Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

Ik heb, mede gebaseerd op mening van forum leden, toch maar gekozen voor DCC in eerste instantie. Vering en spacers kunnen achteraf altijd nog. Met DCC gaat de auto al 1.5 cm omlaag. Nu is alleen nog de vraag als je achteraf dus de eibach vering plaats of de auto dan in totaal 4.5 cm (1.5 van de DCC en 3 van de eibach) omlaag staat of 3 cm. Zelf denk ik, en de verkoper ook, dat de auto in totaal dan 3 cm verlaagd is omdat de DCC vering alsnog vervangen wordt. Maar houd je dan wel alle "features" van de DCC? Een deel van die features komt toch door het plaatsen van vering? Help je dat niet omzeep met het plaatsen van eibach vering? Of zeg ik nou iets heel stoms? Zoveel verstand van autos heb ik nou ook weer niet.
 

Tinto

Forumguru
Ik heb, mede gebaseerd op mening van forum leden, toch maar gekozen voor DCC in eerste instantie. Vering en spacers kunnen achteraf altijd nog. Met DCC gaat de auto al 1.5 cm omlaag. Nu is alleen nog de vraag als je achteraf dus de eibach vering plaats of de auto dan in totaal 4.5 cm (1.5 van de DCC en 3 van de eibach) omlaag staat of 3 cm. Zelf denk ik, en de verkoper ook, dat de auto in totaal dan 3 cm verlaagd is omdat de DCC vering alsnog vervangen wordt. Maar houd je dan wel alle "features" van de DCC? Een deel van die features komt toch door het plaatsen van vering? Help je dat niet omzeep met het plaatsen van eibach vering? Of zeg ik nou iets heel stoms? Zoveel verstand van autos heb ik nou ook weer niet.
@Antera kom er maar in!
 

MrEdge_

Forumguru
Ik heb, mede gebaseerd op mening van forum leden, toch maar gekozen voor DCC in eerste instantie. Vering en spacers kunnen achteraf altijd nog. Met DCC gaat de auto al 1.5 cm omlaag. Nu is alleen nog de vraag als je achteraf dus de eibach vering plaats of de auto dan in totaal 4.5 cm (1.5 van de DCC en 3 van de eibach) omlaag staat of 3 cm. Zelf denk ik, en de verkoper ook, dat de auto in totaal dan 3 cm verlaagd is omdat de DCC vering alsnog vervangen wordt. Maar houd je dan wel alle "features" van de DCC? Een deel van die features komt toch door het plaatsen van vering? Help je dat niet omzeep met het plaatsen van eibach vering? Of zeg ik nou iets heel stoms? Zoveel verstand van autos heb ik nou ook weer niet.
Hier is al het nodige over gezegd :)
Je zit goed: de auto zakt 1,5 cm t.o.v. standaard DCC. Wat betreft de DCC features, die blijven het gewoon doen, alleen worden ze allemaal 1 standje stugger. Dus comfort wordt normaal, normaal wordt sport en sport wordt eindelijk een echte strakke sport ;)
Het blijft werken omdat DCC werkt op de dempers, niet op de veren.
 

Stevo

Lid
Staat de 2.0TSI 4x4 met DCC ook standaard 1.5cm lager dan eentje zonder DCC?
Met andere woorden, doet het feit dat het een 4x4 is iets aan de rijhoogte?
 

Antera

Donateur
Staat de 2.0TSI 4x4 met DCC ook standaard 1.5cm lager dan eentje zonder DCC?
Met andere woorden, doet het feit dat het een 4x4 is iets aan de rijhoogte?


Een 4x4 staat net zo hoog als een normale S3.
Een 4x4 DCC staat 1.5 cm lager dan een versie zonder
 

Antera

Donateur
Ik heb, mede gebaseerd op mening van forum leden, toch maar gekozen voor DCC in eerste instantie. Vering en spacers kunnen achteraf altijd nog. Met DCC gaat de auto al 1.5 cm omlaag. Nu is alleen nog de vraag als je achteraf dus de eibach vering plaats of de auto dan in totaal 4.5 cm (1.5 van de DCC en 3 van de eibach) omlaag staat of 3 cm. Zelf denk ik, en de verkoper ook, dat de auto in totaal dan 3 cm verlaagd is omdat de DCC vering alsnog vervangen wordt. Maar houd je dan wel alle "features" van de DCC? Een deel van die features komt toch door het plaatsen van vering? Help je dat niet omzeep met het plaatsen van eibach vering? Of zeg ik nou iets heel stoms? Zoveel verstand van autos heb ik nou ook weer niet.


even voor de duidelijkheid de verlaging van Eibach is dan - de standaard verlaging. Want alleen de OEM veren zijn korter voor een model met DCC. Dus de verlaging komt 1.5cm rondom uit als je een model met DCC met Eibach verlaagt. Zie de foto van @fastpeter die heeft ook DCC en 4x4 en dat is dan het eindresultaat
 

thijskok

Senior Member
Vandaag mijn SIII opgehaald bij de dealer na inbouw van Eibach en spacers en het resultaat liegt er niet om:
voor 35 mm gezakt en 12mm verbreed, achter 30 mm gezakt en 15 mm verbreed!.

720.jpg
720.jpg
 

thijskok

Senior Member
Het was een investering maar geen spijt gehad. De dealer heeft ze kosteloos voor mij ingebouwd.
Ik had ze ook in mijn Mondeo en daar heb ik ze zelf in gezet. Is zelf goed te doen.
 
Bovenaan Onderaan