laagvlieger
Forumguru
En om terug te komen op de vraag die ik stelde in de openingspost en titel: Het kan geen kwaad om door te rijden met een slechtwerkende EGR-koeler ALS (wel zo belangrijk) de auto gewoon normaal blijft rijden. Ik vroeg uitleg aan een autotechnieker (met name van MVW autotechniek.nl, zeer interessante en onderbouwde website): "Bij een EGR-koeler komt het helaas vaker voor dat er lekkage van uitlaatgassen optreedt bij het mechaniekje die de flow van de uitlaatgassen regelt. Het mechaniekje gaat vastzitten of er komt speling op, met als gevolg een brandend motorstoringslampje. Verder kan er niet veel gebeuren. Er zal geen vervolgschade optreden en u komt er niet mee langs de kant van de weg te staan. "
Ook op andere autofora las ik over problemen met EGR-koelers waarbij de auto gewoon normaal bleef rijden en dat al jaren. Ikzelf heb er gewoon 2000 km mee gereden, het enige puntje van ergernis is dat gele lampje op je dashboard. Ook daar was een oplossing voor volgens enkele mede-gedupeerden: stickertje ter hoogte van het lampje plakken en nooit meer iets van aantrekken.
Ook op andere autofora las ik over problemen met EGR-koelers waarbij de auto gewoon normaal bleef rijden en dat al jaren. Ikzelf heb er gewoon 2000 km mee gereden, het enige puntje van ergernis is dat gele lampje op je dashboard. Ook daar was een oplossing voor volgens enkele mede-gedupeerden: stickertje ter hoogte van het lampje plakken en nooit meer iets van aantrekken.