CDK
Forumguru
hou ons maar op de hoogte @Chicco_Himself, zelf heb ik ook een geluidje links voor wat op een steentje bij de remmen, een wiellager of zelfs een homokineet kan duiden.....
als er 1 band aanzienlijk zachter is als de rest en er verschil in rolomtrek gemeten wordt zou het systeem aan de bel moeten trekken, als alle banden geleidelijk zachter worden niet.Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het "bandenspanningscontrolesysteem" eea wel in de gaten zou houden, althans als er een afwijking van 0,2 of 0,3 zou zijn hij wel aan de bel zou trekken. Helaas is dit niet het geval
Vanaf nu wordt dus standaard om de 4-6 wkn langs de bandenboer gereden !!
Dat wordt dan nog een upgrade doen naar een "echt" TPMS systeem @Chicco_Himself :
http://www.cars-equipment.com/www/e...oring/tpms-3aa907273d-vw-skoda-tire-pressure/
Dat systeem meet individueel per band de spanning en geeft waarschuwing bij drukverlies.
Reageert al op een verschil van 0,06 bar!
Paar keer je banden kapot rijden en het is al weer terug verdientDat zijn wel serieuze euro's!! Sodeju...
Ik blijf maar braaf elke 2 weken checken denk ik
Als het midden van het profiel meer versleten is dan de zijkanten, heb je juist met te harde banden gereden. Bij te lage bandenspanning slijten juist de zijkanten.Door waarschijnlijk te lang met te lage bandenspanning te hebben gereden (toch iedere 3 mnd controle) zat er een flink verschil in de profilering aan de buitenzijden en middenin. Tevens waren er, als je met je hand over het rijvlak wreef, "bobbels" voelbaar.
Helaas 2 nieuwe banden moeten kopen máár, het rare geluid is gelukkig weg!
Vanaf nu wordt dus standaard om de 4-6 wkn langs de bandenboer gereden !!
Hieronder een foto van de band waarbij je duidelijk kunt zien dat het midden een stuk lager ligt (uiteraad zal dit nog wat uitzetten na oppompen maar is niet helemaal weg te krijgen).