Allemaal weer bedankt voor jullie reacties.
Zover ik nu weet is de
1.8TSI eigendom geweest van een bedrijf (BV). Je mag er (naar mijn mening) dan in ieder geval van uit gaan dat hij dus gewoon het onderhoud heeft gehad welke hij zou moeten hebben. Een dergelijke auto in die uitvoering zal niet van de koffiejufrouw binnen dat bedrijf zijn geweest...
Ik heb in ieder geval de verkoper nog een mail gestuurd met een aantal vragen betreffende o.a.
* of de koppelingsplaten al eens vervangen zijn en zo ja, wanneer
* of de kettingspanner al eens vervangen is en zo ja, bij welke km-stand
* de staat van de banden c.q. remblokjes/remschijven
Zou hij deze gegevens niet hebben heb ik hem verzocht mij het adres te geven van de garage waar deze auto volgens het onderhoudsboekje in onderhoud is geweest zodat ik daar contact mee kan opnemen.
Indien eea positief uitpakt ga ik uiteraard zelf nog een keer kijken bij het bedrijf, maar om nu 4 uur in de auto te gaan zitten en 392 km af te leggen terwijl alles bijv al in slechte staat is....... (heen en terugreis).
Ik hoop morgen in ieder geval wat meer antwoorden van hem te krijgen. Een bevriende monteur gaat morgen voor mij nog informeren bij een andere bekende van hem welke bij een Skoda garage werkt. Mogelijk dat hij in hun systemen wat meer info kan vinden betreffende deze auto.
Mijn voorkeur gaat in deze nog steeds uit naar de 1.8TSI gezien de automaat (heb eigenlijk gezegd dat ik nooooit meer iets anders wil dan een automaat) en de uitvoering (leder/velgen/schuif-kanteldak etc) maar ben uiteraard huiverig geworden betreffende de DSG-bak zoals aangegeven.