Hallo Lui,
Betreffende EGR het volgende:
A/ Vriend van mij heeft vandaag 23-06 tel. doorgegeven dat hij het EGR-motortje uitgetest heeft door verschillende stroompjes erop te zetten, maar helaas motortje doet niets. De vraag die nu luidt is:"Is het motortje te repareren e/o te vervangen"? Iemand dat al eens uitgetest?
B/ Voordat de EGR vervangen werd heb ik geheel tegendraads, bij onderdelenzoeker opdracht geplaatst op basis van mijn kenteken. Ik kreeg wel 10 aanbiedingen. De meesten allemaal dezelfde prijs € 150,- Enkelen daarvan alleen met inruil oude en die heb je dan nog niet. Eentje in België Antwerpse-buurt voor € 120,- zonder inruil en eentje in Verviers voor € 75,- zonder inruil. Maar ook een vlakbij in Ospel (Nederweert) voor € 150,- uit 'n totall loss met 17000 km op de teller. Dus die laatste heb ik genomen. Nieuw zou incl. attributen € 430,- zijn geweest. "Mijn garage" heeft hem in 1 dag verwisseld voor € 300,- Sindsdien alweer dik 1000 km gereden zonder kerstboom-knipper-verlichting en fijn rijdend.
C/ Indien echter de oude schoon te maken is en het motortje te repareren, heb ik toch weer reserve voor hoop ik heel-verweg- reparatie.
Ben benieuwd. Groeten,
Joop.