Ik denk dat je het andersom bedoelt.... Bij motortuning in geval van DSG is het noodzaak om de DSG aan te laten passen
Nee dat bedoel ik niet
Ik heb gebeld met TVS voor een DSG update en daarbij werd mij verteld dat het wijs was ook meteen een aanpassing aan het motormanagement mee te doen.
Uit het verhaal begreep ik dat de motoraanpassing eigenlijk net zo belangrijk was als de DSG update. Door de combinatie van deze twee zou de bak het best functioneren / presteren. Als ik het goed begrepen heb moet de motor anders afgesteld worden omdat nu ook de DSG anders gaat schakelen.
Vandaag naar TVS geweest om de DSG aan te laten passen en de chiptuning........
.......De chiptuning is ook goed gelukt, testrapport geeft 209 pk aan (met Euro95). Met Euro98 zou dit waarschijnlijk rond de 220 pk uitkomen volgens de medewerker. Ook het koppel is gestegen van 250NM (zover ik heb kunnen vinden op ons wereldwijdeweb) naar 331NM.....
Hierdoor dacht ik dat het om de bewuste motormanagement aanpassing ging, maar dat van die PK's hadden ze mij er niet bij verteld....
En nu dacht ik....extra PK's hoeft van mij niet en dit lijkt me ook nog eens een extra belasting voor de bak....vandaar...
Dus....ik vraag me nu af of Chicco_Himself deze motormanagement aanpassing ook heeft laten doen...of zit deze misschien automatisch bij de chiptuning?
Of heb ik het allemaal mis...