Zooo, net terug van de "bezichtiging". Auto zag er zeer netjes uit. Enige wat gelijk opviel waren de slechte staat (lees stoeprandschade) van de velgen.
Gelijk maar even het verhaal beteffende de DSG aangehaald. Men was zeer begripvol en wimpelde in ieder geval het verhaal niet af c.q. verwees het niet naar het rijk der fabelen.
Een proefrit gemaakt en.... damn wat een super rijdende auto! Van de 1 naar de 2 inderdaad (soms) hakkerig gedrag merkbaar. Teruggekomen bij het bedrijf ook nog even met de chef werkplaats een rondje gereden en ook hij erkende het probleem.
Verder helemaal niks aan te merken op deze auto. Heeft 124 km geleden zelfs nog een grote onderhoudsbeurt gehad en aangezien de banden bij aankoop door hun niet echt je-van-het waren zijn er ook gelijk 4 nieuwe Conti's ondergelegd.
Mooie was ook dat ik links en rechts naast de Columbus-navigatie een 4-tal rondjes zag uitsteken en ja hoor... er zit gelukkig ook al een Navilock bij!!
Maar.... ik heb hem in ieder geval gekocht !!
Men gaf aan dat men in 1e instantie een software-update wilde doen van de versnellingsbak om te kijken of dit het probleem zou oplossen. Uiteraard weten wij beter, maar okè...
Tevens nog 12 mnd "skoda zeker-garantie" erbij genomen met de afspraak (zwart-op-wit) dat, indien de trillingen nog steeds voelbaar zijn na de update er nieuwe koppelingsplaten in komen!
Tussen neus en lippen nog even over de "DSG-dokter" gehad. De chef werkplaats adviseerde mij, indien ik dit wilde doen, dit NA de garantieperiode pas te laten doen. Hij gaf aan recent nog een auto aan de computer te hebben gehad waarbij te zien was dat er "andere software" was aangebracht waarbij vervolgens door de Dealer/Pon werd aangegeven dat er dan GEEN garantie meer van toepassing is op de versnellingsbak.
En de velgen...... ze worden opnieuw netjes gemaakt en gespoten, deden namelijk echt afbreuk aan de auto !!
Aflevering zal waarschijnlijk over 1,5-2 wkn plaatsvinden