Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

Heer

Nieuw lid
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat eens navragen. De garage stelt nu dat ik het beste terug kan naar 18inch velgen ( meer ruimte in de wielkast). Wil ik op zich wel, maar dan zou dat ook wel echt de oplossing moeten zijn.... En dat vraag ik me dus af.
 

Tuulster

Forumguru
Zo die van die velgmaat is ook weer een slechte BS opmerking vanuit een garage zeg!!!
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Nou idd. Een 18" velg heeft meer rubber... potentieel kan de wang van dat rubber meer veren dus zou je ook nog eens eerder aan de grond zitten. (beetje overdreven)
 

oco1979

Forumguru
Nou idd. Een 18" velg heeft meer rubber... potentieel kan de wang van dat rubber meer veren dus zou je ook nog eens eerder aan de grond zitten. (beetje overdreven)

Klopt wel,ne 16" zal nog beter zijn dan 19",maar dat zal zeker die klop vermijden zoals hier is aangegeven.

Van garage eerder kort door de bocht gegaan.
 

Heer

Nieuw lid
Je zou ook kunnen zeggen dat hij met 19 inch juist minder rubber heeft en daardoor sneller aan de Max zit en dus klapt (of 'baft').

Valt ook iets voor te zeggen alleen ik ben teveel een leek op dat gebied.
 

RefleCs

Forumguru
Maar even voor de duidelijkheid dan wat klapt er? Klapt de auto met de neus op de grond of klapt ie op de vering?

Als hij met de neus op de grond zit dan zou juist minder wang ook minder kans geven dat dat gebeurt naar mijn mening. Als de klap uit de vering zelf komt dan lijkt me dat een montage issue.
 

MrEdge_

Forumguru
Klinkt als te softe dempers. Theoretisch zou 18" met daardoor hogere wangen dus iets meer van de klap opvangen, maar het verschil in ruimte in de wielkast tussen 18 en 19" is 0,0 aangezien de bandenbreedte en rolomtrek gelijk is tussen die twee. Pas bij 17" worden de banden ook smaller. Ik heb geen idee verder wat dat met baffen te maken heeft ;)
 

Heer

Nieuw lid
Maar even voor de duidelijkheid dan wat klapt er? Klapt de auto met de neus op de grond of klapt ie op de vering?

Als hij met de neus op de grond zit dan zou juist minder wang ook minder kans geven dat dat gebeurt naar mijn mening. Als de klap uit de vering zelf komt dan lijkt me dat een montage issue.


Hij komt niet met de neus tegen de grond maar de neus klapt op de schokdempers. Die lijken mij inderdaad te soft.

Maar is dat niet standaard zo?
 

Antera

Donateur
Ik zou even terug gaan naar de garage en de bumpstops checken en of wel de juiste veren geplaatst zijn. Dat is de enigste manier om duidelijk te geven op de JUISTE set gemonteerd is op de juiste manier :jaja:

fouten maken is menselijk en de (17 jaar) ervaring in verlagen leert dat dit voorkomt
 

RoyV1982

Forumguru
Vandaag mijn nieuwe S3 combi opgehaald. De auto is voorzien van 18" Modus velgen. Gelet op foto's van medeforumleden besloten de auto te laten verlagen en spacers te laten monteren. Via de site van @Antera een berichtje geplaatst om een afspraak te maken..
 

Van Hoften

Forumguru
Off Topic voor @MrEdge_ , ik ga voor de OBD tuning op maat. Mocht het blijken dat OBD gezien de software (nog) niet mogelijk is, dan wordt het een externe tuning. Helaas zien we pas bij het uitlezen welke software variant Skoda op de computer van de 1.8 tsi heeft geplaatst.
 
Bovenaan Onderaan