nieuw model en bestel ik gewoon ergens begin volgend jaar zo'n RS zonder dat ik met de schrik zit om met een "oud model" te zitten. ;)

Nu het kleine vraagje i.v.m. de zetelbekleding nog. Zijn hier RS-eigenaars die zich er ook aan storen/stoorden? :D
 
Welkom hier! En een fijne gewenningsperiode toegewenst, voordat je tot de daadwerkelijke bestelling kunt overgaan.

Trouwens: 'n heel geinige schermafbeelding, cloink!
 

cloink

Actief lid
Welkom hier! En een fijne gewenningsperiode toegewenst, voordat je tot de daadwerkelijke bestelling kunt overgaan.
Thanks, heb eenzelfde fase ondergaan met mijn huidige wagen (was (en is nog steeds een beetje) toen echt een beetje een droom (enig realisme in acht houdend)). Ik weet dus waaraan ik me kan verwachten! :D

Trouwens: 'n heel geinige schermafbeelding, cloink!
Bedankt, heb ik wel enige uurtjes aan gespendeerd. :)
 

van inkel

Forumguru
Ok, thanks. Dan moet ik niet oeverloos wachten op een echt nieuw model en bestel ik gewoon ergens begin volgend jaar zo'n RS zonder dat ik met de schrik zit om met een "oud model" te zitten. ;)

Nu het kleine vraagje i.v.m. de zetelbekleding nog. Zijn hier RS-eigenaars die zich er ook aan storen/stoorden? :D

:aangenaam:Welkom hier op ons gezellige en leerzame forum.

Wat betreft je bekleding, ik weet dat Higgy een goed adres heeft om de zetels opnieuw te laten bekleden, eventueel met leer. (op Higgy's foto's af te gaan, zeer netjes gedaan overigens).
Ik heb zelf goede ervaringen met van Hoof in Nuenen, deze kan zowel herstellen als opnieuw bekleden met leer of stof.
 

Huyzen

Lid
Die logo's zijn prachtig, daarom heb ik een RS gekocht! De rest van die auto is niet om aan te zien, maar dat logo...

(uh.. bovendien, je zit er met je rug tegen, toch?)
 

higgy

Forumguru
Mijn bekleding (en alle deurdelen en armsteunen) zijn geheel naar mijn wens met leer bekleed door http://www.autoras.nl/nieuwegein.php
Fraaie prijs: € 2000,- all-in. Mooier en goedkoper dan af-fabriek en fiscaal aantrekkelijk voor me. Ik geniet elke dag nog van m'n interieurtje!
 

TL@

Forumguru
Oh? Is dat zo? Ik was onder de impressie dat het het Golf IV platform was... :eek:

Nope Golf V en Golf VI platform. Eveneens hetzelfde als op de Passat, Touran, A3, Leon,...

Dit platform gaat nog wel enkel jaren meegaan.

Ik dacht gelezen te hebben dat in 2011 het nieuwe model zou komen, de O3 maar ben er niet zeker van.
 

cloink

Actief lid
Mooi, dan ben ik wat het onderstel betreft gerustgesteld. :)

Wat het interieur betreft: het zou echt af-fabriek moeten wezen, daar het een leasebak betreft. :eek:

En misschien nog een klein vraagje: enig idee waarom de O2 "slechts" 4 sterren scoort bij euroncap? Niet dat ik daar mee inzit, maar het vrouwke hé... :grin:
 

higgy

Forumguru
Mijn auto is OOK 'n leasebak hoor, juist daarom was het interessant om er achteraf leer in te zetten.
 

Gieliovd

Forumguru
Heb je dat leder om je stoelen laten zetten of andere stoelen?

Hoe doe je dit met de leasemij? Weten die het?

Hoe doe je dit over een paar jaar?
 

cloink

Actief lid
Nja, dat had ik ook gevonden, maar ik vind het een beetje bizar... Zowat alle "moderne" wagens in het VW park (incluis de Golf) halen 5 sterren (voor inzittenden voor, alle duidelijkheid) en de O2 blijft op 4 steken. Beetje jammer, niet? IMHO zou dat opgelost kunnen worden? Of dien je dit er maar bij te nemen gezien de geringere kostprijs van een Skoda?

PS: ook héél erg geïnteresseerd in de uitleg over de zetels hoor higgy. Doe je hier op het einde van de rit ook geen gruwelijk verlies aan? Kan me niet inbeelden dat je dit apart verkocht krijgt?
 

Ericpeeke

Actief lid
Ik denk dat het komt omdat de O2 Bij EuroNCAP in een hogere klasse wordt getest dan de technisch vergelijkbare Golf ("Large Family Car" vs. "Small Family car"). De resultaten zijn dan absoluut gezien misschien wel vergelijkbaar, maar worden gewogen naar de klasse waarin de auto is ingedeeld. Zie ook de FAQ van EuroNCAP.
Wel goed te zien dat ze bij EuroNCAP weten in welke klasse de O2 hoort ;)
 

higgy

Forumguru
Heb je dat leder om je stoelen laten zetten of andere stoelen?
Om de originele stoelen, -hoofsteunen, -armsteun, achterbank.

Hoe doe je dit met de leasemij? Weten die het?
Ja uiteraard. Dat leer zit ook in m'n maandelijkse leasetermijn.
Hoe doe je dit over een paar jaar?
Gewoon, auto inleveren en jullie vertellen waar 'ie te koop staat :)
En een Superb Combi bestellen waar ik wederom leer in laat zetten.

Volgens mij begrepen jullie één ding niet: ik wilde leer in mijn auto. Dat kan òf af fabriek a raison van dik 2000 euro, òf af-dealer (die het dus aan AutoRAS heeft uitbesteed)
De nadelen van af-fabriek: je moet het leer nemen zoals het is. En dat is nogal strak om de stoelen zittend leer. En aangezien het er af-fabriek op zit, telt het mee in mijn fiscale bijtelling.
De voordelen van af-dealer: ik kies zelf de leersoort uit, en de kleur. En bepaal zelf wat waar plooit. Zo zitten de randen van mijn leer redelijk strak, en zijn de zitvlakken heel lichtjes geplooid. Had ik leren randen en alcantara zitvlakken met een rood stikseltje gewild: had ook gekund.
AutoRAS monteert de leren hoezen zodra ze binnen zijn, in plaats van de standaard bekleding (ook hoezen hoor, maak je geen illusie) op je stoelen etc. En mijn fabrieksstoelverwarming bleef gewoon functioneel.
Ik ben, zoals al eerder geschreven, ook zonder afspraak binnengestapt op de dag dat ze aan mijn auto werkten. Gewoon, als test. Hartelijk ontvangen en natuurlijk mocht ik in de werkplaats gaan kijken. En wat je dan ziet is vakmanschap.

En, ik betaal geen bijtelling over die 2000,- aan achteraf gemonteerd leer!

Duidelijk zo?
 

bat

Lid
Ik denk dat de vraag vooral is hoe je dat rijmt met je leasemaatschappij. Daarbij volstaat dat je dit altijd in overleg met de leasemaatschappij moet doen.

Als het van hun niet mag, dan zou ik mijn vingers er niet aan branden.

Mag het wel, dan is het de vraag of je het zelf betaalt (wat betekent dat je de auto aan het einde van het leasecontract dus in originele staat moet terugbrengen of afspraken moet maken over hoe je de auto weer inlevert) of dat je het meeleast (als af-dealer optie in verband met de bijtelling, dan snapt de leasemij precies wat je bedoelt).

Mijn ervaring is dat niet alle leasemaatschappijen even welwillend tegenover dit soort opties staan, omdat het hun rekenmodellen helemaal in de war brengt en dus voor extra werk zorgt.

Voor jezelf is achteraf inbouwen sowieso de goedkoopste optie, vanwege de bijtelling.

Maar ik zou het niet doen alleen omdat er toevallig een lelijk logo op de bekleding staat...
 

sitechris

Donateur
Nog een belangrijk voordeel van achteraf inbouwen van leren bekleding. Alles is echt leer. Bij de fabrieksoptie is alleen datgene waar je op zit echt leer, de rest (bv de achterkant van de stoel, de zijkanten etc) is gewoon van kunstleer.
 
Bovenaan Onderaan