Een superb kopen, problemen of genot? (Chicco's topic)

TooTall

Forumguru
Dan heb ik niets gezegd, dit is een wagen uit 2009 zie ik? Dan kan je inderdaad niet verwachten dat de dealer er een nieuwe kaart bij gaat gooien. Mijn reactie was vanuit het standpunt van een nieuwe wagen. Ziet er me een heel nette wagen uit (in mijn favo kleur!) met leuk wat opties! Wens je er veel plezier mee alvast!

Chicco_Himself

Forumguru
Bedankt, dat gaat zeker goed komen @TooTall ! Mijn excuses als ik heb laten voorkomen dat het een nieuwe auto is. Niet qua jaartal maar voor mij qua gevoel wel ;)
Enne.... ik ben het helemaal met je eens @Skodasuperb2011, ben vanaf het eerste contact (telefonisch na aanvraag offerte middels mail) zeer netjes te woord gestaan en heb mooie afspraken met de verkoper kunnen maken. En dat een nieuwe versie van de navigatie niet lukt, jammer, maar het is altijd te proberen natuurlijk. En ook voor een dealer is het op een gegeven moment genoeg geweest met het verlenen van "gratis service". En dat niveau heb ik blijkbaar op dit moment bereikt ;)

Oh ja, ondanks het feit dat ik pas ongeveer 1 week hier op het forum vertoef bevalt het mij hier al super(b)! Ik heb op vele forums "gezeten" zoals Audi/Ford/BMW echter de snelheid van het geven van reacties en de hulp hier is gewoon geweldig. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

KJvO

Forumguru
Ik heb gelijk maar ff gecheckt welke versie ze bij een (mijn) nieuwe (27-5-2014) S2 leveren, maar dat klopt gelukkig. Als een onderdeel in de motorruimte (vraag mij zo ff niet wat) een datum stempel heeft van 23-04-2014, tja dan mag je verwachten dat de rest ook actueel is toch?;). Ik hoorde dat mijn dealer een update prijs van 40 euro rekent.

Chicco_Himself

Forumguru
Nou, de auto doet zijn naam eer aan. Mijn eerste indruk is super(b)!:thumbsup: Ligt lekker stabiel op de weg (ondanks de 18" velgen waar ik in 1e instantie "bang" voor was), soepele acceleratie, een zee van ruimte etc.
Enige waar ik even aan moet wennen is de cruise-control. Bij zowel de Audi als BMW kon je de +knop ingedrukt houden en dan zag je op het display dat hij de snelheid in een keer met 10 km/h verhoogde. Nu zie ik helemaal niks en heb ook niet de indruk dat bij iedere losse druk hij ook daadwerkelijk 1 km/h in snelheid verhoogt.
Foto's zorgen zsm, heb morgen en zondag al van alles op de planning staan dus ik hoop dat ik tijd heb om nog een paar fatsoenlijke foto's te maken.
Verder het instructieboekje maar eens goed doorlezen, heb al verschillende dingen welke ik evt zou willen wijzigen c.q. instellen.

Chicco_Himself

Forumguru
Jammer, dan moet ik maar wennen aan het vasthouden van het schakelaartje..... ;)
Ben nu aan het uitvogelen of ik op de een of andere manier de DRL aan krijg (of gaat dit alleen via VAGCOM en zo ja, iemand bekend op welke plaats dat daar staat?). Als de schakelaar op AUTO staat brand of helemaal niks of gelijk de xenon...
In het display tussen de snelheids- en toerenteller kan ik (zover ik kan zien) die optie niet inschakelen.

ertromp

Forumguru
Heb je in de lampen onderin de mistlampen gecheckt of je per kant een dubbele lamp hebt zitten?

Dus daar waar de rode pijl staat:

superbvorneexugdbio9h (1).jpg

Zo ja dan moet e.e.a. met VCDS geactiveerd worden.

kansberg

Forumguru
Hmmm strange.. Bij mijn Sup kun je dagrijverlichting wel activeren in het display tussen de tellers. Misschien is het volgende een optie:

Functie dagrijverlichting activeren –Maximaal 3seconden na het inschakelen van het contact de knipperlichthendel naar het stuurwiel trekken en tegelijkertijd omhoogdrukken en ten minste 3 seconden in deze stand vasthouden

Zie handleiding, blz. 61.

Joske

Forumguru
dat lukte alvast niet bij mijn O2...

moest al gelijk langs bij de garage om het te laten activeren met hun uitleesapparatuur ;)

Chicco_Himself

Forumguru
Ik ga dadelijk eens kijken auto is nu even weg. Op het display staat zoveel wat ik wel/niet kan inschakelen waarbij het soms onduidelijk is wat wat precies is.
Weet jij waar die instelling precies staat @kansberg?
Maar ga sowieso kijken óf de lampen er op zitten (volgens mij wel) en zo ja de "truc" met de knipperlichthendel proberen. Thx !!

Chicco_Himself

Forumguru
De auto is terug, gelijk gekeken en..... er zit geen aparte verlichting naast de mistverlichting, is gewoon een of ander kapje wat blinkt #balen :banghead:
Had verwacht dat bij de Elegance-uitvoering dit er wel standaard op zou zitten, of is DRL er bij de Superb pas vanaf een bepaald jaar opgekomen?
Mja, dan nog maar wat meer dingen uit gaan vogelen.
Wederom bedankt voor jullie snelle reactie en uitleg!!

kansberg

Forumguru
SKU3020R.jpg Jammer, maar misschien kun je zelf met wat huisvlijt de units kunnen vervangen voor exemplaren mèt DRL. Ze kosten € 55,90 per stuk inclusief b.t.w. (imitatie, Hartsand, art. SKU3020L en SKU3020R- Brezan, 1 dag levertijd).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan