Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

CDK

Forumguru
@Jstruijk, bekend probleem zoals reeds gezegd, ik zou maar eens flink aandringen bij je dealer, want hier is zeker een oplossing voor!

Joene

Actief lid
@Joene , dan houdt jouw dealer zich van de domme.
Toen ik mijn O3 bestelde, nu al weer een jaar geleden, heb ik dit bij mijn dealer al op voorhand aangekaart en hij herkende de klacht. Ik had dit nl aangekaart omdat een collega dit probleem tijdens een proefrit in 2 auto's (!) al had vernomen.

Zoek in Google maar eens op "polternde hinterachse" en je komt bij zowel de Golf 7 als O3 genoeg tegen.

Bijvoorbeeld hier: http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/87256-polternde-hinterachse-ursachen-übersicht-in-startbeitrag/ en ik meen ook op dit forum de klacht al gezien te hebben.

Enig juiste oplossing lijkt het vervangen van de achter schokdempers te zijn.
@widojo , je tagt mij in je bericht, maar waarschijnlijk bedoel je iemand anders.

Jstruijk

Senior Member
Ik lees op diverse plekken dat er mogelijk een oplossing is inderdaad, maar nergens lees ik wat die oplossing nu eigenlijk is en dealers geven aan het niet te weten.

Laatst bewerkt:

sebmar

Actief lid
Hoi allemaal,

ik heb dit draadje aardig doorgespit, maar heb toch nog steeds een vraag: Ik heb net even gemeten en mijn maat as - wielkuiprand is zo'n 39-40 cm.. Aardig hoog dus.
Ik rij standaard met wat gereedschap (ongeveer 30 kilo) maar heb hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad qua hangen bij mijn vorige auto's (focus wagon, en passat variant met sportonderstel). Nu zou ik graag Eibach veren willen laten plaatsen maar zeer waarschijnlijk zal m'n LM / werkgever hier geen toestemming voor geven. Mede daarom zit ik er aan te denken de klus door @Antera te laten klaren, en de rekening gewoon zelf af te tikken.
Ik vraag me alleen af of er problemen met de dempers te verwachten zijn, gezien de huidige km-stand van ongev. 20.000 km. Wat wordt er gezien als een maximale grens bij 'nieuwe' dempers?
Zo ja; indien de markeringen van de Eibach veren af zijn, zijn er dan problemen met de dealer igv demperlekkage te verwachten?
De 'verlagingen' zien er super uit en ik moet bekennen dat een wat strakker weggedrag wel gewenst is.

Bedankt!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Bij 20k km hoef je geen problemen te verwachten, zelf zou ik boven de 50k km ook de dempers vervangen. Kosten zijn momenteel 265,- zonder en 335,- incl uitlijnen montage en btw als je tenminste mee doet met de op dit moment lopende groupbuy.

sebmar

Actief lid
Okay das goed nieuws. De vorige berijder was een caravantrekker dus er zitten ook hulpveren op, maar ik neem niet aan dat dit uitmaakt?
Ik neem aan dat mijn belading ook vrij normaal is? Kofferbakken zijn toch bedoeld om spul mee te vervoeren.. :deuk:

Hoe gaat zo'n groupbuy in z'n werk?

Verder nog iemand z'n 'two cents'?

micky

Forumguru
Dat is al beter, maar toch zou ik liever iets dichterbij zien, ik heb namelijk het gevoel dat er nogal veel verschil in hoogte zit bij de verschillende eibach verlagingen, de mijne is/oogt dan ook lager dan die van mijn broer met een greenline, de jouwe lijkt zo op eerste gezicht vergelijkbaar met die van mij.

Laatst bewerkt:

MikeMeijer

Nieuw lid
Ik zal morgen zodra ze weer gewassen is betere foto's maken ;)

Maar ik moet zeggen dat de Eibach Pro Kit goed ze werk heeft gedaan, precies goed erg blij mee.

Ik zou niet weten of er verschil in zit, zou niet zo moeten zijn, lijkt mij.

CDK

Forumguru
@micky, meten is weten :jaja: maar ik begrijp wat je bedoeld, deze auto lijkt lager te staan als de gemiddelde Eibach verlaging, onze F3 staat verhoudingsgewijs ook echt wel "laag"

@MikeMeijer, mooi resultaat :thumbsup:

Bovenaan Onderaan