EGR terugroepactie petitie / brief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chatslet

Forumguru
Peter, dat is erg netjes van je en dat siert je. Ik denk dat ze daar genoeg klanten hebben die tegen ze beginnen te rellen met dit soort dingen en dat is voor hun ook niet fijn. Jij laat zien dat het ook anders kan.

Chatslet

Forumguru
Die coulanceregeling is ons bekend. Het probleem is dat deze met willekeur wordt toegepast en het voor de een misschien 30 euro kost en voor de ander tot boven de 1000 euro uit kan komen. Omdat het probleem zo vaak voor komt gaat het duidelijk om een productiefout dus moet er gewoon een terugroepactie komen.

MichielG

Nieuw lid
Pon heeft de coulance versoepeld tot 100% (recent) de willekeur in toepassen ligt bij de dealers uitgaande van een correcte onderhoudshistorie

mctclewis

Nieuw lid
Ook ik heb de zelfde problemen met de EGR-klep gehad na 52.000km en net na afloop van de garantie. De dealer bood aan dit te repareren met een coulance op de onderdelen. Na op internet gezocht te hebben bleek dat dit probleem boven gemiddeld vaak voor komt in dit type motor. Heb de rekening dus onder protest betaald. De dealer raadde me aan om contact met de importeur op te nemen maar dit is flauwekul want ik heb met de importeur eigenlijk niets te maken. Heb deze auto bij de dealer gekocht in 2010 en toen is mij niet verteld dat de bewuste klep wel eens snel de geest kon geven. Toen een aangetekende brief gestuurd naar de dealer en hem gehouden aan het zogenaamde conformiteits-beginsel dat behelst dat je mag verwachten dat het bewuste onderdeel veel langer meegaat en de storing dus veroorzaakt wordt door een productie fout. Heb toen verzocht om een volledige teruggaaf van de betaalde € 495.00 en na een week kreeg ik een belletje dat de dealer had besloten om dit betaalde bedrag inderdaad terug te storten. Doe je voordeel met dit gegeven. Verder niets dan lof voor de Fabia Combi Greenline
Baalde alleen van mijn dealer omdat het dus nodig was een brief te schrijven, doe ik dit niet ben ik mijn geld dus kwijt. Nu dus het vertrouwen in mijn dealer is geschaad ga ik in het vervolg naar een andere garage voor onderhoud

Hierna volgt een link waarbij je dan terecht komt op een Google-pagina en daar ga je naar de pagina van de ANWB waar je een paar model brieven kunt downloaden. Succes en laat je niet afschepen

http://www.google.nl/#hl=nl&q=confo...16,d.d2k&fp=ec993e1d70e4fbca&biw=1680&bih=880

MacManiac78

Forumguru
Is het een idee om de (inhoud van deze) brief hier te posten, zodat deze door meerderen van ons te gebruiken is?

coos

Nieuw lid
Tot nu toe heb ik geen problemen met de EGR, maar ik wil graag de petitie ondertekenen als het zover is.
Graag zou ik ook zien dat er een terugroepactie komt om de condensor te beschermen tegen steenslag. Het roostertje bestaat en kost circa 10 euro heb ik gehoord. Voor mij is het al te laat de condensor is al defect, nog geen 50.000 km gereden en nog 3 maanden binnen de garantie termijn. En dat alleen om 10 euro te besparen. Eigenlijk vind ik dat mijn dealer in gebreke is gebleven om mij niet te waarschuwen voor de zeer grote kans op schade aan de condensor. Bestaat er ook een coulance regeling voor de vervanging van de condensor?

Cordoba

Forumguru
Ik heb voor het roostertje iets van €7,50 betaald, en het rooster is als service geplaatst door de garage waar de auto toch was voor onderhoud. In mijn geval ging het om een Fabia I en was het roostertje makkelijk te plaatsen door de motorkap te openen, bij een ander model of andere motorisering kan dit wel eens moeilijker zijn.

RedFab

Nieuw lid
Ben vandaag bij de dealer geweest voor een Grote Beurt en las de EGR problemen en oplossingen na onze terugkomst uit Berlijn afgelopen Dinsdag. Kreeg onderweg 3-4 keer de melding dat de EGR problemen gaf en had de afspraak al staan dus besloot te wachten op waar de werkplaats mee zou komen. Kan beamen dat er een 100% coulance is op het betreffende onderdeel, ze hadden een coulance aanvraag gedaan en bevestigden dat de oude regeling 70% was maar door de vele problemen naar 100% is gezet.
Nu een aanvullende afspraak voor vervanging van het onderdeel, schijnt 6 uur te duren.

Skoody Boo

Actief lid
Ik heb voor het roostertje iets van €7,50 betaald, en het rooster is als service geplaatst door de garage waar de auto toch was voor onderhoud. In mijn geval ging het om een Fabia I en was het roostertje makkelijk te plaatsen door de motorkap te openen, bij een ander model of andere motorisering kan dit wel eens moeilijker zijn.
Uit mijn blote hoofd 140 euro. Faab II is lastiger dan Faab I. Als je dit soort maatregelen overweegt kan je misschien ook aan gaas denken, misschien wel effectiever, misschien wel goedkoper. Het roostertje bedenkt niet de gehele airco-koeler, beetje een 95% oplossing (het gaat om kansen natuurlijk, als ik 140 euro + kosten voor nieuwe airco-koeler kwijt ben is de pech veel vetter).

Vandaag bij de dealer geweest en die wist van niets en kon ook niets vinden. Hij nam wel de tijd ervoor en zocht nog bij andere Skoda Fabia's welke er stonden.
Wat is erger vond is dat hij uit het blote hoofd wist wat de condensor koste. In mijn gevoel houd dat in dat het inderdaad vaak kapot gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan