Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

Middag

Forumguru
Goedendag! Zojuist geregistreerd en me voorgesteld op de juiste plek: http://www.skodaforum.nl/forum/i/michel-misschien-toekomstige-skodarijder.29526/

Ik heb een vraag.. Ik ben aardig ver met de Skodadealer voor de bestelling van een Superb. Nu heb ik proefgereden en ben ik niet zo enthousiast over de wegligging. Ik ben de A3 gewend welke veel communicatiever is. Naast de Superb staat een BMW 320D op de shortlist. Eigenlijk niet te vergelijken, maar beide auto's hebben eigenschappen waar ik waarde aan hecht. Het rijgedrag en het sturen van de BMW gaat de Superb nooit overtreffen. Aan de andere kant, de ruimte en de vele opties, komt BMW niet bij in de buurt. Een BMW 320D met dezelfde opties als mijn geconfigureerde Superb is ruim 20.000 euro duurder!!

Nu lees ik hier positieve verhalen over de Eibach verlaging (evt. combi met spoorverbreders). Is er een mogelijkheid dat ik eens met iemand meerijd om de wegligging te ervaren? Ik woon regio Tiel en werk ten zuiden van deze plaats.

Ik ben benieuwd of er iemand een dergelijke config heeft waar ik eens kan 'proeven'.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en evt. antwoord!

Heb nu de prijs binnen van de eibach verlaging bij de dealer (S-Point Amsterdam) €799,- incl BTW en montage. Stuk meer dan 400 euro dus :) Spacers/spoorverbreders doen ze niet bij deze dealer want het staat niet in hun bestelsysteem.

@Tuulster Ik woon in de buurt van Zaandam en ben ook wel geïnteresseerd om een keer mee te rijden. Heb je toevallig dit weekend tijd? Ik moet namelijk op korte termijn bestellen i.v.m. levertijd en einde lease contract.

Tuulster

Forumguru
Heb nu de prijs binnen van de eibach verlaging bij de dealer (S-Point Amsterdam) €799,- incl BTW en montage. Stuk meer dan 400 euro dus :) Spacers/spoorverbreders doen ze niet bij deze dealer want het staat niet in hun bestelsysteem.

@Tuulster Ik woon in de buurt van Zaandam en ben ook wel geïnteresseerd om een keer mee te rijden. Heb je toevallig dit weekend tijd? Ik moet namelijk op korte termijn bestellen i.v.m. levertijd en einde lease contract.
Dit weekend gaat hem niet worden vrees ik, ikzelf en mijn gezin zijn allemaal geveld met een zware griep......:cry: ik zal blij zijn als een klein beetje hersteld ben zaterdag. Wellicht weekend daarna in de avonduren.....

@Tuulster ik wil dit weekend bestellen dus dan wordt het bestellen op gevoel. DCC of eibach. Allebei gaat hem niet worden ivm kosten. Met DCC + sport stand heb ik gereden en dat was prima te doen. Echter in de showroom in Amsterdam staat een superb met 19 inch sirius velgen en DCC en die staat nog net wat hoog vind ik.

In dit topic http://www.skodaforum.nl/forum/i/su...le-hb-black-magic-metallic-van-paultie.29376/ van @paultie staat zijn auto met DCC + 19 inch. De hoogte daarvan vind ik mooi maar ik weet niet of dat een sportline is waardoor hij lager staat of dat dit de standaard superb is. Wellicht kan het ook komen doordat de auto uit Duitsland komt? Weet niet of daar verschillen inzitten.

paultie

Forumguru
@Jarno81

Was het maar een sportline. haha. Met DCC komt de wagen net iets lager volgens mij in de boeken staat 1 cm lager dan normaal zonder DCC.
In mijn optie lijsten staat nergens een aanpassing verder aan de veren voor mijn auto. Uiteraard wel de 19" phoenix antraciet.

Als ik je mag adviseren.... neem DCC..... het is echt enorm fijn rijden helemaal met de verschillende standen waarin je auto kunt zetten. Daarnaast kun je ook alles nog naar je eigen smaak afstellen met de drie standen voor het onderstel maar ook hoe het stuur zich moet gedragen, evt bochtenverlichting, aandrijving (bij DSG), ACC, etc.

Ik heb er dagelijks plezier van. Van sloep tot sportwagen.....

@Antera Prijs is inderdaad aan de hoge kant voor veren die €225 op de website van de fabrikant kosten. Maar dat gegeven en de prijzen die ik hier lees die andere dealers rekenen moet er vast nog wat af te krijgen zijn.

Tinto

Forumguru
@Antera Prijs is inderdaad aan de hoge kant voor veren die €225 op de website van de fabrikant kosten. Maar dat gegeven en de prijzen die ik hier lees die andere dealers rekenen moet er vast nog wat af te krijgen zijn.
@jarno mijn advies is neem de DCC. Je kan altijd nog achteraf de Eibach veren bij @Antera kopen en laten installeren. Antera is veel goedkoper. Misschien kan je het als cadeau aan je famile vragen voor je sintkerstverjaardag ;) ;)

Tassin

Forumguru
@Jarno81
Als ik je mag adviseren.... neem DCC..... het is echt enorm fijn rijden helemaal met de verschillende standen waarin je auto kunt zetten. Daarnaast kun je ook alles nog naar je eigen smaak afstellen met de drie standen voor het onderstel maar ook hoe het stuur zich moet gedragen, evt bochtenverlichting, aandrijving (bij DSG), ACC, etc.

+1

Absoluut mee eens. En als je ACC hebt, reageert deze ook nog anders ifv gekozen DCC-instelling.

Heer

Nieuw lid
Nieuw hier. Ik heb een 1.6 TDI, alles erop en eraan ( maar dus geen DCC) met 19 inch velgen en eibach.

Eibach erop laten zetten omdat hij teveel deinde. Dat deinen is met de eibachs meteen over en hij stuurt ook wel een stukkie beter. Dus eibachs zijn het zeker waard.

Maar waar ik niet aan kan wennen bij deze auto is de softe schokdemping. Bij een beetje verkeersdrempel ' baft' de voorkant bij op en af. En dan rij ik echt niet hard. Dat was al zo voordat de eibachs er op zijn gemonteerd, en nu helaas dus nog steeds. Dus bij een beetje drempel is het ' fingers crossed'.

Herkennen jullie dat? Vraag me af hoe dat te verhelpen is ( 18 inch velgen wellicht?).

En vwb wel of geen DCC: ik ging voor lagere bijtelling (20% in 2015), scheelde toch weer in de pecunia. Dat betekende dus tegelijkertijd geen DCC, bewuste keuze... maar ik mis het nu wel.

Antera

Donateur
Geen idee hoe hard jij de drempels op en af gaat ? daarnaast weet je zeker dat ze de juiste voorveren gemonteerd hebben voor de juiste aslasten? Daarnaast de vraag hebben ze de kortere stops gemonteerd of niet die meegeleverd worden.

Kan meerdere oorzaken hebben die ik helaas vanaf hier niet kan zien.

Bovenaan Onderaan