Een superb kopen, problemen of genot? (Chicco's topic)

Bakkertje

Forumguru
Nog even over het olieverbruik. Naast m'n lease-Superb hebben we nog een New Beetle privé, met 2.0 motor die ook berucht is om z'n olie verbruik. Via een ander forum heb ik toen het advies gelezen om de vol synthetische olie te gebruiken van Mobil in 5w40 uitvoering. Link naar plaatje / info: http://www.opieoils.co.uk/p-805-mob...0-engine-oil-formerly-mobil-synt-s-5w-40.aspx

In onze Beetle werkt dat prima, maar ik weet niet of ie daarvoor wel last had van olieverbruik. Wellicht de moeite om bij een beurt te proberen.

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf.
Kom de auto showen 6 september op de meeting. Kunnen we gelijk de conditie van je DSG met VCDS loggen :D
En we kunnen dan je achterlichten samen met DRL activeren

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
dat laatste zou ik niet zo zeker van zijn. De 1.2 staat/stond er juist wel om bekend......

Deze hadden zeker last van opgerekte kettingen.

Ik vraag me nog steeds af hoe groot dat probleem nu echt was (in relatieve aantallen gezien, er zijn er immers talloze verkocht) maar als je de VAG-haters mag geloven was het *gigantisch* maar alle motoren die betrokken waren zijn bij werkplaatsbezoeken allemaal gerepareerd. Alleen wordt daar geen ruchtbaarheid aan gegeven i.t.t bijvoorbeeld Toyota.
let op het gaat over de spanner en niet de ketting want daar heeft juist de 1.2 enorm last van

Chicco_Himself

Forumguru
De 6e gaat het hem helaas niet worden @ertromp :( Ik heb even mijn diensten bekeken en zag dat ze me dan een 16:00-01:00 u hebben aangesmeerd. Normaal zou dit mijn vrije weekend zijn maar ivm de slechte bezetting en collega's die nog op vakantie zijn lukt dat dus niet.
Achterlichten met DRL zou inderdaad leuk zijn. Heb nog even op de site van Gerrit Speek gekeken en kwam o.a. deze lijst tegen -->http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-superb-3t.html
Is er hier mogelijk nog een lijst in omloop mbt mogelijke aanpassingen met behulp van VAGCOM?

Weet trouwens iemand hoe ik er achter kan komen of de auto voorzien is van een alarminstallatie? In de deur waren namelijk rode knipperende ledjes zichtbaar echter op de site van het bedrijf staat deze optie niet vermeld....

Joske

Forumguru
In de auto gaan zitten en iemand de auto laten vergrendelen van buitenaf. Na paar minuten is bewegen voldoende om een eventueel alarm te activeren :D

ertromp

Forumguru
De 6e gaat het hem helaas niet worden @ertromp :( Ik heb even mijn diensten bekeken en zag dat ze me dan een 16:00-01:00 u hebben aangesmeerd. Normaal zou dit mijn vrije weekend zijn maar ivm de slechte bezetting en collega's die nog op vakantie zijn lukt dat dus niet.
Achterlichten met DRL zou inderdaad leuk zijn. Heb nog even op de site van Gerrit Speek gekeken en kwam o.a. deze lijst tegen -->http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-superb-3t.html
Is er hier mogelijk nog een lijst in omloop mbt mogelijke aanpassingen met behulp van VAGCOM?

Weet trouwens iemand hoe ik er achter kan komen of de auto voorzien is van een alarminstallatie? In de deur waren namelijk rode knipperende ledjes zichtbaar echter op de site van het bedrijf staat deze optie niet vermeld....
De lijst van Gerrit Speek is het wel zo.

Chicco_Himself

Forumguru
@Joske: dus alleen knipperende ledjes en stoppen van het knipperen bij het ontsluiten van de portieren zegt nog niks mbt een alarm? Met andere woorden: ook als er geen alarm op zit kun je knipperende leds in de portieren hebben?
Ik heb trouwens een foto gemaakt van de sticker op de 1e pagina van het onderhoudsboekje. Kan ik die codes ergens terug vinden mbt de extra's?
@ertromp: thx !

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
neen, dat zegt helemaal niets over het al dan niet aanwezig zijn van een alarm ;)

de codes, daar kan ik je wel mee helpen ja :)

EDIT: ik zie dat @Neptukker de website met de generator al gepost heeft :thumbsup:

(adhv deze codes zal je ook zien of er een alarm fabrieksaf op zit of niet)

Tafkah

Forumguru
@Chicco_Himself Allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Blijf de hatchback een mooie verschijning vinden (zelf 5 jaar in gereden (1.4 TSI)), en misschien zelfs mooier dan de combi waar ik nu in rij.

De knipperende lampjes in je deur zijn geen garantie op alarm. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dar zowel mijn 1.4 als mijn nieuwe 1.6 dat lampje heeft, maar alleen de 1.6 dat alarm heeft.
Wat mij is opgevallen is dat de 1.6 een iets andere midden console heeft bij het dak (ja hoe noem je dat bij je achteruitkijkspiegel) want daar zitten nu twee ronde 'roostertjes' waar ik vermoed dat de interieursensor(en) zit. Daarnaast zit er tussen de voor- en achterportier, bij de bestuurdersstoel een knopje om die interieursensor uit te schakelen....

Bakkertje

Forumguru
Als je een alarm in je superb hebt, heb je in het paneel bij de interieurverlichting en zonnebril houder, 3 zwarte interieursensoren zitten. Wat je ook nog even kunt doen is in de kofferbak (onder de mat) de lijst met optiecodes bekijken en die vergelijken met de codes die je kunt vinden op: http://vag-codes.info/vag-option-codes
Dan kun je precies zien wat er allemaal op en aan je auto zit.

Chicco_Himself

Forumguru
Dan ben ik bang dat er geen alarm op zit. Althans heb alle codes ingevoerd maar niets wat op een alarm wijst. En ik heb inderdaad naar de zonnebrilhouder gekeken, net daarvoor zaten roostertjes waar mogelijk sensoren achter zouden kunnen zitten. Maar als dat losse zwarte sensoren zijn dan heb ik die (zover ik mij kan herinneren) niet gezien.
Dus dat wordt afwachten tot ik de auto daadwerkelijk in ontvangst kan nemen...

Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
Nou.... ik heb het gevoel dat ik al vrij lastig ben geweest met sommige "eisen" bij De Waal welke ik gelukkig wel gerealiseerd heb gekregen. Dus ik wacht wel even tot ik de sleutels in mijn handen heb ;)

Tafkah

Forumguru
En een knopje tussen voor en achterportier om die sensoren uit te schakelen (vage plek trouwens).... (thuis gewerkt vandaag.. geen tijd gehad om foto's te nemen ;))

Bovenaan Onderaan