EGR terugroepactie petitie / brief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacManiac78

Forumguru
Ho Ho... to much credits. Volgens mij was het Chatslet die opperde op Tros Radar aan te schrijven, van het 1 kwam het ander. Ik denk dat iedereen hier al een steentje meedraagt, al is het slechts al in de vorm van de aandacht die het topic krijgt.

Ik vraag me enigszins af wat er gecoordineerd moet worden. En als jullie willen dit op een fiasco uitdraait, dan moet je mij dit zeker laten coordineren! Mijn competenties liggen zeker niet op het gebied van planning, coordinatie, overzicht, etc.

Ik wil best wat doen, maar op het gebied van coordinatie moet ik toch echt mijn tekortkomingen toegeven.
(Nu zeggen jullie natuurlijk: "Aanpakken! Leermoment!" Maar.... ik ben hier echt HEUL slecht in. :blush:)

Wat een hits je al niet krijgt als je googled op EGR + 1.2TDI.... Ik denk dat we nog niet half weten wat er speelt. Een kleine greep:
http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/5019-preventief-egr-klep-laten-vervangen-bluemotion.html
http://www.seat-online.nl/showthread.php?5422-SEAT-Ibiza-6J-Problemen-met-de-1-2-tdi-ecomotive
http://www.skodaforum.eu/topic/2476-egr-vervangen/
 

peterplantinga

Nieuw lid
Volgende patiënt. Na 2 jaar + 3 week met 54000 km op de teller een oranje waarschuwingslampje. De 'ErGeRnis-klep' blijkt kapot te zijn. Normaal € 850 aldus de dealer maar met de coulanceregeling hoef ik slechts € 100 - 125 te betalen (30% van het uurloon). Pon en de dealer betalen de rest.
Wel netjes, maar moet ik hier nu blij mee zijn? Als je een nieuwe auto koopt en keurig volgens het boekje door de dealer laat onderhouden verwacht je niet zo snel tegen zulke reparaties op te lopen.
Als ik de forums lees zijn er bij de Fabia (maar ook Seat Ibiza en Polu Bluemotion) verschrikkelijk veel EGR kleppen kapot gegaan. En lang niet iedereen meldt het op een forum. Een inferieur onderdeel dus. Een terugroepactie van Pon (voor de Skoda, VW en Seat) lijkt mij idd op zijn plaats.
 

CDK

Forumguru
zit er in mijn 3.6 FSI ook zo'n EGR klep? als dat zo is... dan staat ook mij nog een hoop ellende tw wachten denk ik... :(

greetz Corné
 
In alle moderne voertuigen zit een EGR klep anders kunnen ze de emissie-eisen van de politiek niet halen op dit moment. Maar de ene motor is de andere niet en het is dus niet te voorspellen of de EGR klep van de benzine uitvoering hetzelfde gebrek gaat vertonen zoals de kleine diesels dat hebben
 

MacManiac78

Forumguru
Misschien moeten we dat domein gebruiken om het vroegtijden overlijden van allerlei aan de kaak te stellen? Nu is het de EGR, maar ook distributiekettingen, wielnaven etc. zijn al voorbij gekomen. En naast dit in de automotive branche, kunnen andere mensen die benadeeld zijn, die website ook als bron gebruiken. DasPechGarantieWeg.nl ? :laugh:
 
De mijne (EGR klep) heeft vorige week de geest gegeven. auto 2.5 jaar jong 45000 km op de teller. gerepareerd onder coulance met een kleine bijbetaling van 40 euro.
Maar wat over twee jaar?

gr Robin
 
@ Robin...€ 40,00 is op zich niet veel maar dan had men het ook helemaal kunnen vergoeden. Ik lees op dit forum ook dat de eigen bijdragen in de coulance behoorlijk verschillen. Ik moest € 205,00 bijbetalen en kreeg toevallig zojuist eindelijk na 2 maanden de schriftelijke bevestiging van PON. De motivatie van PON is de volgende " herstel op basis van garantie is niet mogelijk ongeacht aard (productiefout) van het defect. bij de beoordeling van de coulanceaanvraag houden wij rekening met factoren als de aard van het defect, alsmede leeftijd en km stand. Dit heeft ertoe geleid dat wij een coulance hebben gegeven op de reparatie van uw auto" Ze vinden het wel spijtig dat ik onverwachte kosten heb gehad aan mijn Skoda.

Helaas geeft de heer Mark van der Linden Skoda Senior Klantenservice (tel 033 49 49 883) geen antwoord op mijn vraag waarom ik deels zelf moet opdraaien voor de productiefout. Mijn SKODA was op moment van defect 2 jaar en 3 maanden en 39000 km gereden. Conclusie van PON is dat het defect bij die KM stand en met die leeftijd verwacht mag worden. Als PON dit destijds in de brochure had gezet waren er wellicht minder klachten geweest want dan had niemand zo'n ding gekocht. Misschien wel handig om de petitie te richten aan de heer Van der Linden? Van dealer ROTOR in Heerlen heb ik niets meer gehoord.
 

Chatslet

Forumguru
Helaas moet ik het schrijven van de brief even in de koelkast zetten. Ik heb hier thuis een dochtertje met een gebroken been en dat kost best veel tijd. Domeinnaam en hosting is uiteraard geen probleem. Als domeinnaam heb ik vag-egr-terugroepactie.nl gepakt. Cpanel account staat klaar voor de gene die creatief wilt zijn.
 

VEEJAY

Forumguru
PO(E)N gaat het nog druk krijgen...

Zoals velen al weten en wellicht nog meer niet worden er grote problemen ervaren bij de nieuwe (Facelift) Audi A4 en Audi A5. Een vaag stuurgevoel, zwaar of te licht sturen, niet centreren na uitsturen en een "knik" in het stuur. Omdat Audi AG momenteel nog geen openheid in informatie heeft verschaft omtrent dit probleem twijfelen de berijders over de veiligheid van hun voertuig. Daarnaast worden er ook in mindere mate door bestuurders van een Multitronic met de 1.8TFSI motorisatie problemen gemeld.

Audiforum artikel
 

CharlesTucker

Forumguru
Enigszins op het randje van off/on-topic, maar ik las ook in het AD dat Volkswagen van bijna 400.000 in China geleverde auto's de versnellingsbak gaat vervangen. Het gaat om een flink aantal types VW (Golf, Bora, Touran, Passat, Scirocco), alsmede Audi's en Skoda's. Geschatte kosten 466 miljoen Euro. Er staat helaas niet bij om wat voor versnellingsbakken het gaat, en of deze heel erg lijken op wat er in Europa geleverd wordt.
 

peterplantinga

Nieuw lid
update op mijn reactie van 12-03-2013:

ik heb raad ingewonnen bij familielid (jurist) en op internet bij consumentenautoriteit van het Ministerie van Economische zaken ('deugdelijk product' en 'ondeugdelijke producten repareren of vervangen'). Twee dagen voor de reparatie nogmaals naar de dealer gegaan en gemeld dat hij wettelijk gezien de reparatie gratis moet uitvoeren omdat
a) de gemiddelde levensduur nog niet was bereikt en
b) het niet mijn schuld was gezien de vele meldingen.
Ook gezegd dat ik liever PON zou aanpakken maar dat ik wettelijk gezien nu eenmaal naar de dealer moet. Dealer heeft coulancevoorstel opnieuw overwogen en alsnog GRATIS gerepareerd. Hulde aan de dealer dus, maar ik ben bang dat Pon de dealer in de kou laat staan. Ik heb daarom alle personeelsleden op wat lekkers bij de koffie getrakteerd.:laugh:

Moraal: laat je informeren en wees niet te snel blij met een coulance-voorstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan