Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

RefleCs

Forumguru
Ik ben er niet heel enthousiast over. De witte gaat nog wel maar bij de foto's met de donkere lakkleur valt het lijnenspel weg waardoor het een nogal lompe auto lijkt. Misschien dat dit in real life meevalt.

0ri0n88

Forumguru
Zal hem ook in het echt moeten zien. Toen ik de vision s zag dacht ik dat gaat de goede kant op, nu ik de foto's zie wordt ik er nog niet echt warm van. Maar allicht komt dat door mijn enigzins afkeer tegen suv's ( niet allemaal maar bijv de audi q3 en bmw x6 vind ik echt afgrijselijk). Kan die dingen vaak niet mooi vinden helaas, daarentegen wel praktisch en zeker met veel kinderen.
En toch ga ik kijken om 7 uur :jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Het had wat mij betreft meer bij die Vision studie model mogen blijven

Verder een strakke auto die zeker kopers gaat opleveren al had @Octavia32 het over een BMW X1 achterkant en inderdaad ik ben het met je eens

CDK

Forumguru
Jammer dat de grille niet volledig recht verticaal is zoals bij het prototype :(
Ook de achterkant is te lief, maar toch wel een dikke auto hoor :jaja:
Hij lijkt minder emotieloos als de S3 te zijn :bloos:

Captain Hook

Forumguru
Ze hebben er wel veel moeite voor gedaan.

En het stadje Kodiak is zelfs één dag hernoemd naar Kodiaq. Het mag wat kosten...

http://jalopnik.com/alaskans-are-so-happy-about-the-skoda-kodiaq-that-they-1775497512

https://en.wikipedia.org/wiki/Kodiak,_Alaska
CzechcarmakerŠkoda Autonamed their newSUVtheŠkoda Kodiaq, after the Alaskan brown bear, and in tribute Kodiak was renamedKodiaqfor one day (May 6, 2016).[20]In a spelling change also intended to honor the indigenousAlutiiq,[20]the city was renamed with a number of signs changed across town,[20]including the port facilities and city limits. The letter ‘Q’ is a common ending for nouns in theAlutiiqlanguage.[21]

160509_20Kodiak_20became_20Kodiaq_20for_20one_20day_2001.jpg

kkggohys8ojucv5utavn.jpg

:D

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Na een uur komen ze eindelijk met de auto. Niet echt een budget show, dat niet. Ik zou bijna spijt krijgen dat ik niet gewacht heb, maar de prijzen zullen niet mis zijn denk ik.

0ri0n88

Forumguru
Vind hem een beetje teveel op die landrover evogue willen lijken met idd een bmw achterkant. Mijn keus zou het niet zijn. Teveel poeha maar begrijpelijk als je je eerste suv presenteert.

hemi24

Forumguru
Prijs zal nog wel een stukje hoger liggen dan de Ateca van Seat en die wordt al snel aardig aan de prijs als je wat leuk gaat aankleden...

Captain Hook

Forumguru
Vergeet niet: al die mannetjes in nette pakken moeten ook betaald worden. Net zoals die 'Q's die ze overal in Alaska overgeplakt hebben... en de cheque voor de burgemeester van Kodiak... en haar reisje naar Berlijn...en.... en...

Eigenlijk zijn auto's helemaal niet zo duur. Al die heisa eromheen maakt ze pas echt duur! :koffie:

Gewoon een slim opgezet Porsche Holding/VAG feestje om de aandacht van andere praktijken af te leiden.
En dat alles heeft z'n oorsprong in het feit dat Ferdinand Porsche in opdracht van Adolf Hitler een auto moest ontwerpen die niet meer mocht kosten dan 1000 ReichsMark.

bron: https://de.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_AG

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
hahahaha, zit de live-stream te kijken:

na 1 uur en 20 min worden de journalisten losgelaten: duikt er direct eentje vol ONDER de auto... :maakmegek:

Wil de concurrentie nog snel iets kopiëren?!?

fiestaman

Forumguru
Wil hem zeker in het echt zien. Valt al bij al goed mee!
Prijs... Dat zal wat anders zijn denk ik.

Maar wat wil je, aan deze show en al de rest wat er rond zat/zit zal een fijn kostenplaatje hangen, die de consument ook moet betalen.

• Leuk
Waarderingen: DVDH

johnboy

Donateur
I.d.d. een happening. Persoonlijk vind ik het een erg mooie auto. Eerste weekend van oktober zit ik er in op de Autosalon van Parijs!!!!! Gelukkig nog maar een maandje...

Bovenaan Onderaan