Dus toch een facelift!

Gieliovd

Forumguru
Ook al is het weggevallen in mijn quote, ik snap hem nu wel ja.

Het ging mij erom, heb je dit buiten de leasemij om gedaan en ga je het eruit slopen aan het einde van de termijn, of is het naderhand gedaan in overleg met de leasemij en wordt er gewoon voor betaald zonder dat het bijtelling beïnvloed.

Als jij zo beter en goedkoper uit bent, fijn!

Tja, die Superb combi komt er nog wel eens ;)
 

higgy

Forumguru
Met medeweten van de leasemij, Dutchlease, en die hadden er geen enkele moeite mee als de dealer maar de inbouwer aanwees.
 
Bij mijn weten zijn alle grote lease maatschappijen met deze manier van werken blij. De grote 'premium' merken bieden achteraf leer standaard aan lease rijders aan. Staat zelfs in de prijslijst! BMW Nederland heeft zelfs al wat jurisprudentie veroorzaakt door auto's, door de fabriek in Nederland afgeleverd, voor de verkoop te voorzien van 'achteraf' gemonteerd leren bekleding. Dit is door de rechter goedgekeurd.

Als de kosten van achteraf leer niet groter zijn (zelden), is dit altijd de betere optie!
 

TL@

Forumguru
Dit geldt wel alleen in NL, in België is het zeker voordeliger om het leer af-fabriek te laten monteren omdat wij geen bijtelling hebben.
 

Hetzer

Forumguru
weer een klein beetje on-topic,

Dat er een facelift gaat komen voor de O-2 voor het eind van het jaar, na de introductie van de S-2 en voor de intro van de Yeti begin volgend jaar is toch wel algemeen bekend! De foto's die hier op het forum rondcirculeren zijn ook niets nieuws, eveneens als die photo shop van die blauwe O-2 Rs met een F-2/R-1 achtige gril en neus..
Om maar even mee te doen met de speculaties, volgens bepaalde Tjechische sites zou het niet gaan om een al te grote facelift om te voorkomen dat de Octavia zijn "eigen" gezicht verliest en om tevoorkomen dat al de Skoda teveel op elkaar gaan lijken. (je wilt geen nieuwe Seat of Peugeot worden)

Het zou gaan om wat kleine wijzigingen in het uitrustings niveau, het interieur en slechts de voorbumper..
ik heb een foto geplaats van de "nieuwe" O-2 en 1 van de huidige O-2.
 

Bijlagen

  • 498.jpg
    498.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 78
  • 499.jpg
    499.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 45

TL@

Forumguru
Als de stootstrips nu wel in koetswerkkleur kunnen, baal ik toch enorm. Dan had ik wel een rode genomen.

Ach ja, binnen 3 jaar mag deze al weer weg voor een andere :grin: (hopelijk O3 dan)
 
Als de stootstrips nu wel in koetswerkkleur kunnen, baal ik toch enorm. Dan had ik wel een rode genomen.

Ach ja, binnen 3 jaar mag deze al weer weg voor een andere :grin: (hopelijk O3 dan)

Waarom laat je ze niet spuiten, mij zou het via de officiele dealer zo'n 250-300 euro gaan kosten. Alleen de zijstrips moet je opnieuw aanschaffen (zit in die prijs), omdat deze geplakt zijn. Misschien dat de facelift ook qua prijs ietsje omhoog gaat, dan blijft het dus eigenlijk hetzelfde toch?
 

TL@

Forumguru
Ik heb al een zwarte, dus stoort het niet zo.

Ik wilde niet gaan investeren in een lease auto, daarom heb ik maar een zwarte genomen.
 
Dat is ook mijn argument, als het mijn prive auto was, had ik ze gewoon laten spuiten. Maar ik gebruik nu Forever Black voor de strips, geen trim dressing, maar een kleurstof. Enige product op de markt tot nu toe. Zien er nu lekker zwart uit en zit er al een maand heel goed op, regen maakt niet uit in tegenstelling tot de echte trim dressings die tijdelijk zijn.
 

LenK

Forumguru
Is dit 'm dan wel die lang verwachte facelift?

faceliftoctaviaiigeneraku34.jpg


faceliftoctaviaiigeneraku3.jpg


Stoer genoeg?
 

vdijk

Lid
de voorkant ziet er inderdaad een stuk stoerder uit.
De koplampen lijken een stuk kleiner, ben benieuwd naar de achterkant
 

hekko

Lid
Elke generatie worden die neuzen lelijker en agressiever. Wil iedereen dan zo graag als een jachthond rondrijden? Ik heb meestal goede zin als ik rij, dan heb ik liever een beetje vriendelijke neus. Wat dat betreft vind ik de O1 neus stukken mooier dan deze facelift. Maar is ersoonlijk natuurlijk.
 

Michel

Forumguru
Hier nog een paar foto's:
 

Bijlagen

  • 10169365ts4.jpg
    10169365ts4.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 116
  • 37544782oi3.jpg
    37544782oi3.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 123
  • 67297077td0.jpg
    67297077td0.jpg
    91 KB · Weergaven: 120
Ik denk dat het komt omdat de O2 Bij EuroNCAP in een hogere klasse wordt getest dan de technisch vergelijkbare Golf ("Large Family Car" vs. "Small Family car").

Als ik me goed herinner wordt niet overal alle airbags meegeleverd. Zo staat het ook bij het commentaar:

Unlike the Golf, a head-protecting curtain airbag is not standard on all models.

Dus net zo veilig als een golf in NL (waar wel alle airbags standaard worden geleverd).

Groetjes,
 
Bovenaan Onderaan