Pfoeh...
Nou, ik ben weer gerustgesteld
Hier een citaatje uit de media over de Golf VI: "Het meest opzienbarende zit echter onder de kap. Daar lepelt VW nu alleen nog maar motoren in die voldoen aan de Euro 5-norm. Niet alleen zijn die schoner, ze verbruiken ook een pak minder. Op dieselfront verdwijnen de pompverstuivers definitief en ruimen plaats voor de common rail-inspuiting. Voorlopig blijft het aanbod beperkt tot twee 2 liters met respectievelijk 110 en 140 pk. Later op het jaar volgen dan nog een 170 pk versie van de 2.0 TDI en een 1.6 TDI met 90 pk."
Maw, die 1.6 komt later, en bovendien lijkt het me dat de 110pk versie even betaalbaar zou moeten zijn als huidige van dit caliber. En bovendien-boven-dien, zal die 1.6 later in het VAG gamma komen dan de facelift van de Octavia dit jaar denk ik zo.
Zucht.... :crazy: Of moet ik nu kiezen voor zo'n fijne zuinige 2.0 diesel Golf VI. :blush: (Vloeken in de kerk alhier, maar neuh ik ga voor ruimte en een leuke prijs!)
Op internet lees ik artikeltjes over de nieuwe Golf VI die in oktober op de markt komt. Een wijziging is het motorprogramma! De diesels zijn 1.6 en 2.0 liter.