Een superb kopen, problemen of genot? (Chicco's topic)

Bakkertje

Forumguru
Dat is wel een hele mooie Superb!
Erg compleet, zelfs inparkeerhulp erop en zonneschermpjes achterin. Hopen dat ie technisch top is en je een goede deal kunt sluiten

Chicco_Himself

Forumguru
Dat hoop ik ook @Bakkertje. Ik ga in ieder geval vragen om, indien ik zou gaan kijken, of ze heb even aan de VCDS willen hangen zodat ik de waarden van de koppelingsplaten kan zien.

Chicco_Himself

Forumguru
Zojuist gebeld door de medewerker. Koppelingsplaten waren (nog) niet vernieuwd en deze Superb kwam volgens chassisnummer ook niet in aanmerking voor de terugroepactie. Wel terugroepactie geweest mbt olie in de versnellingsbak en waterpomp dit jaar vervangen.
Dadelijk dan maar eens gaan kijken, ik laat jullie weten hoe het was ;)

Erg mooi exemplaar! Hoop dat ie aan je verwachtingen voldoet.

En als de koppelingsplaten nog niet zijn gedaan zou ik dat zeker meenemen in de onderhandelingen.
Dacht dat het rond €1300,- kost als je het zelf bij de dealer uit laat voeren.

Maar horen graag hoe het was!! :D

Chicco_Himself

Forumguru
Zooo, net terug van de "bezichtiging". Auto zag er zeer netjes uit. Enige wat gelijk opviel waren de slechte staat (lees stoeprandschade) van de velgen.
Gelijk maar even het verhaal beteffende de DSG aangehaald. Men was zeer begripvol en wimpelde in ieder geval het verhaal niet af c.q. verwees het niet naar het rijk der fabelen.
Een proefrit gemaakt en.... damn wat een super rijdende auto! Van de 1 naar de 2 inderdaad (soms) hakkerig gedrag merkbaar. Teruggekomen bij het bedrijf ook nog even met de chef werkplaats een rondje gereden en ook hij erkende het probleem.
Verder helemaal niks aan te merken op deze auto. Heeft 124 km geleden zelfs nog een grote onderhoudsbeurt gehad en aangezien de banden bij aankoop door hun niet echt je-van-het waren zijn er ook gelijk 4 nieuwe Conti's ondergelegd.
Mooie was ook dat ik links en rechts naast de Columbus-navigatie een 4-tal rondjes zag uitsteken en ja hoor... er zit gelukkig ook al een Navilock bij!!
Maar.... ik heb hem in ieder geval gekocht !! :yeah:
Men gaf aan dat men in 1e instantie een software-update wilde doen van de versnellingsbak om te kijken of dit het probleem zou oplossen. Uiteraard weten wij beter, maar okè...
Tevens nog 12 mnd "skoda zeker-garantie" erbij genomen met de afspraak (zwart-op-wit) dat, indien de trillingen nog steeds voelbaar zijn na de update er nieuwe koppelingsplaten in komen! ;)

Tussen neus en lippen nog even over de "DSG-dokter" gehad. De chef werkplaats adviseerde mij, indien ik dit wilde doen, dit NA de garantieperiode pas te laten doen. Hij gaf aan recent nog een auto aan de computer te hebben gehad waarbij te zien was dat er "andere software" was aangebracht waarbij vervolgens door de Dealer/Pon werd aangegeven dat er dan GEEN garantie meer van toepassing is op de versnellingsbak.

En de velgen...... ze worden opnieuw netjes gemaakt en gespoten, deden namelijk echt afbreuk aan de auto !!

Aflevering zal waarschijnlijk over 1,5-2 wkn plaatsvinden :yeehaa:

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd @Chicco_Himself met je nieuwe aanwinst! Ben benieuwd hoe het met de koppeling afloopt....., zodra de platen vervangen zijn even langs TVS voor aangepaste software met 10% forumkorting en laat het ook direct coderen! zodat het niet meer te overschrijven is door de VAS kast van de dealer. Daarna kan je er heel lang van gaan genieten!

Joske

Forumguru
proficiat met de aanwinst! :thumbsup:

en idd, hou die DSG in de gaten hoor! ;)

blijven zagen totdat ze hem repareren :jaja:

foto's zien we nog wel verschijnen binnen een paar weken zeker? *hint hint*

dirkkroneman

Forumguru
Gefeliciteerd! Ik zou idd wél naar TVS gaan zodra er nieuwe koppelingsplaten in zitten. Want dan ga je het toch niet meer tegen komen ;) En anders kunnen ze (tijdelijk) alsnog de fabriekssoftware terug zetten.

Gefeliciteerd met je Superb! Prachtige wagen, en zo te lezen is ie straks weer als nieuw (knappe banden / velgen / nieuwe koppeling) en ga jij dus heel wat zorgeloze en heerlijke kmters tegemoet!

Over 2 weken dus foto's en 6 september zien we hem in t echt toch? Haha

Joske

Forumguru
heb je toevallig informatie over de getinte ruiten? fabrieksaf? (ik vermoed van niet, maar vraag het toch maar even) ;)

Gunner

Forumguru
Die spanner is echt een 1.8 en 1.4 TSI kwaal. De 2.0 en de 1.2 TSI hebben daar geen last van.
dat laatste zou ik niet zo zeker van zijn. De 1.2 staat/stond er juist wel om bekend......

Deze hadden zeker last van opgerekte kettingen.

Ik vraag me nog steeds af hoe groot dat probleem nu echt was (in relatieve aantallen gezien, er zijn er immers talloze verkocht) maar als je de VAG-haters mag geloven was het *gigantisch* maar alle motoren die betrokken waren zijn bij werkplaatsbezoeken allemaal gerepareerd. Alleen wordt daar geen ruchtbaarheid aan gegeven i.t.t bijvoorbeeld Toyota.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan